IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск изчисли, че бъдещите собственици на Tesla ще печелят 30 000 долара на година

Новата фикс-идея на шефа на Tesla е автомобил без огледала, без педали и без волан

Според биографа на Илон Мъск - Уолтър Айзъксън, главният изпълнителен директор на Tesla е толкова обсебен от идеята за роботакси, че многократно налага вето върху идеята за създаване на електрическа кола на стойност под 25 000 долара.


Tesla


Илон Мъск вярва, че собствениците на Tesla ще печелят повече от 30 000 долара годишно, като изпращат колите си да превозват хора без шофьор. Той вярва, че такситата-роботи в крайна сметка ще премахнат необходимостта хората дори да притежават автомобили.

„Хората ще говорят за този момент след сто години. Без огледала, без педали, без волан. Това е продуктът, който ще направи Tesla компания с оборот от десет трилиона долара", убеден е милиардерът-

В продължение на почти година Илон Мъск и останалата част от екипа са обсъждали дали да играят на сигурно и да се съсредоточат върху създаването на евтина електрическа кола или да построят кола, която е наистина безпилотна. Работата е там, че не всички юрисдикции могат да одобрят самоуправляваща се кола без традиционни контроли.

Повечето от инженерите на Мъск настояват за по-безопасен, традиционен вариант. Те имат по-реалистична представа колко време ще отнеме FSD технологията на Tesla да бъде напълно готова.

„Ако тръгнем по пътя без волан и FSD не е готова напълно, няма да можем да ги пуснем на пътя “, е казал дългогодишният главен дизайнер на Tesla - Франц фон Холцхаузен, на Мъск през август 2022 г.

Дизайнерът предлага да се направи кола с волан и педали, които след това могат лесно да бъдат премахнати. Мъск обаче беше категоричен: „Без огледала, без педали, без волан. Поемам отговорност за това решение."

Подчинените му са започнали да се съпротивляват, а Мъск казал следното: „ Нека поясня. Тази кола трябва да бъде проектирана като истински робот такси. Възнамеряваме да поемем този риск. Ако не успеем, вината ще е моя. Но ние няма да проектираме някакви бюджетни автомобили, а ще се съсредоточим върху изцяло автонома кола."


0 от 500
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Sasho ( преди 7 месеца )
    Колкото и да е неприятен, трябва да му се признае, че е визионер и докарва проектите си до успешен край. Харесва ви, не харесва ви, ще се визите на роботаксита след 30 години
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    30 хил ама в американски град където далеч не всеки има кола и излиза много скъпо да караш кола. У нас където е безобразно евтино да имаш кола. И извън централна София нямаш грижи да се придвижваш и паркираш - трудна работа. А и има един друг момент - очевидно Мъск иска колата за 25к да е автономна. Т.е. 25к + 7к за автопилот. И реално нямаш кола имаш само такси.
  • #5
    6 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Гостенино, научи се да смяташ! Три години по 30 000 долара повече ли са или по-малко от 12 000 за нова батерия? Все още не си ми отговорил твоя автомобил колко пари ще изхарчи само за гориво, за да изминеш 250 000 км? При 7 на 100 , това са 17 500 литра. Цяла седмица не може да го сметнеш, затова да ти подскажа, че са 50 000 лв по днешни цени. Колкото да си купиш две нови батерии за 44 000 лв и да ти останат 6000 лв с които да си купиш ток за 300 хиляди километра.
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Чао, бakшиши! ;)
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Спечелените 30 к.долара,после ще отидат за нова батерия.
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Луд за връзване.Слагайте го в усмирителна риза и го пращайте да се лекува.
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Автобуса ли ще изобретява? Или ще преоткрива таксито?