fallback

ЕС обяви война на китайските електромобили

Започва разследване на условията и субсидиите, позволяващи ниската им цена

Автомобилната индустрия в Европа от известно време настоява за помощ от институциите в борбата с навлизащите в Европа китайски електромобили. И изглежда властите в ЕС най-после ще предприемат действия, става ясно от изявление на председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайден.

„Комисията започва антисубсидийно разследване на електрически превозни средства от Китай”, заяви Фон дер Лайен по време на речта за състоянието на Съюза пред Европейския парламент, като целта е да бъдат успокоени компаниите, които са загрижени за несъответствието в икономическото третиране на електрическите автомобили, „произведени в ЕС“ и тези, „произведени в Китай“. "

„Твърде често нашите компании са изключени от външните пазари или са жертви на хищнически практики. Те често са отслабени от конкуренти, които се възползват от големи държавни субсидии. Пример за това е секторът за електрически превозни средства, който е ключов сектор за икономиката и имаогромен потенциал за Европа. Световните пазари сега са наводнени с по-евтини китайски електрически автомобили. А цената им се поддържа изкуствено ниска с огромни държавни субсидии. Това изкривява нашия пазар. И понеже не го приемаме отвътре, не го приемаме и отвън", заяви Фон дер Лайен.

Целта на разследването е да се оцени прилагането на изравнителни мита върху вноса в допълнение към вече прилаганите (10 %). Председателят на ЕК припомни, че нелоялните търговски практики на Китай вече са се отразили негативно на ЕС в бизнеса със системи, захранвани от слънчева енергия. Благодарение на субсидирането от властите в страната си китайските компании са прогонили европейските си конкуренти, които са били принудени да обявят фалит и да се разделят с най-ценните си кадри.

„Този сценарий не бива да се повтаря с автомобилната индустрия. Рисковете трябва да се елиминират, а не да се разделят и това ще бъде моят подход при срещата на върпа ЕС-Китай в края на годината“, категорична беше Фон дер Лайен.

Някои европейски компании вече публично осъдиха случващото се в индустрията. Шефът на Stellantis – Карлос Таварес, заяви, че той и концернът му са за силна конкуренция, която позволява напредък, но иска от европейските политически лидери да създадат условия подобни на тези, в които компаниите от Европа попадат, когато отидат в Китай.

„Няма причина да създаваме по-добри условия от тези, запазени за нас от тях и не искаме пристигането на китайски производители в Европа да създаде ситуацията, която нискотарифните авиокомпании предизвикаха. Те убиха големите превозвачи и доведоха до увеличение на разходите“, коментира Таварес

fallback
  • #72
    Албанец ( преди 1 година )
    На края губи потребителя.Субсидирани! На мен лично и без пари да ми дадете, с китайски автомобил не бих закарал детето на училище. Тези временни проблеми винаги ги е имало при преходот една технология в друга.Факт е че големите производители в Европа въобще не искат да преминат към ново производство защо си правят милиардите без допълнителни инвестиции, ще отлагат до последно и тук се появяват китайците и Тесла с агресивна ценова политика които се явяват естествен регулатор.
  • #71
    ФАЛШЪТ НА КАПИТАЛИЗМ ( преди 1 година )
    КОНКУРЕНЦИЯ ЛИ? СВОБОДНИ ПАЗАРИ ЛИ?? ВСИЧКО Е ЕДНА ОПАШАТА ЛЪЖА )))
  • #70
    Един ( преди 1 година )
    Долни,гнусни западноевропейски лицемери
  • #69
    До долния: ( преди 1 година )
    Каква свободна търговия с играч, който е в по-силна позиция? Мощен, свръхсубсидиран? Мотора на Европа (Франция-Германия) срещна себе си и взе да вие на умряло. Защо не бяха толкова солидарни, когато съсипваха с регулации цели сектори в други държави? Примери ли да давам? А ако се окаже, че китайските ЕМ-и не са (чак толкова) субсидирани, какво правим? И дали някои хора не пренадухацените на пазара в ЕС, та затова потребителя не купува. Само кошера с въглеродните емисии да ритнеш е достатъчно.
  • #68
    До 67 ( преди 1 година )
    Исках да пиша, че не само когато става въпрос за немски фирми пазара е общностен. Точно немските фирми преди няколко дни поискаха и аз не знам защо може би за да се рекламират сред китайските клиенти свободна търговия точно с Китай докато френските искат ограничения както и Франция планира спиране на субсидии на внос от Китай тоест в случая фон дер Лайен е на мнението на френските и Франция против това на немските които просто ги е страх за китайските им продажби..
  • #67
    До 66 ( преди 1 година )
    Я пак си помисли простотия ли е! ЕС не е свободен пазар, а протекционистки, така че тия за свободата ги разправяй на друго място.
  • #66
    До 65 ( преди 1 година )
    *** простотията написа, че те точно френските искат повече от немските които имат какво да губят в Китай, а френските почти напълно напуснаха Китай и никога не са били голям играч там
  • #65
    Предположение ( преди 1 година )
    Когато става въпрос за немски производители, пазарът е общностен. Когато става въпрос обаче за италианско автомобилостроене, испански краставици и т.н. - медийната машина е развързана и убива цели предприятия като банка с вестник. Пазарите на страните в източна европа ги завзехте за жълти стотинки. Що не кажете вашата продукция колко изкуствено оскъпена е? Дерете по 10 кожи и сега трябва да стоим всички зад монополното ви положение? Нещо за свръхвисоките цени на автомобилите?
  • #64
    анонимен ( преди 1 година )
    До 51,когато си богата и независима държава,можеш да си позволиш дотация на такива производства за да спечелиш пазари,а когато си гол кат сокол и си кукла на конци на тези отвъд големия гьол можеш само да квичиш и да пищиш кат мишка в капан.
  • #63
    анонимен ( преди 1 година )
    До 50,РУК,ще ми се да те поправя,че беля в Тайван ще кстане единствено и само благодарение на САЩ,които желаят чрез Тайван както с Украйна да отслабят Китай,понеже са страхопъзльовци и то световно извистни.
fallback
Последни