IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Батерията на китайски електромобил падна на пътя

Инцидентът идеално пасва на слогана на производителя – да отделим колата от електричестото (ВИДЕО)

Китайското изцяло електрическо превозно средство,известно като Cao Cao 60, беше заснето околовръстен път в Чънду, провинция Съчуан, след като загуби своята високоволтова батерия по време на движение, съобщава CarNewsChina.


Китай батерия


Краткото видео показва, че бялото EV е спряло на 20-ина метра, след като е загубило основния си източник на енергия. Няма пожар и никакви щети, но цялата история е доста иронична, защото Cao Cao 60, който дебютира през март, е проектиран от китайския автомобилен гигант Geely (той притежава Volvo и Polestar) с идеята за смяна на батериите, а не с тяхното зареждане. Цялата процедура, според производителя, отнема само 60 секунди.

Освен това, лозунгът на Geely за нейния бизнес-модел за смяна на батерии е „разделяне на автомобила и електричеството“, което пасва идеално тази конкретна ситуация. Все пак трябва да се уточни, че това е единичен случай и не може да се говори за компрометиране на превозното средство0 или на системата за смяна на батериите.



Моделът Cao Cao 60 дебютира на 30 март като първото превозно средство на Cao Cao Auto, насочено към шофьори, които изкарват прехраната си, работейки за Cao Cao Mobility. Това е компанията на Geely, занимаваща се с превози. CarNewsChina съобщава, че електромобилът струва около 17 500 долара, като се предлага само на бизнес-клиенти. Неговият пробег е 415 км по китайския стандарт CLTC.


0 от 500
  • #34
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Така ако се замислим при кпд на двг от 30% и 600квтч в резервоара това са 180квтч към колелата за сравнение при теслЪ само под 100квтч отиват към колелата че и струва повече де е Киро на кирия дет се вика
  • #33
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Иначе казано, ако зареждаш електромобила веднъж седмично в контакта или на обществена бавна зарядна станция, губиш седем пъти по-малко време за зареждане отколкото да си заредиш телефона. Зареждането става по идентичен начин. Включваш си телефона или електромобила в зарядното и отиваш да си вършиш някаква друга работа или да спиш, а като си свършиш работата или се наспиш, ти отнема още пет секунди да ги изключиш. Само че телефона се зарежда всеки ден, а електромобила на 2 седмици.
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 31 ( преди 1 година )
    И защо да не съм го разбрал ясно е написано 10 хиляди километра правя на година.Кое не му е ясното
  • #31
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 28 ( преди 1 година )
    Пак не си разбрал условията на задачата. "До 13.Седмично зареждам по 30 лева.На ден са ми около 30 км градско.10 к.км годишно като прибавим и извънградското."Сметни сега колко седмици има в годината и ги умножи по 5 минути. За да получиш колко време губи гост на бензиноколонката. Зареждането на електромобил обикновено отнема 10 секунди на собственика при бавно зареждане, точно колкото на тебе ти отнема всеки ден да си заредиш телефона защото е абсолютно същото.
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 1 година )
    Електрически баклюци нормално.
  • #29
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    Двойката си е за тебе. Сметнал съм че при спестени100 лв на 1 000 км, гостенина ще пести на година по 1 000 лева за 10 000 км пробег. Към момента му е абсолютно безпредметно да смени настоящия си автомобил който струва 10 000 лв с автомобил който струва 100 000 лв, защото за 10 години ще спести само 10 000 лв и ще на 80 000 лв загуба. Какво точно не разбра?Фирмен автомобил който върти по 100 000 км годишно ще пести по минимум 10 000 лв на година и си заслужава.
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    Нормално щом за година правиш по 10к км товя означава че пълниш резервоара 8 пъти тоест на година губиш 40-50 минути в зареждане.А електричката за да направиш същото разстояние правиш 20 зареждания в годината минимум за по 100 часа средно сиреч губиш по 4+ денонощия на година само в зареждане.Е кой е луд да си купи електричка.
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Това с акциза забрави да стане. Акциз се начислява за вредни стоки. 100 пъти ви обяснявам, че държавата няма да остави електромобилите без да си получи своето, но няма да е във формата на акциз за тока, което ще постави Тесла в привилегированно положение, защото харчи по-малко ток на километър, а ще е на база пътен данък за изминати километри, който ще се плаща на база на теглото на автомобила, защото теглото руши пътищата и ще се плаща директно на общината/пътната отсечка където си минал.
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво все не можеш да схванеш бе човека е написал че прави 10к км на година кое не разбираш все седни си двойка.
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 1 година )
    А за цената на тока вземи да прочетеш тази статия от днес : "Константин Константинов: Поевтиняването на тока не е краткосрочен тренд" Тоест цените на тока ще вървят само надолу. Ще има и няколко крайъгълни камъка, които ще трябва да прескочим, когато една по една фалират всички централи с изкопаеми горива и създадат недостиг нощно време и през зимата, когато цените ще се вдигат, но това пък ще създаде нов бизнес модел за съхранение на енергия в електромобилите за ползване през нощта.