IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изборът на кола ще стане като покупка на компютър

Критериите за оценка ще бъдат не конски сили и цилиндри, а чипове и ИТ устройства

Развитието на автомобилната индустрия все повече се приближава към компютърната и няма да е далеч времето, когато при покупката на автомобили шофьорите ще се интересуват не от конски сили и брой цилиндри, а от това какви ИТ устройства са монтирани в техните коли.

 

tesla-the-witcher-3

 

Това сочи проучване, публикувано от IDTechEx, в което се казва, че критериите за оценка при закупуването на автомобили ще се променят и доминиращото ще бъде чипове, автономност и забавление, информира Insideevs.

Софтуер и различни електронни компоненти присъстват в автомобилите от много години. Например блоковете за управление, които са заменили някои механични контроли или устройства за безопасност, като ABS или ESP, които са на пазара от десетилетия. Досега автомобилът винаги е бил преди всичко инженерен обект, съставен от двигатели с вътрешно горене и трансмисии, шасита, окачвания и скорости.

 

tutte-le-componenti-elettroniche-di-una-moderna-auto-elettrica

 

Но според новото проучване това е на път да се промени и в бъдеще, когато ИТ компонентът ще доминира над механичния и когато автомобилите ще бъдат оборудвани с напълно автономно шофиране (ниво 5), купуването на кола ще бъде много подобно на купуването на персонален компютър.

Проучването „Полупроводници за автономни и електрически превозни средства 2023-2033 г.“ обяснява как шофьорите в бъдеще ще се интересуват все повече от това какви чипове и ИТ устройства ще бъдат монтирани в техните коли. И това ще накара потребителите да оценяват автомобилите повече като електронни обекти, отколкото като механични средства.

 

2022-ford-f-150-lightning-touchscreen

 

Хората ще се фокусират върху различни аспекти. Когато купувате компютър гледате качеството на екрана, мощността на процесора, колко автономност гарантира батерията. Тези елементи ще определят избора. При електрическите автомобили капацитетът на батерията и пробегът, който гарантира, вече са ключови фактори.

И като цяло кола, оборудвана с голям дисплей на информационно-развлекателната система, веднага създава различно усещане за качество. Толкова много, че дори градските автомобили днес разчитат в голяма степен на размера на сензорните екрани, за да си осигурят „премиум“ докосване.

 

2022-ford-f-150-lightning-cutaway

 

Има още един аспект, който шофьорите ще вземат предвид, когато купуват кола. Свързано е с видеоигрите. Tesla изуми мнозина, когато показа възможностите на своята развлекателна система, чрез която можете да играете игри със същото качество като на конзолите от последно поколение.

Mercedes направи повече, след като получи сертификат за автономно шофиране от ниво 3, технологията дори може да позволи на шофьорите, специално за някои американски щати, да играят в движение (до 40 км/ч). Засега по-елементарни игри, но в бъдеще компанията ще предлага и по-атрактивни неща.

 

mercedes-benz-mbux-hyperscreen-navigation-display

 

Обобщението е, че сме в зората на истинска революция, допълва изданието. Не само по отношение на задвижването, но и по отношение на технологиите. И затова Nvidia, Foxconn, Apple, Baido, Google и други компютърни или електронни гиганти опитват силите си в областта на мобилността.

Защото с разпространението на автономното шофиране, автомобилите ще бъдат места за забавление и транспорт. И също ще бъдат оценявани за това, което могат да предложат по отношение на свързаност, цифрови услуги, стрийминг и видеоигри.

 

 

0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Думата е ***
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    В ерата на електроните *** сме. За да има истински автомобил то той трябва да бъде с ДВГ другото е порнография. Същото е и с любовта не може през някакъв телевизор да си пишем и да се обичаме.
  • #28
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    До 19 - да прав си 84 литра са по цени от днес, после съм се замотал със смятането. Ама и ти ще имаш да вземаш, за тия 1000 км имаш енстотин зареждания на бърза зарядна, която скапва батерията. А "домашното" ти зареждане всъщност е от близкия ТЕЦ на ***, което обесмисля електричката ти. Карай си я, не ми пречиш. В момента средния ми разход е точно 4/100 по борд компютър и не си губя времето с разнасяне на кабели
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 26 ( преди 10 месеца )
    Аз ще спра в момента в който няма на кого да отговарям. Докато има хора които се правят на най-глупавите на света и не могат да запомнят че се спира за 40 минути за зареждане на всеки хиляда километра ще им гопействам отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново докато на тях им омръзне да си повтарят глупостите. На мен няма да ми омръзне. Какъв пример да им повтарям и да им кажа за България, като от софия до бургас се стига без зареждане.
  • #26
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    19-ти, аийде спри се бре. Писана ми от тоя Бьорн и твоите еднакви опорки Хвнаи си купи една електричка и си я карай със здраве. Никой не ти пречи. Спирай ако искаш през 20мин да зареждаш, ядеш и пикаеш. Но не всеки има чак такива нужди и не на всеки ел. кола би му вършила работа. Който прецени че го устройва, ще си вземе с или без глупостите на Бьорн.
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 24 ( преди 10 месеца )
    Прав си. Първите тесли се произвеждаха с батерии от лаптопи, които прегряваха като им дадеш газ по магистралата и на първата минута на някоя писта. Двигателите също излязоха фалшиви и заради индукция на токове в лагерите започваха да свирят след 200 000 км и трябваше замяна на лагерите които след 200 000 пак започваха да свирят неприятно. Тези детски болести обаче отдавна са отстранени. Да си чул за проблемни батерии и двигатели на тесла модел 3 и нататък след 2017? Няма и да чуеш!
  • #24
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 10 месеца )
    Никак няма нужда от обслужване и то на дебели цени.Оня с Теслата,дето смени 8 пъти електромотор и 3 пъти батерията.
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    след един час със 200 всички електрони избягали трамваи защо няма на магистралите
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Шминтеритчо ( преди 10 месеца )
    Ето затова ви провокирам да говорите с цифри антиелектриците, за да видят всички колко сте неграмотни, необразовани и глупави. Как реши, че за 210 лв можеш да си купиш 120 литра гориво за да стане разход 12 на 100? По-скоро ще си купиш 80 литра с еквивалент 8 на 100. Но пак ще си в грешка, защото цената е 79 стотинки, и 1 000 км струват 173 лв на бърза зарядна. Вече станаха 7/100. Само дето първата батерия е заредена на нощна - 110лв/1000км - 4,5л/100км със 700 коня автомобил.
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    като излизам на среща и бизнес обяд слагам макарата на гърба че като ми се обадят да мога да отговоря на обаждането гледам на съседната маса едни говорят по някакви като табакерки и се оглеждат в някакви дамски стъкалца и не мога ги разбера едни напарфюмирани и начервени и прочие...а всички ме гледат, тъй като аз съм с белезници - арестант... и след това разбрах, че това са подбрани ***....абе луда работа ви казвам напкъде отива свето