През миналата седмица Mercedes-Benz публикува своите данните за тримесечните си продажби и финансови резултати, които показват положителни знаци за годината досега. Германският премиум автомобилен производител регистрира 515 746 доставки през второто тримесечие на 2023 г., което представлява увеличение от 6% в сравнение със същия период на миналата година. Двете подразделения от най-висок клас - Mercedes-AMG и Mercedes-Maybach, отчитат ръст съответно от 19 и 39%.
Въпреки че нещата изглеждат добре за втората половина на годината, производителят няма намерение да сваля цените, дори напротив. Всъщност Mercedes ще продължи да повишава цените на продуктите си и това беше потвърдено от главния финансов директор на компанията - Харалд Вилхелм, веднага след публикуването на финансовия отчет за второто тримесечие.
„Ще продължим ли по същия начин и какво ни очаква през следващите следващите тримесечия? Ще бъдем малко по-внимателни, но все още имаме увеличения на разходите, което трябва да компенсираме", каза Вилхелм пред Automotive News Europe.
Новото увеличение на цените на Mercedes се дължи на изчисленията, според което разходите на компанията ще продължат да растат през следващите месеци. Това включва производствени разходи, както и разходи за имоти, машини и оборудване, научноизследователска и развойна дейност. Като цяло автомобилният производител изчислява, че разходите му през 2023 г. са били значително по-високи в сравнение с 2022 г.
В същото време Mercedes е една от малкото компании, които съобщават за „забележимо подобрена“ верига за доставки. Също така се очаква до края на 2023 г. цените на енергията да продължат да бъдат на значително по-ниско ниво спрямо предходната година. Като цяло обаче германците търсенето на нови премиум-автомобили да се запази, но не на всички пазари.
Въпреки увеличението на цените в Mercedes очакват продажбите до края на годината да останат на същите нива като през първите 6 месеца. И като цяло те да запазят нивата си от 2022 г.