IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.


бензиностанция


В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.


0 от 500
  • #187
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Екзотика, изключително на рядкоОт София до Бургас само 17 бързи зарядни и само 46 колонки. Църна маца 2 х 200kW. Ихтиман 2х150kW Долно вършило 100kW Церово 2х150kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х225kW McDonald's преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 2х150kW Mcdonald's Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 2х150 и още 5х225kW Полско пъдарево 180kW На разклона за Камено 4х150kW Jumbo пред ...
  • #186
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 180.То зарядните с мощност 250 квт са под път и над път.Те зарядни с мощност 150 квт са екзотика и се срещат рядко,на електрика му се дощяло 250 квт.Той е дизелджия не зарежда ток,само си лае.
  • #185
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 182.Много на често,бря.Няма да имаш време за 7 минути да си обършеш заdника.За ядене да не говорим,ще гълташ като пуйче.Може да комбинираш ядене докато мътиш в тоалетната.За цигара няма да ти остане време.
  • #184
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 150.Много на често,бря.Няма да имаш време за 7 минути да си обършеш ***.За ядене да не говорим,ще гълташ като пуйче.Може да комбинираш ядене докато мътиш в тоалетната.За цигара няма да ти остане време.
  • #183
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 181 ( преди 1 година )
    Аз съм на памперси колега. Минавам по три резервоара без да слизам, защото съм инсталирал 200 литра варел в багажника и минавам 4000 км без да сляза от автомобила.
  • #182
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #181
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Дарт Вейдър ( преди 1 година )
    До 172.Аз карам с катетър,колега.Пикая в движение.
  • #180
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 177 ( преди 1 година )
    Колега антиелектрик, защо му смяташ на толкова огромна мощност 150 киловата, като можеше да му сметнеш че на 15 киловата ще зареди само 2,5 kW часа, а на 1,5 даже ще зареди само за един километър за час. Така се правят опорни точки а не като тебе с цели 150 kW. Сега той ще те контрира много лесно като ти вдигне мощността на 250 kW
  • #179
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Винкела ( преди 1 година )
    До 173.Гоуфо не струва 15 хилки,тоя електрофил ми сложил толкова за консумативи хахах
  • #178
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хайл 14/88 ( преди 1 година )
    171,и тук ли взе да спамиш за тия електрички? *** електричарски.колко въглища ще изгори една централа за 10 мин докато *** на ток зареждат ***? Петрола е ВЪЗОБНОВЯЕМ ЕНЕРГОИЗТОЧНИК и няма да свърши както ти се иска на теб.пъпчиво ***