IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изборът на кола ще стане като покупка на компютър

Критериите за оценка ще бъдат не конски сили и цилиндри, а чипове и ИТ устройства

Развитието на автомобилната индустрия все повече се приближава към компютърната и няма да е далеч времето, когато при покупката на автомобили шофьорите ще се интересуват не от конски сили и брой цилиндри, а от това какви ИТ устройства са монтирани в техните коли.

 

tesla-the-witcher-3

 

Това сочи проучване, публикувано от IDTechEx, в което се казва, че критериите за оценка при закупуването на автомобили ще се променят и доминиращото ще бъде чипове, автономност и забавление, информира Insideevs.

Софтуер и различни електронни компоненти присъстват в автомобилите от много години. Например блоковете за управление, които са заменили някои механични контроли или устройства за безопасност, като ABS или ESP, които са на пазара от десетилетия. Досега автомобилът винаги е бил преди всичко инженерен обект, съставен от двигатели с вътрешно горене и трансмисии, шасита, окачвания и скорости.

 

tutte-le-componenti-elettroniche-di-una-moderna-auto-elettrica

 

Но според новото проучване това е на път да се промени и в бъдеще, когато ИТ компонентът ще доминира над механичния и когато автомобилите ще бъдат оборудвани с напълно автономно шофиране (ниво 5), купуването на кола ще бъде много подобно на купуването на персонален компютър.

Проучването „Полупроводници за автономни и електрически превозни средства 2023-2033 г.“ обяснява как шофьорите в бъдеще ще се интересуват все повече от това какви чипове и ИТ устройства ще бъдат монтирани в техните коли. И това ще накара потребителите да оценяват автомобилите повече като електронни обекти, отколкото като механични средства.

 

2022-ford-f-150-lightning-touchscreen

 

Хората ще се фокусират върху различни аспекти. Когато купувате компютър гледате качеството на екрана, мощността на процесора, колко автономност гарантира батерията. Тези елементи ще определят избора. При електрическите автомобили капацитетът на батерията и пробегът, който гарантира, вече са ключови фактори.

И като цяло кола, оборудвана с голям дисплей на информационно-развлекателната система, веднага създава различно усещане за качество. Толкова много, че дори градските автомобили днес разчитат в голяма степен на размера на сензорните екрани, за да си осигурят „премиум“ докосване.

 

2022-ford-f-150-lightning-cutaway

 

Има още един аспект, който шофьорите ще вземат предвид, когато купуват кола. Свързано е с видеоигрите. Tesla изуми мнозина, когато показа възможностите на своята развлекателна система, чрез която можете да играете игри със същото качество като на конзолите от последно поколение.

Mercedes направи повече, след като получи сертификат за автономно шофиране от ниво 3, технологията дори може да позволи на шофьорите, специално за някои американски щати, да играят в движение (до 40 км/ч). Засега по-елементарни игри, но в бъдеще компанията ще предлага и по-атрактивни неща.

 

mercedes-benz-mbux-hyperscreen-navigation-display

 

Обобщението е, че сме в зората на истинска революция, допълва изданието. Не само по отношение на задвижването, но и по отношение на технологиите. И затова Nvidia, Foxconn, Apple, Baido, Google и други компютърни или електронни гиганти опитват силите си в областта на мобилността.

Защото с разпространението на автономното шофиране, автомобилите ще бъдат места за забавление и транспорт. И също ще бъдат оценявани за това, което могат да предложат по отношение на свързаност, цифрови услуги, стрийминг и видеоигри.

 

 

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    До 14: Ти уби коня... 220 кВч по 95 ст. на публична зарядна са 210 лв - това е нещо като 12/100 за течно гориво, тоест говорим за еквивалент на не много млад V8 мотор. Аре нема нужда! Щом те кефи дерзай!
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 14 ( преди 10 месеца )
    Вече на копи пейст че ми писна да повтарям: Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Един автомобил трябва да отговаря на няколко прости условия: 1во Надеждност - това като цяло изключва електрониката, механиката е по-надеждна. 2ро Комфорт - това означава добре настроено окачване и аукустика. 3то за всеки е различно, но обобщено удоволствие или разходи (или комбинация от двете). ИТ дивотиите не допринасят с нищо за изживяването - те са за сериозно увредените!
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 10 месеца )
    "Да има солидна база. Колко здраво е направена отдолу. Рама, окачване, постове, главини. Скоростната кутия и диференциалите. Двигателят трябва е максимално опростен и оптимизиран за надеждност и лесно обслужване в полеви условия." Като те гледам, за перфектния за тебе автомобил си описал средностатистическия електромобил! При тях дори няма скоростна кутия която да мислиш, а двигателите въобще нямат нужда от ремонти включително в сервиз, а дори и обслужване първите един милион мили.
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Тия дето ще се интересуват от ИТ определено НЕ СА ШОФЬОРИ! Бъдещето е на ментално ощетените - дерзайте!
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 11.Бързото зареждане скапва батерията,циклите падат до 400.Бързото зареждане е опастно за батерията може да се запали.
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 10 месеца )
    Пробвай от София до Лондон,да видим кой кого ще чака.Вие тесларите сте едни пикливи,трябват ви половин час да източите бойлера.Храните се с часове,като беззъби старци с ченета.Само да имате оправдание да спрете на зарядна станция.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Глупости на търкалет ( преди 10 месеца )
    Тия изброени електроники са последното нещо което ме интересува в един автомобил. Колкото по малко такива "екстри" има толкова по добре. На първо място ме интересува конструкцията на автомобила. Да има солидна база. Колко здраво е направена отдолу. Рама, окачване, постове, главини. Скоростната кутия и диференциалите. Двигателят трябва е максимално опростен и оптимизиран за надеждност и лесно обслужване в полеви условия.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 10 месеца )
    Не можах само да разбера дали не знаеш значението на думата сарказъм или дори електромобилите да са два пъти по-евтини от аналогичен автомобил с ДВГ ти не би си купил електромобил и смяташ че никой няма да пожелае да си купи и ще си кара скъпото ДВГ?
  • #11
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 6 ( преди 10 месеца )
    "Тъкмо ще се забавляват на игрите,докато стоят по зарядни станции."Объркал си понятията! Съвременните електромобили те чакат да се изпикаеш и да си купиш нещо за хапване, защото докато ти свършиш те са заредили повече енергия отколкото ти трябва, за да стигнеш до крайната дестинация където да оставиш електромобила за часове за да се зарежда с евтина енергия.