През 2003 г. CLS за първи път видя бял свят под формата на концептуален автомобил, а впоследствие - за 19 години производство, бяха пуснати три поколения на модела. Историята на седана Mercedes-Benz CLS (или, както го нарекоха създателите му, „купе с четири врати“) приключи в последния ден на август, когато от поточната линия на завода в Зинделфинген слезе последна бройка от модела.
Пенсионирането на модела от трето поколение бележи края на жизнения цикъл на цялото семейство CLS, чието серийно производство стартира през 2004 г. Всъщност историята на модела започва още по-рано. Работата по проекта за първо поколение купе с четири врати стартира в самото начало на 2000-те - дизайнерът Майкъл Финк работи върху външния вид на бъдещия сериен модел през 2001 г.
Историята на Mercedes-Benz CLS (ГАЛЕРИЯ):
Третото поколение CLS беше критикувано не само за леко неясния (особено на фона на предшествениците си) външен вид, но и за липсата на V8 двигатели и съответната флагманска AMG модификация в двигателната гама. Нейното място беше заето от Mercedes-AMG CLS 53 4Matic + с 3,0-литров редови „шестак“, който беше оборудван с турбокомпресор и електрически компресор. Мощността на двигателя не беше впечатляваща - 435 к.с. и 520 Нм, осезаем спад в сравнение с предишното поколение спортни модели.