Преминаването от V8 към 4-цилиндров plug-in хибрид за AMG-версиите на C-Class и към 6-цилиндрови за E-Class определено не се харесва на феновете на Mercedes. По информация на Car and Driver, година след представянето на C 63 AMG (E 63 AMG ще дебютира през следващите месеци) ръководството на германския производител вече обмисля да се завърне към V8 двигателите.
В Щутгарт са наясно, че само така могат да се конкурира със спортните модели на BMW и Audi. Затова и следващите „напомпани“ версия на C и E-Class, разработени от AMG-подразделението ще получат двигател 4.0 V8 битурбо M177. В момента той се поставя на AMG GT63 S E Performance и AMG S 63 – и двата плъг-ин хибрида, като развива съответно 843 и 802 к.с.
Разбира се, дори и в този случай става въпрос за хибридна задвижваща система, тъй като термичните двигатели трябва да отговарят на Евро 7, а това не може да стане без помощта на допълнителен електромотор.
Освен това, в Mercedes са преосмислили „електрическите“ си планове и предвиждат C- и E-Class да продължат да се предлагат с двигатели с вътрешно горене и след 2028 г. И както при AMG-версиите те също ще получат хибридни задвижващи системи.
За разлика от Mercedes, спортните отдели на двата германски конкурент всъщност изместиха 4-цилиндровите агрегати към най-компактните модели, докато горната част на гамата им се предлага поне с 6 цилиндъра. Примерите включват BMW M3 (3.0 битурбо, 6-цилиндров редови неелектрифициран), новото Audi RS 6 (за което се очаква V6 plug-in хибрид) и бъдещото M5 (4.4 V8 туин-турбо plug-in хибрид).