IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla сдаде първото място в Европа

През юли американците са продали по-малко коли дори от китайската MG

Tesla Model Y губи лидерството си в Европа след слаби продажби през юли, които я изваждат извън Топ 20 за месеца. Така най-продаваната нова кола на Стария континент отново е Dacia Sandero, вече със значителен аванс на върха. На трето място, но все по-близо до лидерите, е Volkswagen T-Roc. Данните са на консултантската компания DataForce.
       
   
Dacia Sandero
След срива при Model Y през юли, Dacia Sandero вече има над 9,000 автомобила аванс на върха
   
  
Резкият спад при Tesla не е нещо неочаквано: компанията на Илон Мъск има навика да прави големи доставки в края на всяко тримесечие и после да забавя темпото в началото на следващото. Картината от юли е сходна с тази от януари и април, но очакванията бяха тази цикличност да намалее с отварянето на новата Гигафабрика в Бранденбург, Германия. Вместо това през юли продажбите на Tesla са по-ниски дори от тези на китайската MG. Марката, някога гордост на британското автомобилостроене, сега е притежание на SAIC и се използва най-вече за експортните електромобили на китайската група. През юли MG може да се похвали с цели 176% ръст на годишна база в Европа. Впрочем Tesla има още по-висок ръст - 760%. Той обаче не е достатъчен, за да задържи Model Y на върха.
   
   
Audi A3 2020 тест драйв
Вечната битка BMW-Mercedes в премиум сегмента остава на заден план: там неочакван лидер е Audi, най-вече благодарение на компактното А3
   
    
Пазарът в Европа е пораснал със 17% през юли, като още няколко марки имат трицифрен ръст (Xpeng, Polestar, Smart, BYD, Nio, Lexus). От основните пазарни играчи с голям ръст могат да се похвалят Ford (29%),  Kia (22%), BMW (20%).

Убедителен пазарен лидер при марките си остава Volkswagen, с почти 300,000 продадени автомобила повече от Toyota. На трето място изненадващо излиза Audi, която не само изпреварва традиционните си конкуренти Mercedes и BMW, но дори е пред масови марки като Renault и Peugeot.
 
  
Най-продаваните модели и марки в Европа (ГАЛЕРИЯ):


 
   

0 от 500
  • #7
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Мхм ( преди 8 месеца )
    Как фв набутва толкова и то скъпи модели в топ10.Отговора е ясен вътрешнофирмени продажби продажби за служебни коли на немски фирми и продажба в правитрлстврни структури в Германция и отвъд с раздаване на подкупи.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Т-Рок не е точно В-SUV, B-SUV са t-cross и taigo. Но принципно си прав
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    Не е верно! ДругарА Мъск продава по 26 милиона на година! Просто не му ги регистрират :D :D :D Вчера какво казах?! Щом непрекъснато сваля цените - значи няма търсене за продукта! Едно от най-старите правила в икономиката!
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    по-хайпнатите понакупиха и сега.. продажбите надоле. Сваляй цените ;)
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Т-Roc е по-малък и по-скъп от Голф, не харесвам и него но когато ви пробутват B-SUV на цената на кола от по-висок клас а се избивате да го купувате е нужно да ви осветля.
  • #2
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    Планът за 50% годишен ръст на Тесла отече в канала.
  • #1
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    Не върви нещо бизнеса, електричари.Време е Тесла пак да намали цените,а дано някой се излъже да купи.Къде са 20 млн Тесли,мечти тесларски.