IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск изчисли, че бъдещите собственици на Tesla ще печелят 30 000 долара на година

Новата фикс-идея на шефа на Tesla е автомобил без огледала, без педали и без волан

Според биографа на Илон Мъск - Уолтър Айзъксън, главният изпълнителен директор на Tesla е толкова обсебен от идеята за роботакси, че многократно налага вето върху идеята за създаване на електрическа кола на стойност под 25 000 долара.


Tesla


Илон Мъск вярва, че собствениците на Tesla ще печелят повече от 30 000 долара годишно, като изпращат колите си да превозват хора без шофьор. Той вярва, че такситата-роботи в крайна сметка ще премахнат необходимостта хората дори да притежават автомобили.

„Хората ще говорят за този момент след сто години. Без огледала, без педали, без волан. Това е продуктът, който ще направи Tesla компания с оборот от десет трилиона долара", убеден е милиардерът-

В продължение на почти година Илон Мъск и останалата част от екипа са обсъждали дали да играят на сигурно и да се съсредоточат върху създаването на евтина електрическа кола или да построят кола, която е наистина безпилотна. Работата е там, че не всички юрисдикции могат да одобрят самоуправляваща се кола без традиционни контроли.

Повечето от инженерите на Мъск настояват за по-безопасен, традиционен вариант. Те имат по-реалистична представа колко време ще отнеме FSD технологията на Tesla да бъде напълно готова.

„Ако тръгнем по пътя без волан и FSD не е готова напълно, няма да можем да ги пуснем на пътя “, е казал дългогодишният главен дизайнер на Tesla - Франц фон Холцхаузен, на Мъск през август 2022 г.

Дизайнерът предлага да се направи кола с волан и педали, които след това могат лесно да бъдат премахнати. Мъск обаче беше категоричен: „Без огледала, без педали, без волан. Поемам отговорност за това решение."

Подчинените му са започнали да се съпротивляват, а Мъск казал следното: „ Нека поясня. Тази кола трябва да бъде проектирана като истински робот такси. Възнамеряваме да поемем този риск. Ако не успеем, вината ще е моя. Но ние няма да проектираме някакви бюджетни автомобили, а ще се съсредоточим върху изцяло автонома кола."


0 от 500
  • #37
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    Ходете на опашката за Т'сли, аз отивам да карам колело и ще ви махам като минавам покрай зарядните :D
  • #36
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    аз съжалявам, че 2008ма когато имах възможност позволих да ме отделят от акъла ми да инвестирам във ФЕЦ тогава имаше смисъл - 2023та няма на света човек, който да ме накара да инвестирам и лев във ФЕЦ при бруталните дисбалански, които в момента политическата каста създава! А ако отпаднат политически налаганите ограничения за ДВГ не е нужно да се налагат забрани на ЕЛ - при равнопоставеност и пряка конглокенция ЕЛ няма шанс!
  • #35
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Ето че аз ви изброявам десетки вероятни начини по което това може да стане. Хайде посочете ми поне един вероятен и логичен начин света да премине към синтетични горива, че дори и най-смелите ми фантазии и сценарий с нищожна вероятност да се случат, не могат да симулират и един вероятен път по който да се случи пък било и то с силна политическа подкрепа. Единственият вариант е да забранят електромобилите със закон, за да попречат на хората да ги купуват.
  • #34
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Още през 2012 по време на дискусиите относно нуждата от АЕЦ Белене говорих че бъдещето е на фотоволтаиците и на електромобилите. В общи линии и същите неща като сега. Но си купих първите фотоволтаици през 2019, когато вече излизаше сметката. Така че всяко нещо с времето си. За голяма част от нещата времето ще дойде след пет или 10 години, като например затваряне на въгличните централи заради излишък от възобновяема енергия и вече изградени мощности за съхранение с механизми за поощряване.
  • #33
    0 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    По този повод се сетих за един виц, когато един поп почерпил по случай рождения си ден, а почерпеният казал да доживееш 100 години дядо попе, А онзи го скастрил веднага " Ти в работата на Господ няма да се бъркаш" . Просто попът бил навършил 99 години. Така че не се опитвай да се бъркаш на хора които умеят да си правят сметките за разлика от тебе. При покупка на автомобил подхождам прагматично, а не емоционално като тебе да си купя автомобил над възможностите си и да се лиша от интернет за YouTu
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Дай пример,купи си Тесла и слез от нафтенката,дядо попе.
  • #31
    0 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    И все още никой не ми е казал каква е причината да пръскаме оборския тор по жълтите павета след като веднъж е бил събран от обора? Лично аз не намирам никаква логика при положение че след като веднъж сме уловили въглеродният диоксид по изключително труден начин, най-логичното действие е никога повече да не го пускаме отново и то по изключително скъп начин. Все едно да произвеждаме храна наново от оборска тор, а след това да се изходим на жълтите павета. Аз не виждам логика, а вие? Подскажете ми!
  • #30
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Много въпроси останаха без отговор. Да не кажа всичките. За колко време ще стигне енергията съхранена в 2 милиона електромобила, за да не се налага палене на въглищни централи?
  • #29
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    И между другото ще ми кажеш ли колко въглероден диоксид се отделят на километър при движение на пропан бутан, ако въобще се отделят според тебе защото то ВЯРАТА е огромно и непреодолимо препятствие, което пречи на всякакви възприятия, логическо и/или критично мислене.
  • #28
    0 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    До 26. И какъв ти е проблемът само през зимата да се палят газови централи, които имат около 5 пъти по-голямо КПД от който е да е автомобил на газ? Със същото количество газ с което минаваш 1000 км, ще може да се произведе ток за 3 000 км за електромобилите и като бонус да се стоплят жителите на жилищен вход за денонощие.