IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Батерията на китайски електромобил падна на пътя

Инцидентът идеално пасва на слогана на производителя – да отделим колата от електричестото (ВИДЕО)

Китайското изцяло електрическо превозно средство,известно като Cao Cao 60, беше заснето околовръстен път в Чънду, провинция Съчуан, след като загуби своята високоволтова батерия по време на движение, съобщава CarNewsChina.


Китай батерия


Краткото видео показва, че бялото EV е спряло на 20-ина метра, след като е загубило основния си източник на енергия. Няма пожар и никакви щети, но цялата история е доста иронична, защото Cao Cao 60, който дебютира през март, е проектиран от китайския автомобилен гигант Geely (той притежава Volvo и Polestar) с идеята за смяна на батериите, а не с тяхното зареждане. Цялата процедура, според производителя, отнема само 60 секунди.

Освен това, лозунгът на Geely за нейния бизнес-модел за смяна на батерии е „разделяне на автомобила и електричеството“, което пасва идеално тази конкретна ситуация. Все пак трябва да се уточни, че това е единичен случай и не може да се говори за компрометиране на превозното средство0 или на системата за смяна на батериите.



Моделът Cao Cao 60 дебютира на 30 март като първото превозно средство на Cao Cao Auto, насочено към шофьори, които изкарват прехраната си, работейки за Cao Cao Mobility. Това е компанията на Geely, занимаваща се с превози. CarNewsChina съобщава, че електромобилът струва около 17 500 долара, като се предлага само на бизнес-клиенти. Неговият пробег е 415 км по китайския стандарт CLTC.


0 от 500
  • #94
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега разбра ли как излишната мощност от 300 киловата за 10 часа днес ще се превърне в 3000 киловатчаса енергия за ползване през нощта или пък движение на електромобилите за да не зареждат нощно време, или за загряване на бойлера през деня, премахнат не пазарните механизми за купуване на енергията от ТЕЦ на 30 стотинки за киловатчас, за да я продадат през нощта на домакинствата на 3 стотинки. 10 пъти под себестойността за производство. Не осъзнаваш ли че си топлиш бойлера на въглища всяка вечер?
  • #93
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 91 ( преди 1 година )
    Погледни си календара! В момента сме 2023! Токът днес не струва левче за киловатчас, като миналата година и всичко е много променено, като производството на ток от фотоволтаици се е вдигнало двойно спрямо миналата година. Някога да съм отричал, че през зимата фотоволтиците няма как да осигурят 100% от енергията дори с помощта на АЕЦ? Но пък излишъка през деня може да бъде съхраняван в батерии и да се ползва нощно време през по-голямата част от годината. Например в батериите на електромобилите.
  • #92
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 91 ( преди 1 година )
    Датата е за 22-ра тоест две години след 20-та но и това не знаеш.Как като изнесеш 7% тец и ги компенсираш със 70% енергия от веи ще компенсираш останалите 40% от тец с веи които нямаш и как ще избегнеш режим на тока е ми ей така никък
  • #91
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 91 ( преди 1 година )
    В коюентар 73 ти дажр ме цитираш че казвам енергия тоест темата на разговора е енергия.Повече какво да ти кажа ти не четеш какво ти се говори как да стане комуникация.
  • #90
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 89 ( преди 1 година )
    Ето че все още не си прочел в Уикипедия разликата между мощност и енергия? Говоря ти за енергията в момента, а енергията е равно на мощността по времето. Тоест през цялото време, докато пече слънце, ще има излишък от възобновяема енергия, която ще изнасяме. И пак те питам какъв е процента на потребяваната възобновяема енергия в България, а не колко процента от производството на енергия е? И погледни датата на това което четеш, защото тази година инсталираните ФЕЦ вече са 4 пъти повече от 2020
  • #89
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 87 ( преди 1 година )
    Дизпечер миспечер по официални данни 47% от ел енергията в българия се произвежда от въглища и газ а 5% от фотоволтаици и 2% от вятър ясно ти е че те няма как последните да компенсират 42% от електроенергията която остава.
  • #88
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 88 ( преди 1 година )
    Гояорех за коментара ти в 73 там ядно става въпрос за произвееена електроенергия
  • #87
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 86 ( преди 1 година )
    Ето го още един с няколко дипломи за вишо образование, който не прави разлика между мощност и енергия! Аз ти говоря за излишъци от мощност към момента в който пиша мнението си, а не някакъв хипотетичен ден от миналото подбран за целта. Говоря ти за ситуацията в реално време. Към момента ако се ограничи износа ще имаме 300 мегавата ИЗЛИШНИ МОЩНОСТИ, които могат да зареждат 100 000 електромобила с абсолютно чиста ЕНЕРГИЯ.
  • #86
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 84 ( преди 1 година )
    Тока който българия изнася е от Аец там Веи няма.И няма как и да има за да изнесеш нещо трябва да го произведеш а общото количество произведена ел енергия от веи е 5% от панели 2% от вятър и 7% от вода но от вецовете ток не се изнася
  • #85
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до 83 ( преди 1 година )
    Ето пак прибързана и невярна информация.Цитат :"зареждане на автомобил който струва повече пари от Тесла".А ми Додж Дуранго с В8 почва от 51,590 долара и стига до 91,185 долара а Тесла Модел Х почва от 98-99 000 долара значи първото ти твърдение е грешно.Второ твърдение много по бавен Додж Дуранго максимална скорост 160-180 мили в час Тесла 155 мили в час.Ето второ грешно твърдение.