IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Германия никой не иска 4-цилиндров Mercedes-AMG C63

Електрификацията не помогна на спортния седан, чийто продажби са „близки до нулата“

Измина почти година от представянето на Mercedes-AMG C63 S E Performance и само няколко седмици от пускането му на пазара в Германия. Отчетите на местните дилъри относно продажбите на този нов модел обаче звучат обезсърчително, съобщават германските медии.


 Mercedes-AMG C63 S E Performance


При топ-версия на новото поколение на C-Class използваният досега туин-турбо V8 двигател беше заменен от хибриден агрегат (PHEV), включващ 4-цилиндров двигател и електромотор, с който спортният седан трябва да се бори срещу 6-цилиндровото BMW M3. В Mercedes вярваха, че потенциалните купувачи ще пренебрегнат намаления брой цилиндри при C63 S за сметка на по-голямата мощност, но не познаха.

Очакванията им обаче не се оправдаха, поне що се касае до пазара в Германия. Изданието MB Passion Blog съобщава, че поръчките за електрифицирания седан в момента де движат „близо до нулата“. Дилърите на Mercedes са на мнение, че пониженият интерес към C63 S се дължи на факта, че неговият конкурент от BMW предлага превъзходна стойност по отношение на задвижване, цена и премиум качество.


 Mercedes-AMG C63 S E Performance


C63 S E Performance произвежда комбинирани 680 к.с. от 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор и монтиран отзад електрически мотор, което го прави най-мощната C-Class, правена някога. За сравнение неговият предшественик разчиташе на 4,0-литров туин-турбо с 510 к.с. Заради хибридната система обаче новият седан обаче е много по-тежък – 2129 кг срещу 1690 на предишното поколение, което е с чист ДВГ.

Проблем за Mercedes е и цената – оборудваният с най-модерна технология Mercedes-AMG C63 S E Performance започва от 114 888 евро, докато сравнимото BMW M3 Competition xDrive стартира от 100 300 евро. Разликата от близо 15 000 евро също прави баварския конкурент много по-желан, въпреки че неговите 6 цилиндъра развиват 170 к.с. по-малко от електрифицираното AMG.


0 от 500
  • #72
    0 rate up comment 0 rate down comment
    В Германирастия ( преди 10 месеца )
    Предпочитат големи, престояли шпек салами , ге са от модерните, примерът за енропа :D
  • #71
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ванката ( преди 10 месеца )
    Колите за гейове изпреварват гейовете. Затова се получава. Рецесията *** на вратата ;)
  • #70
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    И не мога да се въздържа да те попитам, уморително ли е изминаването на 2000 км с тесла в сравнение с подобен автомобил с ДВГ, за да потвърдиш или разбиеш и този мит?
  • #69
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До Ванко. Тези шест часа допълнително на какво ги отдаваш? На липсата на зарядна инфраструктура или е технологичен недостатък на самия автомобил? Защото при адекватна зарядна инфраструктура, пътуването ти ще се удължи най-много с два часа, в сравнение с бензинов автомобил ако не спираш въобще за храна тоалетна и кафета, а иначе за много по-малко. Тоест със същия автомобил само след година две, ще пътуваш за абсолютно същото време или най-много плюс половин един час за 2000 км.
  • #68
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ванко ( преди 10 месеца )
    Няма кой да си поръча 4 цилиндров АМГ за такава цена.Не оспорвам предимствата на електромобилите, докарал съм 6 броя Тесла от Германия до България на собствен ход. Времето, което се добавя към пътуването е между 5 и 6 часа, което за около 2000км не е малко. В допълнение се налага да се храниш само в непосредствена близост до зарядни станции. Едно е да пътуваш София - Варна с едно междинно спиране, съвсем друго е да си наистина на дълъг път.
  • #67
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Друг факт. Ако толкова те притеснява че ще се развали батерията и някой ти е април пистолет на челото и нямаш никакъв избор освен да си купиш електричка, както е в твоя случай доколкото разбирам, или пък ще те вкарат в затвора ако си купиш бензинов автомобил, просто си купуваш toyota с всичките и недостатъци. Има си 10 години гаранция и 1 милион километра на батерията за всичките електромобили на toyota. Онази същата марка, която до скоро обясняваше, че животът на батериите бил под 70 000км.
  • #66
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Жоре Пешков, хайде да си поговорим с факти, а да не създаваме поредните митове! По един и същ маршрут един и същ електромобил изминава 1000 километра за осем часа и 55 минути пролетно време и 10 минути повече при отрицателни температури. В първия случай разходът му е 22kWh/100km А през зимата 25. Изминава тези 1000 километра с четири спирания по десетина минути. Тоест единственият му недостатък е, само за хора които шофират по 10 часа без даслизат за минута от автомобила. За тях си има бензин.
  • #65
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Пешо ( преди 10 месеца )
    Мите, стига с твоя пробег от милиони километри на електричката. Я дай да видим зимата какво става, когато най-мялко искаш да прекараш допълнително време навън. Пробега как е тогава на миксера? Само не ми казвай 450км с 200км/ч. Статията е за друго. С63 АМГ е смешно да тежи с 500 кила отгоре. Все пак е спорт. Относно екологията - никойне го интересува, защо иначе ще наложат СУВ. Коли, които се ползват предимно в града, харчат повече, с по-големи гуми и т.н. обаче се наложиха. Излишен клас...
  • #64
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Жоро ( преди 10 месеца )
    Ако прочетете ще разберете, че става дума за хибрид ако има бензин и 600часа може да се движи. Колата е топ
  • #63
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    И кой те кара да си купиш електрически автомобил? Просто недей да повтаряш мита, че не може да се карат на дълги разстояния и не можеш да стигнеш там за където пътуваш 15 часа с някои компромиси, разбира се, но и с доста предимства.