През 2003 г. CLS за първи път видя бял свят под формата на концептуален автомобил, а впоследствие - за 19 години производство, бяха пуснати три поколения на модела. Историята на седана Mercedes-Benz CLS (или, както го нарекоха създателите му, „купе с четири врати“) приключи в последния ден на август, когато от поточната линия на завода в Зинделфинген слезе последна бройка от модела.
Пенсионирането на модела от трето поколение бележи края на жизнения цикъл на цялото семейство CLS, чието серийно производство стартира през 2004 г. Всъщност историята на модела започва още по-рано. Работата по проекта за първо поколение купе с четири врати стартира в самото начало на 2000-те - дизайнерът Майкъл Финк работи върху външния вид на бъдещия сериен модел през 2001 г.
Историята на Mercedes-Benz CLS (ГАЛЕРИЯ):
Причината за това е новият лифтбек Mercedes-AMG GT с пет врати с индекс X290, който е изграден на същата платформа като CLS. Продажбите му започнаха няколко месеца след дебюта на сродния модел CLS, като компанията реши да запази всички наистина спортни версии специално за него. В резултат на това CLS, който загуби предишната си харизма, стана жертва на вътрешна кокуренция - от два подобни модела купувачите по-често избираха AMG GT.