Корабът Fremantle Highway,превозващ голям брой чисто нови автомобили, се запали на 24 юли, докато пътуваше от Германия за Египет, като при инцидента загина един от членовете на екипажа, а няколко други бяха ранени. От седмици плавателният съд се намира в пристанище в Нидерландия, но разтоварването му започна едва преди няколко дни.
Първоначалните сведения бяха, че електромобил е предизвикал пожара. Пред пресата в Нидерландия обаче Питър Бердовски - главен изпълнителен директор на Boskalis Salvage Company, обяви, че на борда има поне 500 електромобила и всички те са в добро състояние. Видео, показващо разтоварването на кораба, обаче опровергава тези твърдения. И показва защо електромобилите представляват сериозен риск за корабите, които ги превозват.
На записа се виждат няколко седана Mercedes-Benz EQE, които вече са разтоварени и изглежда са се измъкнали невредими от пожара. Един от електромобилите обаче трябва да бъде изтеглен до изхода, преди да бъде вдигнат с кран. Видеото показва, че въпросният EQE е силно обгорен, като горната му половина е покрита със следи от изгаряне. Има и увреждания по дъното, които се виждат, докато колата е във въздуха.
Няма признаци на дим от превозното средство, но то е потопено в резервоар за вода. В този момент се вижда пара, издигаща се от резервоара. Една от основните трудности, които пожарникарите срещат с електрическите превозни средства, е „термичното бягство“, при което се задейства порочен цикъл на повишаване на температурата, причинен от материали, реагиращи в клетката на батерията. Практичният метод за потушаване на такива пожари от литиеви батерии в електромобили е превозните средства да се потапят във вода-
Според Международната асоциация на пожарните и спасителните служби, гасенето на горяща Tesla може да отнеме до 40 000 галона вода. Въпреки че е малко вероятно седанът EQE да е причинил пожара, изглежда, че той представлява сериозен риск и затова експертите на място са избрали да го „удавят“.
Парата, която се вижда, обаче не доказва, че колата все още гори. Потапянето може да е „окъсило“ клетките на батерията, което след това ще доведе до разсейване на останалата съхранена енергия. Малко след това виждаме Mecredes-Benz GLB да излиза от кораба, задвижван на собствен ход. Това означава, че твърденията, че някои превозни средства не са пострадали и се намират в идеално състояние, са верни.