Mercedes-Benz ще „сложи спирачка“ на прехода си към електрически модели в Северна Америка, което ще се отрази и на плановете му за продажби на континента. Това съобщават дилъри на марката, които са участвали в среща на търговците на дребно от САЩ и Канада, проведена в края на май. Тя е била проведена заради опасенията, че повишената цена на електрическите превозни средства отблъсква купувачите от новата технология.
Според плана Mercedes Ambition 2039, германският автомобилен производител има за цел да предлага изцяло електрическа гама до края на десетилетието на пазари, „където условията позволяват“. Джим Макманс, директор на дилъра на Mercedes-Benz Country Hills в Калгари, обаче е категоричен, че производителят на луксозни автомобили планира да намали своята агресивна EV стратегия в региона.
„Те най-после осъзнаха, че потребителите играят основна роля при взимането на подобни решения. Затова и трябва да слушат какво искат потребителите, тъй като голяма част от тях просто не могат да си позволят електрически превозни средства“, коментира Макманс, цитиран от Autonews Canada.
Промяната в плановете на Mercedes на континента вече е факт – компанията отложи в последния момент представянето на EQC за Северна Америка заради опасения от ниския пробег с едно зареждане. Той е едва 400 км, което е напълно неадекватно за пазара в Северна Америка.
„Всички са нетърпеливи за електрификация, но клиентите се притесняват, тъй като лихвените проценти се покачиха и това кара хората да бъдат предпазливи с финансите си“, казва Пери Ицкович, директор на дилърството Mercedes-Benz Downtown в Калгари.
Засега от германския производител твърдят, че сроковете за електрификация остават непроменени. Според канадски дилъри обаче по време на срещата представителите на Mercedes са ги уверили, че компанията ще пренасочи фокуси си върху хибридни автомобили и модели с ДВГ. За първото тримесечие на 2023 г. Mercedes е продал 6190 превозни средства в Канада, като само 5,4% са електромобили.