IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Спасители „удавиха“ Mercedes-Benz EQE, свален от изгорял кораб

Повече от месец след инцидента се налага електрическия автомобил да бъде потопен във вода (ВИДЕО)

Корабът Fremantle Highway,превозващ голям брой чисто нови автомобили, се запали на 24 юли, докато пътуваше от Германия за Египет, като при инцидента загина един от членовете на екипажа, а няколко други бяха ранени. От седмици плавателният съд се намира в пристанище в Нидерландия, но разтоварването му започна едва преди няколко дни.


Fremantle Highway


Първоначалните сведения бяха, че електромобил е предизвикал пожара. Пред пресата в Нидерландия обаче Питър Бердовски - главен изпълнителен директор на Boskalis Salvage Company, обяви, че на борда има поне 500 електромобила и всички те са в добро състояние. Видео, показващо разтоварването на кораба, обаче опровергава тези твърдения. И показва защо електромобилите представляват сериозен риск за корабите, които ги превозват.

На записа се виждат няколко седана Mercedes-Benz EQE, които вече са разтоварени и изглежда са се измъкнали невредими от пожара. Един от електромобилите обаче трябва да бъде изтеглен до изхода, преди да бъде вдигнат с кран. Видеото показва, че въпросният EQE е силно обгорен, като горната му половина е покрита със следи от изгаряне. Има и увреждания по дъното, които се виждат, докато колата е във въздуха.



Няма признаци на дим от превозното средство, но то е потопено в резервоар за вода. В този момент се вижда пара, издигаща се от резервоара. Една от основните трудности, които пожарникарите срещат с електрическите превозни средства, е „термичното бягство“, при което се задейства порочен цикъл на повишаване на температурата, причинен от материали, реагиращи в клетката на батерията. Практичният метод за потушаване на такива пожари от литиеви батерии в електромобили е превозните средства да се потапят във вода-

Според Международната асоциация на пожарните и спасителните служби, гасенето на горяща Tesla може да отнеме до 40 000 галона вода. Въпреки че е малко вероятно седанът EQE да е причинил пожара, изглежда, че той представлява сериозен риск и затова експертите на място са избрали да го „удавят“.

Парата, която се вижда, обаче не доказва, че колата все още гори. Потапянето може да е „окъсило“ клетките на батерията, което след това ще доведе до разсейване на останалата съхранена енергия. Малко след това виждаме Mecredes-Benz GLB да излиза от кораба, задвижван на собствен ход. Това означава, че твърденията, че някои превозни средства не са пострадали и се намират в идеално състояние, са верни.


0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Fireman ( преди 9 месеца )
    Откъде са тогава тези пушеци?
  • #22
    6 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Сега се замислих, че гостенина пак чете интерпретации, няма възможност да гледа клипове в YouTube, защото е свършил мегабайтите и идея си няма какво се вижда на клипа! Затова пише глупости на килограм, като само си представя какво са му описали в статията, която пък е съчинение по картинка и това за него е "доказателство" и "факт".
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    До 17. Е така де. Пламъците са облизали автомобила и ако се беше запалил щеше да представлява огромен риск. Покажи сега доказателството за твоите твърдения : "Таралесльо,истината излезе наяве колкото и да я крият.Пожара е започнал от електромобил." Цитирай тази част от статията, а не какъв риск е да пресичаш улицата, да ти караш ски и скейтборд или да плуваш в морето тези дни. По твоята логика това, че днес влизах в морето значи, че съм се удавил, защото е представлявало риск от удавяне.
  • #20
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 16.Как да ги карат като са с изгорели батерии,нищо че изглеждали добре.
  • #19
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Защо са го давили Мерцедеса след като е изгорял вече.
  • #18
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Кресльо,колкото и да се стараеш няма как да замажеш случая с пожара.Колкото и да са ти платили,да изкараш чЕрното бяло.
  • #17
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    "....на борда има поне 500 електромобила и всички те са в добро състояние. Видео,показващо разтоварването на кораба, опровергава тези твърдения.И показва защо електромобилите представляват сериозен риск за корабите,които ги превозват."
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 9 месеца )
    Не разбирам как се преместват електрическите автомобили до рампата, от където ги вдига крана?! И защо тези, които изглеждат добре, не ги карат?!
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Ако беше пламнала дори една батерия на тази палуба, дори Господ не можеше да угаси пожара на палубата пълна с електромобили без достъп до тях.
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    "Повредено е дъното,там където батерията е горяла.*** му е тавана от огъня горял от дъното.Пламъка гори нагоре,запали клечка кибрит и виж,мамин сладък." Искаш да кажеш че това е първият случай на самоизгасила се батерия? Вярно си гений на мама. Помоли я по този случай поне да ти плати интернета да не се излагаш че не можеш да гледаш и един клип в YouTube, за да видиш че веднъж запалена ли ти е военна батерия Не може да бъде изгасена и от пожарникарите с хиляди, десетки хиляди литри вода!