IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.


бензиностанция


В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.


0 от 500
  • #177
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 172.На 150 квт зарядна за 10 минути ще заредиш само 25 квтч(при батерия с заряд под 50%),които ще ти стигнат само за 100 км.На всеки 100 километра ли ще спираш да сеРеш?Ако батерията ти е с заряд над 50% за 10 минути ще заредиш точно нищо.
  • #176
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Защото не карам по 6 000 км на месец за да ми излезе сметката. А ти Караш ли по толкова? Кога последно шофира девет часа без спиране, защото тук е пълно с хора които изминават по 3 000 км на година и не им е изгодно да минат на ток но и шофират по 9 часа дневно, и затова няма да си купят електромобил за да не си губя време всеки ден да спират по един час за зареждане.
  • #175
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 173.Щом е толкова изгодно,защо още караш дизелов СУВ и се набутваш?
  • #174
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 172.Електриците сте все едни пикльовци с болни бъбреци и пикаете през половин час за да зареждате електромобила.Пък ако имаш рядко щастие от честото плюскане и пиене на кафе,направо можеш да продаваш ток от електромобила.
  • #173
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 170 ( преди 1 година )
    50 000 долара струва Тесла модел 3. Нейната смяна на батерията струва 14 000 долара, но не и в следствие на деградация заради много километри защото такъв случай засега не е известен, въпреки че има такива тесли които са навъртяли 500 000 км. За този пробег, една toyota corolla ще изгорила 30 000 литра гориво, ако вярваме на пробега който дава а както знаеш той е недостижим това са ти 75 000 лева само за горивото. Като сложиш и още 15 000 лв за смяна на консумативи, отидоха 90 000 лв
  • #172
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 170 ( преди 1 година )
    Спирането за зареждане е за 10 минути и в общия случай, когато се върнат от тоалетната и минат за кафе, се оказва че електромобила е заредил повече енергия отколкото им трябва да стигнат до следващата дестинация. Ти като спреш до тоалетна по колко време си таксуваш 10-те минути? Обедната почивка по колко я таксуваш, защото за девет часа шофиране се спира 40 минути за зареждане. Твоя работен ден също е 9 часов, но почиваш повече нали? Това не е ли загуба на време и как го таксуваш този час?
  • #171
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 169 ( преди 1 година )
    Да ми припомниш аз кога съм ти говорил за екология? Това е в ресора на антиелектриците които са най-големите еколози тук и постоянно говорят колко замърсяващо било в производството на батерии и електромобили и колко мръсен бил токът с който се зареждат. Само тогава и единствено тогава им набивам канчетата на тема екология като използвам техните камъни по техните глави, че и ДВГ, които караме не са стока, точно както и електромобилите и няма по-чиста технология към момента.
  • #170
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    166.Много е изгодно.Купуваш електричка за 50000 долара и следва батерия за 20000 долара.Загубеното време по зарядните,по колко лева на час го смяташ?
  • #169
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 167.Вие сте си дружки с Грета.
  • #168
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Възмутен! ( преди 1 година )
    Поредната недъгава, платена статия! Толкова глупости на едно място, направо страхотно!