IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz CLE Coupe дебютира като заместник на два модела

Новият автомобил на германската марка получава 4- и 6-цилиндрови мотори

Мнозина вероятно си спомнят купетата и кабриолетите Mercedes-Benz CLK, които се произвеждаха през периода 1997-2010 г. Те се бяха настанили между традиционните C-Class и E-Class, които също се предлагаха в такива модификации. Поддържането на толкова голям брой купета и кабриолети в гамата обаче беше прекалено разточително и логично германският производител реши да промени нещата. Новите поколения на C- Class (W206) и E-Class (W214) вече няма да се предлагат с 3 врати, а вместо тях излиза един нов модел – CLE, който обаче не е разработен от нулата.


Mercedes-Benz CLE Coupe


Каросерията на CLE купе е взета от C-Class с две врати от поколението C205. Това става ясно от характерни елементи като контура на страничното остъкляване, вратата и формата на покрива. Всички външни панели на каросерията са нови, плюс това дизайнерите и инженерите са положили много усилия, за да направят бившата C-Class по-голяма и по-солидна.

Модернизацията е доста сериозна, като междуосието е удължено с 25 мм - до 2865 мм, колкото е при новия седан C-Class (W206). Предният надвес е увеличен с 98 мм, а задният - с 41 мм и в резултат на това общото увеличение на дължината е 164 мм. Между броните има 4850 мм и по този показател Mercedes CLE изпреварва не само оригиналната C-Class (4686 мм), но и купето E-Class (4835 мм). Колата е станала с 50 мм по-широка (1860 мм) и 23 мм по-висока (1428 мм).


Mercedes-Benz CLE Coupe


Стандартно новото CLE има LED фарове, а срещу доплащане се предлагат матрични светлини Digital Light. Диаметър на колелата е от 18 до 20 цола.Обемът на багажника достига 420 литра, което е почти колкото този на последната Е-Class Coupe (425 литра).

Интериорът на CLE до голяма степен повтаря C-Class (W206). Тук има 12,3-инчов екран на приборния панел, 11,9-инчов мултимедиен екран MBUX (операционната система е в най-новата версия – като на E-Class), проекционен дисплей и същия вентилационни дефлектори във формата на турбини. Предлагат се 3 опции за аудиосистема, като най-скъпата е Burmester със седемнадесет високоговорителя (включително два в подглавниците).


Mercedes-Benz CLE Coupe


Стандартните предни седалки са многоконтурни, с пневматична камера за регулиране на лумбалната опора, отопление и памет. Срещу доплащане се предлагат вентилация и масаж. За сгъване на облегалките за първи път Mercedes има не дръжка, а стилна кожена халка. Посочва се, че втория ред на CLE е по-просторен от предишната C-Class, като има допълнително пространство за краката и главата.

Германският производител показа и снимки на кабриолет CLE, но за него няма толкова подробности. Той е запазил мекия покрив, а екранът на медийната система е допълнен с механизъм за регулиране на наклона, за да намали отблясъците при шофиране без покрив. Със същата система е оборудван и Mercedes-AMG SL Convertible.


Mercedes-Benz CLE Coupe


На първо време гамата на модела включва четири модификации. Всички те имат деветстепенна 9G-Tronic автоматична трансмисия и вграден 48-волтов стартер-генератор, който произвежда 23 к.с. и 200 Нм, помагащи в първите секунди на ускорението. Дизеловият Mercedes-Benz CLE 220 d с 2,0-литров двигател (200 к.с., 440 Нм) може да има само задвижване на задните колела.

Бензиновият CLE 200 (2.0L, 204 к.с., 320 Нм) предлага избор между задвижване на задните колела и задвижване на четирите колела 4Matic. Останалите две версии са оборудвани със задвижване на всички колела по подразбиране, като Mercedes-Benz CLE 300 разчита на турбо двигател (258 к.с., 400 Нм).


Mercedes-Benz CLE Coupe


На върха на гамата засега е Mercedes-Benz CLE 450 с редови 6-цилиндров турбомотор, който развива 381 к.с. и 500 Нм. Тази версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди. Предстои излизането на AMG-версия, която ще получи хибридна задвижваща система.

Mercedes-Benz CLE се предлага стандартно със спортно шаси с 15 мм по-нисък просвет. Срещу допълнително заплащане можете да се поръча не само по-твърдо AMG окачване, но и адаптивно шаси със завиваща задна ос. В случая задните колела се отклоняват под ъгъл от 2,5 градуса, като при скорост до 60 км/ч те се насочват в посока, обратна на предните, подобрявайки маневреността (диаметър на завиване под 50 см). При достигане на повече от 60 км/ч колелата се насочват към предните, увеличавайки стабилността.


Още снимки на новия Mercedes-Benz CLE - вижте в галерията:


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ботокс ( преди 9 месеца )
    Много интересно BMW на снимките горе.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Патурко ( преди 9 месеца )
    Преоблечена и много скопена модификация! Двигател 4-ри цилиндров с 204 к.с. за това купе е подигравка за всички фенове!
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Илиян ( преди 9 месеца )
    (диаметър на завиване под 50 см) - е това е по-малко от диаметъра на колелото на сина ми. Той е на 5 и познайте какво колело кара ;)
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Илиян ( преди 9 месеца )
    Коредната немска безсмислица - увеличаване размерите на двуврата кола във всички измерения! Колко рационално само, нали - увеличаване на размерите, съответно на теглото и даунсайзинг на моторите и после се оплакват, че не могат да влязат в новите норми, ужас!. 4,85 метра за европейско купе - смешно! Дори новият Mustang GT e по-малко 4811mm, но улиците и гаражите в Америка са малко по широки и обемни, но на кой му пука, важното е да ни е по-дълъг ;)
  • #1
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тоест повечето промени са по опаковката. Преопаковали са същото старо съдържание, за да могат да вземат повече пари и да накарат по богатите си клиенти да сменят автомобила като си мислят че карат нещо различно защото така изглежда от опаковката. А едно време mercedes беше витрината на новите технологии!