IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Батерията на китайски електромобил падна на пътя

Инцидентът идеално пасва на слогана на производителя – да отделим колата от електричестото (ВИДЕО)

Китайското изцяло електрическо превозно средство,известно като Cao Cao 60, беше заснето околовръстен път в Чънду, провинция Съчуан, след като загуби своята високоволтова батерия по време на движение, съобщава CarNewsChina.


Китай батерия


Краткото видео показва, че бялото EV е спряло на 20-ина метра, след като е загубило основния си източник на енергия. Няма пожар и никакви щети, но цялата история е доста иронична, защото Cao Cao 60, който дебютира през март, е проектиран от китайския автомобилен гигант Geely (той притежава Volvo и Polestar) с идеята за смяна на батериите, а не с тяхното зареждане. Цялата процедура, според производителя, отнема само 60 секунди.

Освен това, лозунгът на Geely за нейния бизнес-модел за смяна на батерии е „разделяне на автомобила и електричеството“, което пасва идеално тази конкретна ситуация. Все пак трябва да се уточни, че това е единичен случай и не може да се говори за компрометиране на превозното средство0 или на системата за смяна на батериите.



Моделът Cao Cao 60 дебютира на 30 март като първото превозно средство на Cao Cao Auto, насочено към шофьори, които изкарват прехраната си, работейки за Cao Cao Mobility. Това е компанията на Geely, занимаваща се с превози. CarNewsChina съобщава, че електромобилът струва около 17 500 долара, като се предлага само на бизнес-клиенти. Неговият пробег е 415 км по китайския стандарт CLTC.


0 от 500
  • #54
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 52 ( преди 1 година )
    Смея се на вашите бисери и с нетърпение чакам да ми кажеш колко време губиш на година за зареждане на телефона си по твоята формула? Чакам за да се смея? Давай поредната порция смях как стои 10 часа с щепсела в ръка и го държи докато електромобила се зареди, А след това се месеци на зарядното на телефона и стои и с него в ръка по четири часа на денонощие. После отива до пералнята и стои и до нея два часа, като търпеливо я изчаква да свърши за да пусне миялката, за да постои и до нея! Кога спиш?
  • #53
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Да обобщим ( преди 1 година )
    Тоест на година ще загубя 1140часа в зареждане на електричката при 10ч време за зареждане на батерията и ще съм изминал с 3600км по малко отколкото с двг.Е как да я купа тая електричка.
  • #52
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ахам ( преди 1 година )
    Значи си имм работа с луд в смисъл човек който сам се смее какъв е
  • #51
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Аз да видя ( преди 1 година )
    А ми сригни и ти бе 30 на ден по 30 дена са 900км на месец с 1200км на резервоар от 70л пробег са точно едно зареждане на месец с остатък 300км за 10 минути за тия 900км ще ми трябват две зареждания на батерия от по 100квтч която с едно зареждане изминава между 400-500км като на зареждане губя по 5 часа две са 10 махни 10 минути за зареждане на двг и ей ги те.Попринцип на елейтриката зарвждането е даже 10 часа значи станаха 20 за две магни 10 значи губя още по зле 19ч и 50 мин.
  • #50
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И бонус въпрос. Можеш ли да сметнеш колко време ти отнема на година за зареждане на мобилния ти телефон, че много интересна математика извади! Тръпна от нетърпение за поредния Бисер. Благодаря предварително за смеха който ще предизвикаш, защото смехът е здраве!
  • #49
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ти да видиш ( преди 1 година )
    "С едно двг ще измина 30км на ден с един резервоар на електричката ще ми трябвят минимум две зареждания сиреч за месец ще спестя 9 часа и 50минути от зареждания" как стигна до тези гениални изводи?
  • #48
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 42 ( преди 1 година )
    КПД на двигателя е 30%, но оползотворяването на горивото за движение пада на 10%, а повече от 80% за електромобил пак е невъзможно, въпреки че КПД на електродвигателя е над 90%. Само за работа на място, автомобил с ДВГ изразходва 8 kW без да е помръднал на червено когато КПД е 0%, което вдига разхода на гориво и сваля общото КПД. С тази мощност 2,5 т електромобил с 1000 коня се движи с над 40 км в час колкото е скоростта за шофиране в града, а на място не харчи нищо.
  • #47
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 45 ( преди 1 година )
    А ми решаваш задача йоято сам си формулирал грешно и от там решението ти също е грешбо а това идва от яростта с която искаш да убедиш другия че си прав.Бяма как кпд на двг да е само 10% и от там всичко чо нататък е грешно.Видя ли как самият ти изхарчи стотици молекули АТФ за да врещиш грешни неща колко е кпд ба мозъка ти а ми нула
  • #46
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    С едно двг ще измина 30км на ден с един резервоар на електричката ще ми трябвят минимум две зареждания сиреч за месец ще спестя 9 часа и 50минути от зареждания
  • #45
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 40 ( преди 1 година )
    Още по-зле за ДВГ. От 600kWh до гумите не стигат 60, а само 56kWh и КПД пада дори под 10% срещу 70% за електромобилите. От платените 600kWh само 56kWh стигат до гумите, а 544kWh се отделят в атмосферата във вид на топлина без да свършат никаква полезна работа. Ако някога се произвежда синтетично гориво, много по-ефективно ще е с него да се произвежда ток с ДВГ когенератор с 30% КПД, защото тогава 180kWh ще заредят електромобили, а 320kWh ще се ползват за отопление на жилища и гореща вода.