IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата стратегия на Mercedes дава резултати

Продажбите на марката растат във високите класове и при електромобилите

Продажбите на Mercedes-Benz през второто тримесечие на годината са се увеличили с 6% на годишна база – до 517 000 автомобила, като това се дължи на търсенето на модели на марката от високите класове, както и на електрически превозни средства, съобщиха от компанията.


Mercedes-Benz EQC


Както е известно, новата стратегия на производителя от Щутгарт е да се даде приоритет именно на автомобилите от по-високите и съответно по-високи сегменти, тъй като маржовете при тях са най-големи. В същото време компанията започна да съкращава гамата си в ниските класове, тъй като печалбата от тях е далеч по-малка.

Продажбите на Mercedes са нараснали във всички основни региони на автомобилния производител – Европа, Азия и Северна Америка. Ръстът на Стария континент е 5%, като на домашния пазар – Германия, се отчита увеличение с 23%. В Китай продажбите са скочили с 12%, а в САЩ – с 6%. В останалия свят обаче се отчита спад от 12% - до 20 700 автомобила.

От компанията-производител подчертават, че електрическите превозни средства са основният двигател на растежа през второто тримесечие на 2023 г. Продажбите им нарастват с цели 123%, достигайки 56 300 единици.


0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до 3 ( преди 9 месеца )
    Явно на БМВ, Мерцедес и Ауди не им пука особено за нещата, които намираш за неприемливи, защото много от автомобилите им над 100К нямат въздушно окачване, а където го има, обикновено е екстра.
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    q ( преди 9 месеца )
    За чичо Го-шо най-важното е цената.А пък Тесла той няма как да си купи. А 20 годишен Мерджак може. И той няма въздушно окачване, лукс материалите в купето са всичко друго ама не и лукс. За модерни системи за безопасност и музики да не говорим. Ама като го паркира пред блока, е друго. Пише ли Мерцедес - пише, значи е луксозен. А забравих - може ли с Теслата да гърмиш из квартала с пробита селски модната изпускателна с-*** докато слушаш чалга на отворен прозорец - не можеш. Ми тогава за какво ти е.
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    До 3 ( преди 9 месеца )
    BMW трета и четвърта серия и mercedes c клас да не би да имат въздушно окачване? Ти май само на картинки си гледал mercedes и bmw-та? Автомобилите на Тесла, които сравняваш са в техния клас. Всички автомобили на Тесла имат панорамен покрив, ламинирани стъкла навсякъде, включително и страничните, за разлика от BMW и mercedes, аудио система дори в базовото оборудване, за която само могат да мечтаят, както и автопилот още в базовата версия, който се справя по-добре от най-добрите останали автопило
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Продължавате да не правите разлика между лукс и премиум. Дори при mercedes луксозни са само s класата, а всичко останало надолу е само премиум с луксозни акценти. При лукса няма компромиси нито като качество на материалите, нито като технологии, нито като задвижване, а премиум е нещо средно между бюджетен и луксозен автомобил. Тоест сложи ли са само част качествата на луксозните за да ги направят достъпни. Някои наблягат на задвижването, други на луксозните материали, а трети на технологиите
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    За мен лично е неприемливо автомобил над 100к лева да няма въздушно окачване или топ шумоизолация, пестеното винаги си личи и алабализми като изчистен и минималистичен дизайн на някой друг.
  • #2
    3 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Луксът не винаги се изразява в ориенталщина. В Модел 3/Y луксът е напълно на нивото на BMW 3-та серия, да кажем, макар и стилът да е по-изчистен. Да не би да ги сравняваш с S клас? В Model S и X луксът изостава за цената.
  • #1
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тесла са СУПЕР за електрически автомобил, но си личи, че е правен от купчина уеб дизайнери, които си мислят, че космическият кораб Ентърпрайс е яката работа и са произвели леко "скучен" автомобил. Не говорим за скорост, батерия, скорост на зареждане и подобни - те са си супер. Говорим за това, че е прекалемо нимималистично, нямам си се усеща, все едно съм на летище, отколкото в "моя луксозен автомобил" (и без тея, не трябвало да са луксозни - някоймодели са по 150 000+ лева).