IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кораб с 4500 нови коли се запали

Всички превозни средства са унищожени, пожарът не бил овладян заради електромобилите

Товарният кораб Ah Shin, пътуващ от Южна Корея, се запали във виетнамски води. Според местното издание Tuoi Tre Online, на борда на сухотоварния кораб е имало около 4500 нови автомобила от китайската марката Chery.


Ah Shin


Сред превозните средства има и електрически автомобили, които са затруднили гасенето. Капитанът на кораба е съобщил за дима в товарното отделение следобед на 4 февруари, но пожарът е локализиран едва до вечерта на 5-и. Съобщава се, че всички превозни средства на борда са унищожени.

След откриването на пожара екипът на Ah Shin е използвал за гасене целия въглероден диоксид на борда - около 50 тона. Това обаче не помагнало и огънят продължил да се разраства. Тогава капитанът поискал разрешение да изпрати кораба до пристанищния град Вунг Тау, за да потърси помощ. Призори на 5 февруари корабът е пристигнал в пристанището.

Според капитана, пожарът е избухнал между шестия и осмия етаж. Поради факта, че сред 4500-те коли на Chery има електрически превозни средства, е било опасно да се използва обикновена вода за гасене.

Вечерта на 5 февруари морската администрация на Вунг Тау съобщи, че пожарът е до голяма степен овладян. В същото време корабът се наклони пет градуса надясно. Всички членове на екипажа остават на борда, като няма пострадали. Все още не е известна причината за пожара.

Преди почти година друг кораб - Felicity Ace, се запали в Атлантическия океан. Той превозваше около 4000 автомобила от марките Volkswagen, Porsche, Audi, Bentley и Lamborghini. Всички те изгоряха, а корабът потъна, като щетите възлизат на над 400 милиона долара.


0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ти не разбра ли, че тази забрана ще е безсмислена и светът ще премине на ток толкова бързо, колкото бързо могат да бъдат произведени достатъчно батерии за всички желаещи да си купят електромобил, а това ще стане в момента в който електромобилите станат по-евтини от ДВГ ще се случи до 3-4 години. Тогава мислиш ли че някой ще пожелае да си купи по-скъпо ДВГ вместо по-евтин електромобил, където и да е по света. Ще ги купуват само такива които нямат избор и да желая да карат, електромобил не могат.
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 13. Забраната е от 2035 година и важи само за Европа.Корабите ще возят петролни коли за останалия свят.Електрички никой няма да иска да вози.
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ееееее ( преди 1 година )
    Няма значение на кой производител са 5-те хиляди коли. Гадно е.
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Скруч ( преди 1 година )
    Петролното лоби не харесва коли на ток.Както и оръжейното лоби не харесва мира.
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Морската вода всъщност е по-добра за гасене на електромобили. Това всъщност е и начинът за обезопасяване на литиево-йонна батерия преди да я изхвърлиш, за да не предизвика пожар - пуска се в солена вода за поне едно денонощие, за да се изтощи напълно. Литиево-йонните батерии се палят само ако са заредени. Палят се от късото съединение, а не защото са съставени от горими материали. Ако са изтощени е от трудно до невъзможно да ги запалиш. Вторичните пожари след гасене са от къси съединения
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    По-скоро ще се научат да ги гасят, отколкото да се откажат от бизнеса с превоз на автомобили. Защо удобно пропускаш, че след пет години няма да има какво да возят, ако отказват да превозват електромобили?
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Забелязвате ли кога започнаха да се палят корабите за превоз на автомобили?Когато започнаха да превозват електромобили. Очаквайте отказ за превоз на електромобили от всички компании.Да не са луди да си унищожават корабите.Застрахователите ще се откажат да ги застраховат.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Скоро ще им се наложи да превозват и автомобили с батерии ако не искат да фалират, защото това са специализирани кораби за превоз на автомобили, а скоро автомобили без батерии няма да има и ще трябва да превозват кози и овце за да си изкарват хляба.
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Две от големите каргошип компании в Европа вече не превозват електромобили. Ако някой се е чудил защо, ето го отговорът....
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Според капитана, пожарът е избухнал между шестия и осмия етаж". Не се казва етаж, а палуба (дек)!