IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето кои са 50-те най-продавани коли в Европа през 2023

За пръв път Audi изпреварва BMW и Mercedes в премиум сегмента

Европейският пазар е пораснал с 18 на сто през май, като Dacia Sandero успява да увеличи малко аванса си пред Tesla Model Y като най-продаван модел, показва актуалната статистиката на аналитичната компания DataForce. Цели 7 марки могат да се похвалят с над трицифрен ръст спрямо миналата година, начело с Tesla, при която регистрациите са с около 2000 процента над тези от миналия май.
     
      
Dacia Sandero, 2023, интериор
Най-продаваните модели за май са Dacia Sandero (20,808), Tesla Model Y (17,812), Volkswagen T-Roc (17,663), Peugeot 208 (17,163) и Renault Clio (16,829)
   
      

ТОП 10, МАРКИ
Volkswagen - 523,729
Toyota - 310,147
Audi - 285,576
Peugeot - 273,567
Mercedes - 272,481
BMW - 266,938
Renault - 260,844
Skoda - 259,791
Ford - 228,957
Dacia - 227,763


С по-ниско от средното темпо за пазара растат продажбите на Mercedes, Volkswagen, Peugeot и Kia. Само три от основните производители отчитат спад тази година - Fiat, Honda и Mitsubishi.

За отбелязване е, че за пръв път в историята най-продаваната премиум марка в Европа не е нито Mercedes, нито BMW. Audi успява да изпревари не само големите си конкуренти, но и масови марки като Peugeot, Renault и Ford, за да се нареди на трето място на Стария континент. Убедителен лидер сред марките си остава Volkswagen, но второто място вече е за Toyota.
  
    
Най-продаваните нови модели в Европа (ГАЛЕРИЯ):


  
    

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ясно се вижда, че хората купуват малки и относително евтини коли, като махнем жендърската тесла. Ама всички производители започват да ги спират, щото нямали печалба. Предполагам, че след няколко години пазарът ще се нормализира, но не е задължително. Все пак в сме в ЕС и тук пазарна логика няма, а само протекционалистични политики.
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 10 месеца )
    Европееца взе да стяга колана, вместо Голфче, Дачия.... Лошо няма върши същата работа, но по евтино.
  • #5
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Алекс ( преди 10 месеца )
    Дачия шампион и не в България,ами в Европа.Къде са "специалистите" да се изкажат за неуДачията?
  • #4
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Въпросът е не кой ги купува, а как? Уж сме били най -бедната държава в ЕС, а не можеш да се разминеш от коли по над 100 000. Как става тая работа ?
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    вЕрно ли? Дай ми обявите, ще си купя 3.
  • #2
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Гледам ги тези Ауди-та на тройно по-ниска цена от нови на по 3 години, а моята кола гони 5-та година и ги продават на почти същата цена на която съм я взел та се чудя защо ли.
  • #1
    7 rate up comment 19 rate down comment
    Смех ( преди 10 месеца )
    И кой ги купувя тия аудита или май немските фирми си ги купуват на друг пазар извън Европа тия и за живи не ги бригат