fallback

ЕС обяви война на китайските електромобили

Започва разследване на условията и субсидиите, позволяващи ниската им цена

Автомобилната индустрия в Европа от известно време настоява за помощ от институциите в борбата с навлизащите в Европа китайски електромобили. И изглежда властите в ЕС най-после ще предприемат действия, става ясно от изявление на председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайден.

„Комисията започва антисубсидийно разследване на електрически превозни средства от Китай”, заяви Фон дер Лайен по време на речта за състоянието на Съюза пред Европейския парламент, като целта е да бъдат успокоени компаниите, които са загрижени за несъответствието в икономическото третиране на електрическите автомобили, „произведени в ЕС“ и тези, „произведени в Китай“. "

„Твърде често нашите компании са изключени от външните пазари или са жертви на хищнически практики. Те често са отслабени от конкуренти, които се възползват от големи държавни субсидии. Пример за това е секторът за електрически превозни средства, който е ключов сектор за икономиката и имаогромен потенциал за Европа. Световните пазари сега са наводнени с по-евтини китайски електрически автомобили. А цената им се поддържа изкуствено ниска с огромни държавни субсидии. Това изкривява нашия пазар. И понеже не го приемаме отвътре, не го приемаме и отвън", заяви Фон дер Лайен.

Целта на разследването е да се оцени прилагането на изравнителни мита върху вноса в допълнение към вече прилаганите (10 %). Председателят на ЕК припомни, че нелоялните търговски практики на Китай вече са се отразили негативно на ЕС в бизнеса със системи, захранвани от слънчева енергия. Благодарение на субсидирането от властите в страната си китайските компании са прогонили европейските си конкуренти, които са били принудени да обявят фалит и да се разделят с най-ценните си кадри.

„Този сценарий не бива да се повтаря с автомобилната индустрия. Рисковете трябва да се елиминират, а не да се разделят и това ще бъде моят подход при срещата на върпа ЕС-Китай в края на годината“, категорична беше Фон дер Лайен.

Някои европейски компании вече публично осъдиха случващото се в индустрията. Шефът на Stellantis – Карлос Таварес, заяви, че той и концернът му са за силна конкуренция, която позволява напредък, но иска от европейските политически лидери да създадат условия подобни на тези, в които компаниите от Европа попадат, когато отидат в Китай.

„Няма причина да създаваме по-добри условия от тези, запазени за нас от тях и не искаме пристигането на китайски производители в Европа да създаде ситуацията, която нискотарифните авиокомпании предизвикаха. Те убиха големите превозвачи и доведоха до увеличение на разходите“, коментира Таварес

fallback
  • #22
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И отново ще ви кажа - УРСУЛИЦА Е ГНУСНО СЪЗДАНИЕ! НА сатрапа въобще не му пука като целта на "Комисията" е да свали хората от автомобилите - а най-лесния начин е да надуе цените и да ги направи недостъпни!
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла не произвежда батерии,зомби.
  • #20
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ Европа не може да прави конглокентни батерии - Европа има такива еко-изисквания, каквито няма никъде другаде. Европа изнася всичките си мръсни производства заради еко-терористите. Глупостта съм ви го казвал хиляди пъти убива! В Европа не можеш препечена филийка да произведеш без да ти скочат на врата 10 институции. Така че не си прав - Искат (инвеститорите), но не могат! За тях е по-добре да вземат от китай и сащ дори на двойна цена щото нея я плаща крайния потребител
  • #19
    До 21 ( преди 1 година )
    Е не, че европейците са я изгонили, Тесла има подкрепата на немското правителство дори и то примерно да не може да нарежда на съдебната власт какво да прави. Просто съвпадна с началото на раздаване на големи субсидии в САЩ по схемите на Байдън и отварянето на завода в Тексас който е по-голям от този в Берлин и по-неосигурен откъм доставчици на батерии
  • #18
    MythBuster ( преди 1 година )
    Така че не разправяй че в Европа не могат да се произвеждат батерии. Не че не могат, а не искат. По-скоро като онзи "Много исках, ама ... нямах желание" https://youtu.be/JGA_rKwqZ8Q?si=qL6m5jOMaRvYMK7l
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шменти, недей да се правиш на неразбрал. Европейците изгониха Тесла като я пратиха да си произвежда батериите в САЩ със своето безхаберие. Не помниш ли как Тесла подаде заявление за разрешително за строеж на завода в края на 2019 в момента в който купи земята? Сещаш ли се кога успяха да им го издадат? Март месец 2022 година, при положение че производството беше започнало ноември месец 2021 година. Е на Тесла не им се повтаряше този сценарий и си дадоха газ с 200 от Европа към САЩ.
  • #16
    До 18 ( преди 1 година )
    Ама разбира се бе на тая земя само китайците могат да правят батерии преди можачите бяха руснаците ама сега има нови от които трябва да залягаме и да им коленичим щот сме зависими и да не казваме нищо което не им се харесва
  • #15
    До 15 ( преди 1 година )
    Еми нали и аз съм за нещо подобно в ЕС доколкото знам САЩ имат и някакви облекчения за партньорски държави докато тук както личи много държат китайците и ако може руснаците да ги оправят с 200. В САЩ китайска фирма не планира завод но за сметка на това виетнамската ВинФаст прави и откакто се листна на борсата там стана по-ценна от американските ГМ и Форд
  • #14
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Тая е безумно *** същество. А кво става с батериите ако китайците върнат със същото? Може да кажете сбогом на европейската авто-индустрия. Да започнеш икономическа война с гигант от който на всичко отгоре си и зависим не води до нощо - дори и да победиш. Апропо до 12ти - Тесла и днес препоръчва да се взимат субсидии, които възлизат на до 15 хил долара... това при кола струваща 35 к не е незначително
  • #13
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дори се получи абсурдната ситуация, че Тесла разглоби готовите си поточни линии за батерии от завода в Берлин и ги премести в САЩ, защото там получават субсидии за това производство, А в Германия въпреки че се отказаха от 4 милиарда субсидии за завода, за да не се занимават с бюрокрация, бюрократите въпреки това ги спъваха и не им даваха разрешително за вече готовия завод. Хайде познайте Европа какво спечели от това? А те горките чакат някой да се впусне да инвестира в Европа след този пример?
fallback
Последни