IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Батерията на китайски електромобил падна на пътя

Инцидентът идеално пасва на слогана на производителя – да отделим колата от електричестото (ВИДЕО)

Китайското изцяло електрическо превозно средство,известно като Cao Cao 60, беше заснето околовръстен път в Чънду, провинция Съчуан, след като загуби своята високоволтова батерия по време на движение, съобщава CarNewsChina.


Китай батерия


Краткото видео показва, че бялото EV е спряло на 20-ина метра, след като е загубило основния си източник на енергия. Няма пожар и никакви щети, но цялата история е доста иронична, защото Cao Cao 60, който дебютира през март, е проектиран от китайския автомобилен гигант Geely (той притежава Volvo и Polestar) с идеята за смяна на батериите, а не с тяхното зареждане. Цялата процедура, според производителя, отнема само 60 секунди.

Освен това, лозунгът на Geely за нейния бизнес-модел за смяна на батерии е „разделяне на автомобила и електричеството“, което пасва идеално тази конкретна ситуация. Все пак трябва да се уточни, че това е единичен случай и не може да се говори за компрометиране на превозното средство0 или на системата за смяна на батериите.



Моделът Cao Cao 60 дебютира на 30 март като първото превозно средство на Cao Cao Auto, насочено към шофьори, които изкарват прехраната си, работейки за Cao Cao Mobility. Това е компанията на Geely, занимаваща се с превози. CarNewsChina съобщава, че електромобилът струва около 17 500 долара, като се предлага само на бизнес-клиенти. Неговият пробег е 415 км по китайския стандарт CLTC.


0 от 500
  • #104
    3 rate up comment 2 rate down comment
    герги ( преди 8 месеца )
    Е хубу де като реша, че ще пътувам само от СФ до Бургас и обратно си взимам две. Вчера ходихме до с.Дъбовица чудно малко селце в планината, тихалък, спокойствие и р.Луда Камчия ..... познай покрай колко зарядни станции минах.
  • #103
    11 rate up comment 0 rate down comment
    До 102 ( преди 9 месеца )
    Случка от преди два дни в Палио,до Кавала!Бяла БГ Тесла Y си седи закачена на зарядната повече от 18 часа, свобдно парко място просто.Човека я закачи към 18.00 вечерта, 12.00 на обяд си беше там.По това време идва червена Модел 3, пак от БГ.Човека нервно обикаля около станцията,дойде на заведението да пита по всяка маса "Български?Бялата Тесла ваша ли е?"Принудително седна да обядва.Обясних,от кога бялата седи там,леко нервно започва да обяснява как щял да го репортне..Толкова за 10те мин!
  • #102
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "колко калпаво са сглобени. Криви фуги и шевове, ненапаснати панели " пак гледаш опаковката без да се интересуваш от съдържанието. А при реален магистрален пробег от 400 км с едно зареждане и разстояние от София до Бургас 360 км при 17 зарядни през около 20 км една от друга с 50 колонки ако успееш да закъсаш и ти трябва да планираш маршрута една седмица по-рано като го проучиш и да смяташ с калкулатор, нали знаеш как изглежда отстрани? Хайде спри да се излагаш? Просто спираш някъде за 10 минути.
  • #101
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Пропов ( преди 9 месеца )
    Тесла НЕ е най безопасноят автомобил по никакъв реален и официален критерий. Лично съм сядал в няколко такива коли и с очите си виждам колко калпаво са сглобени. Криви фуги и шевове, ненапаснати панели... Аз на такава кола няма да се доверя и с 60 в града да я карам. Свързаността също е огромен проблем. Ставаш дистанционно управляем. Няма значение колко са зарядните станции. Винаги трябва да плануваш и да пресмяташ 3 променливи - разстояние, време и време за зареждане. Сгрешиш ли - прецакан си!
  • #100
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Но пък си забравил четвъртото и най-важно, първоначалната цена за покупка. Единствено там е слабото място на електромобилите и в момента в който този проблем бъде решен ще е края на ДВГ и нито година по-рано. От този момент нататък проблема ще е физически да се произведат тези електромобили. Дъга ще остане екзотика за ентусиасти, които могат да си го позволят.
  • #99
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До Пропов ( преди 9 месеца )
    По първата точка Tesla е най-безопасният автомобил в света. Автомобил а не електромобил. И то не само на сухи тестове на теория във вид на краш тетове, а в реалността, включително на опит за самоубийство и убийство на цялото семейство, като шофьора е скочил в 100-метрова пропаст върху скалите и всички оцеляха, а той отиде в затвора. Второ, свободата ти е на придвижване не зависи от автомобила а от зарядната инфраструктура, независимо дали за метан водород или ток. В България нямаш проблеми.
  • #98
    4 rate up comment 1 rate down comment
    пропов ( преди 9 месеца )
    Попрочетох доста мнения към статията. Повечето са някви сметки , който не разбирам, защото не ме интересуват. От топлата вода та до атомната енергия... Едно возило(кола) първо трябва да е БЕЗОПАСНО. Второ трябва да гарантира СВОБОДА на продвижване и да е винаги на разположение. ВИНАГИ! Трето - разходите. Повечето ел. мобили не отговарят на първото, нито един не отговаря на второто правило. Ако поставите правило 3 като най важно - вие не ползвате автомобил а низ от компромиси.
  • #97
    2 rate up comment 2 rate down comment
    пропов ( преди 9 месеца )
    Ами късмет че никой не е карал отзад. щеше да стане двоен резил. Нямам доверие на китайските "технолгии", нямам доверие и на ел. колите като цяло. Тази случка подсказва че вероятно съм прав.
  • #96
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    7kWh енергия необходима за затопляне на бойлер на ден всъщност са достатъчни за дневния пробег на един електромобил, но досега не съм чул някой да иска да строим АЕЦ за да топлим милиони бойлери нито пък да говори, че като си пуснем бойлерите, мрежата ще се срине, но пък постоянно ни обясняват как като се включат да зареждат няколко електромобила ще сринат трафопоста в квартала и как заради електромобилите трябва да се смени цялата електропреносна инфраструктура!
  • #95
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    А осъзнаваш ли, че като стоплиш бойлера с 7 киловатчаса, плащаш 1 лев, които струват на държавата 2,10 лв без ДДС. Кой мислиш че плаща 365 лв разлика само за да си топлиш бойлера евтино през нощта? Държавата! А от къде държавата ги взима тези пари? Пак от тебе, но под друга форма. Например акциза за който говориш, който ще стане излишен ако всичко мине на пазарен принцип и си плащаш тока по реална цена по-евтино през деня и по-скъпо през нощта както е на борсата.