IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Спасители „удавиха“ Mercedes-Benz EQE, свален от изгорял кораб

Повече от месец след инцидента се налага електрическия автомобил да бъде потопен във вода (ВИДЕО)

Корабът Fremantle Highway,превозващ голям брой чисто нови автомобили, се запали на 24 юли, докато пътуваше от Германия за Египет, като при инцидента загина един от членовете на екипажа, а няколко други бяха ранени. От седмици плавателният съд се намира в пристанище в Нидерландия, но разтоварването му започна едва преди няколко дни.


Fremantle Highway


Първоначалните сведения бяха, че електромобил е предизвикал пожара. Пред пресата в Нидерландия обаче Питър Бердовски - главен изпълнителен директор на Boskalis Salvage Company, обяви, че на борда има поне 500 електромобила и всички те са в добро състояние. Видео, показващо разтоварването на кораба, обаче опровергава тези твърдения. И показва защо електромобилите представляват сериозен риск за корабите, които ги превозват.

На записа се виждат няколко седана Mercedes-Benz EQE, които вече са разтоварени и изглежда са се измъкнали невредими от пожара. Един от електромобилите обаче трябва да бъде изтеглен до изхода, преди да бъде вдигнат с кран. Видеото показва, че въпросният EQE е силно обгорен, като горната му половина е покрита със следи от изгаряне. Има и увреждания по дъното, които се виждат, докато колата е във въздуха.



Няма признаци на дим от превозното средство, но то е потопено в резервоар за вода. В този момент се вижда пара, издигаща се от резервоара. Една от основните трудности, които пожарникарите срещат с електрическите превозни средства, е „термичното бягство“, при което се задейства порочен цикъл на повишаване на температурата, причинен от материали, реагиращи в клетката на батерията. Практичният метод за потушаване на такива пожари от литиеви батерии в електромобили е превозните средства да се потапят във вода-

Според Международната асоциация на пожарните и спасителните служби, гасенето на горяща Tesla може да отнеме до 40 000 галона вода. Въпреки че е малко вероятно седанът EQE да е причинил пожара, изглежда, че той представлява сериозен риск и затова експертите на място са избрали да го „удавят“.

Парата, която се вижда, обаче не доказва, че колата все още гори. Потапянето може да е „окъсило“ клетките на батерията, което след това ще доведе до разсейване на останалата съхранена енергия. Малко след това виждаме Mecredes-Benz GLB да излиза от кораба, задвижван на собствен ход. Това означава, че твърденията, че някои превозни средства не са пострадали и се намират в идеално състояние, са верни.


0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 1. Човека се пробва с по-лесни и по-ефикасни технологии, но винаги по-късно се връща към по-добрата технология. Точно както едно време нашите дядовци се гордееха че използват най-добрата технология за земеделие - пръскане с Би 58. Днешните най-добри технологии са екологично земеделие без изкуствени химични препарати. И ако едно време зареждането на електромобилите би увеличило използването на въглища за производство на ток, сега това е решението за намаляването на въглищата.
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Припоменте си какво пише на електическите табла, не си играйте с тока хора!
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Хахаха ( преди 10 месеца )
    Еволюция на технологиите.....навремето 19 век едни от първите коли са били на батерии. И сега пак там се върнахме.