IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla: Пукнатините по окачването на Model Y са нормални

Собственик на електромобила се оплаква, че проблемът не се взима на сериозно

Собственик на Tesla Model Y се оплака от пукнатини в окачването на своя електромобил, но от компанията-производител го уверили, че всичко е наред и засега колата все още не е ремонтирана.


Tesla


Низар Камел за първи път забелязал пукнатините през май, когато проверявал за друг проблем, от който се оплакват някои собственици на Model Y. Проверявайки дали капачката на резервоара за спирачна течност е добре затегната, той открива пукнатини в предната част на окачването на колата. По-специално, пукнатините са разположени около подрамата на окачването, която при Model Y е направена от едно цяло парче алуминий.

Tesla прави тези детайли в една отливка, вместо много по-малки части, които след това се заваряват заедно. Предимството на този метод е, че е по-опростен и съответно по-евтин. От друга страна обаче, всеки малък дефект в отливката може да доведе до разрушаване на цялата подрамка.

Досега малко американски собственици на Model Y са се оплаквали от подобни проблеми с колите, произведени в Остин (Тексас).Работата е там, че тези проблеми са трудни за намиране. Самият Камел каза, че са му били необходими няколко месеца, за да забележи този недостатък, защото той просто не е очаквал да открие такъв фундаментален проблем.

Собственикът е подал заявка за ремонт още през май, но колата му все още не е приета в сервиз на Tesla. Техник е преглед електромобила, а мениджър на сервизния център е уверил собственика, че колата е безопасна за шофиране“.

„Той твърди, че е говорил с инженери и те са го уверили, че колата е напълно безопасна, но в същото време отказва да ми предостави официална документация от Tesla, че това е така. Имам чувството, че проблемът не се взима на сериозно“, коментира Камел.


0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 20 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Точно това е предимството на алуминиевите отливки. Коравината на конструкцията е много по-голяма и не се усуква, защото за разлика от ламарината, гредите не са кухи, а са плътни и много по-здрави. Както виждате пукнатините са на места без никакви натоварвания и са в тънката част. С огромна вероятност са си там още от производството. За разлика от ламарината която винаги е с една и съща дебелина и е трудна за формоване и заваряване, алуминият може да бъде отлят във всякакви форми и дебелини.
  • #11
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Абе ( преди 1 година )
    Мъск малко измамник си пада, ама нейсе. Иначе ходът с намаляването на цените е правилен-вече има голяма база за сравнение и лъсва истината, че Тесла никога не е била премиум, а нещо около средното качество. Дето се вика, един ден спокойно ще може да каже:"За тия пари какво искате!"
  • #10
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Не е само до дупките по пътя. Това е доста тежък автомобил и при висока скорост в завои или при спиране има много голямо натоварване от усукванията.
  • #9
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Лелее ( преди 1 година )
    Това ако мине 1-2 пъти през сточна гара за Х. Димитър (покрай хлебозавода) направо ще се разпадне там!
  • #8
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не се прави на една отливка, по нашите пътища ще се строши до дни, буквално
  • #7
    16 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Като гледам, от Тесла са се изразили правилно технически. Колата е безопасна за шофиране защото пукнатините не са по гредите. Но пък съм напълно съгласен с човека, че такова качество е неприемливо. Тези пукнатини надали са се образували от експлоатацията на автомобила. Били са си там още като е излезнал от фабриката и този детайл е допуснат. Повтарям се отново, че докато не изпитат плато на търсенето, ще наблягат повече на количеството отколкото на качеството.
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази тесла която гледах е модел от 2012г. Сега ми казаха че уж на новите модели били подобрили доста качеството. Аз обаче не вярвам докато не видя на живо.
  • #5
    22 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Абсолютни таралясници са тия Тесли, дефектни са още като за слязат от поточната линия. За мен е необяснимо защото цените им са толкова високи. Явно всичко е чист хайп породен от екоталибаните и фенчетата на Мъск. Оня ден гледах една S-ка и хич не ми хареса. Много постно всичко. Лоша сглобка, евтини материали. Неудобен интериор. Все едно се возяв граския транспорт. Такова усещане ми създава. Просто и ясно се вижда че качеството е под всякаква критика и изобщо не отговаря на цената.
  • #4
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Умора на материала, абе не е нормално, просто е много скъпо за смяна както повечето нещо по един електромобил.
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Eее голяма работа. Да отиде при някой заварчик да го парне с аргона и готово.