IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

На горящия кораб има около 500 електрически коли

Морският съд превозва по няколкостотин автомобила на BMW и Mercedes

Германските производители BMW и Mercedes -Benz потвърдиха, че има техни автомобили на борда на кораба Fremantle, който се запали и гори на 17 км от северното крайбрежие на Нидерландия. Точният им брой не се съобщава, но вече е известно, че морският съд превозва около 500 електрически коли, което е доста повече от обявените първоначално 25.


пожар


Пожарът на регистрирания в Панама плавателен съд доведе до смъртта на индийски член на екипажа и раняването на още седем души, които са скочили зад борда, за да избягат от пламъците. Причината за пожара не е обявена официално, но нидерландската телевизия RTL пусна на уебсайта си запис, на който се чува призив за спешна помощ. В него се казва, че „пожарът е започнал от батерията на електрическо превозно средство“.

Общият брой на превозваните автомобили е 3783, като сред тях има 498 акумулаторни електрически превозни средства, обяви официално говорител на компанията K Line (Kawasaki Kisen Kaisha), който е наела кораба. Марките на превозваните коли не беше посочена, но вече някои от тях също са известни. Корабът е превозвал няколкостотин коли на BMW и Mini, какго и 300 автомобила на Mercedes.

Ford Motor, Stellantis, Renault и Nissan не са имали превозни средства на кораба, обявиха от тези компании. На свой ред, представител на Toyota заяви, че е малко вероятно негови автомобили да се намират на борда.Говорител на Volkswagen mcu каза, че компанията активно разследва случая, но не е в състояние да предостави повече информация. Tesla не е отговорила на искането за коментар.

Дългият 199 метра Fremantle, който все още гори, като се носи сред острови на около 17 км от най-северния бряг на Нидерлалндия. Корабът е пътувал от Германия за Египет, а островите представляват част от Ваденово море - огромна зона от приливни равнини и блатиста местност, простираща се покрай Германия и Дания, която е в списъка на ЮНЕСКО за световно наследство.

Инцидентът напомня за морска катастрофа миналата година, когато товарният кораб Felicity Ace се запали в Атлантическия океан, докато превозваше около 4000 автомобила на концерна VW Group до САЩ. Плавателният съд потъна в бурно море, въпреки опитите да бъде изтеглен на безопасно място, след като горя повече от седмица.

0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Е нали точно това казвам. Обикновено системите по корабите са точно с въглероден диоксид, но той може да угаси автомобил с ДВГ но не и батерии на електромобили. Те не се гасят. Единственото което може да ги спаси е да бъдат охлаждани, за да се избегне верижна реакция. Тоест трябва съвсем различни пожарогасителни системи с които повечето кораби не са оборудвани. Като например елементарно наводняване на палуба, което ще съсипе автомобилите на една от палубите, но ще спаси както останалите автомоби
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 10 месеца )
    Малко си в грешка колега,да има противопажарни системи с СО
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "Toyota заяви, че е малко вероятно негови автомобили да се намират на борда" - Никой бе може да надмине Тойотка по комедиен талант. Така не съм се забавявал от седмици.
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Шменти капели, и преди състава ли пожари по корабите, но те си имат пожарогасителна система, обикновено с въглероден двуокис, с който бива за пълнена горящата палуба, за да се ограничи достъпя до кислород който поддържа горенето. Но поне аз не знам за пожарогасителна система за електромобили, защото тези за гасене на автомобили с ДВГ не вършат работа.
  • #9
    1 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    На грубо изчисленията на риска изглеждат така. Ако заради риска от пожар, все плаща 100 лв премия за бензинов автомобил, електрическият струва 50% повече, и по тази причина базата се вдига на 150 лв, но пък вероятността да се запали е 3 пъти по-малка, така че премията става 50 лв. Както казах става въпрос за вероятности, а не за емоции и предразсъдъци. Електрическите се гасят по-трудно, но се палят по-рядко.
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Застрахователите работят с излисление на риска, е те едва ли ще ти откажат застраховката, обаче 20% премия от цената на колата на година ще можеш ли да ги платиш бачкаторче?
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Абе странна работа... преди да започнат да качват електрички по корабите нямаше запалили се РО-РО? Съвпадение ще да е а ;) И както казва колегата 6 към колегата 5 - повече от 2 са вече в рамките само на година и малко...
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Как два?Не са ли повече?
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    ***,електричките не се самозапалваха по вашите тесларски статистики.Това е втори унищожен кораб.На колко хора им изгоряха гаражите и къщите при зареждане.
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Турбо, застрахователите работят със статистики, а не с емоции като тебе. Например по системата бонус малус. Който има най-малко пожари ще плаща най-малка застраховка, а марките които са предизвиквали пожари, ще плащат жестоки застраховки и дори ще им отказват превоза. Познай за кой ще е от полза това И кои ще са потърпевшите?