IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia призна, че plug-In хибридите се продават трудно

Въпреки това корейците няма да се откажат от предлагането на PHEV модели

През последните години Kia пусна няколко много успешни електрически модела на пазара. EV6 и Niro EV обаче са само началото, тъй като корейският производител се готви да инвестира (заедно с Hyundai) близо 18 млрд долара в трансформацията си в изцяло електрическа марка.


Kia Sorento


Едновременно с това Kia ще продължи да предлага plug-ni хибридни модели, което обаче се оказва проблем. За него призна един от топ-мениджърите на марката – маркетинговият директор на австралийското подразделение Дийн Норбиато. В интервю за CarExpert той нарече PHEV „технология, която е без изход“.

„Това е много трудна за продажба концепция, тъй като потребителите определено не я разбират. Те не са наясно какво точно получават при покупка на PHEV, а в същото време продуктовата гама е много разпокъсана и нито един производител не разполага с достатъчно количество, което е нужно на индустрията, за да може тези автомобили да се наложат“, коментира Норбиато.

Това, разбира се, не означава, че Kia ще спре продажбите на своите plug-in модели. В Австралия марката предлага само Sorento PHEV, но в САЩ тя залага на още два хибридни модела, които се зареждат от мрежата - Niro PHEV и Sportage PHEV.

За корейската марка обаче електромобилите си остават основен приоритет. Големия SUV – EV9, направи своя официален дебют, но производството му в САЩ ще стартира в началото на 2024 г., като ще се осъществява в завода в Джорджия. Продажбите на електромобила стартират през есента, което означава, че първите бройки ще бъдат внесени от Южна Корея.


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 6.От София да стигнеш най много до Пловдив с зареденото в гаража.С магистрална скорост разхода не пада под 25 квтч на 100.Максимум 200 км с едно зареждане.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория до 6-ти ( преди 10 месеца )
    Опа, забравих да напиша мощността - 60 к.с. в началото на живота си, сега надали някой знае, с LPG.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория до 6-ти ( преди 10 месеца )
    51 лв. с Шкода Фабия със скорост 110-120 км/ч (толкоз си може, няма друга причина). Цена на колата 3000 лв. (втора употреба е купена). Зареждане - 3 пъти по 6-7 минути. Други питания? ;)
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 10 месеца )
    Ами скъпичко е. Ходенето от София до Слънчев бряг ти струва 70kWh х 0,14лв = 10лв. заредени от контакта в гаража, но връщането от там вече ти струва 5 пъти повече - 55лв. Ама все пак се ядва 65 лв отиване и връщане общо 840 км. Щом ти се струва доста, ти за колко пари ги изминаваш?
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 10 месеца )
    Само да питам , абе какви са цените на тези бързи зарядни станции ?Че гледам тези са големи https://eldrive.eu/bg/ceni/ А 80 стотоинки на киловат ми се струват доста.
  • #4
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 2 ( преди 10 месеца )
    Толкова си технически неграмотен, че като ти кажат бърза зарядна станция си представяш 22 kw, а както виждаш аз ти говоря за 225 kw зарядни станции, които никнат като гъби след дъжд. 22 от 24-те изброени зарядни станции са изградени само за последната година и половина и продължават да изграждат със същите и по-големи темпове все повече и по-мощни зарядни станции по всички основни пътища на България и в повечето градове включително малки градчета. По магистралата са повече от бензиностанциите.
  • #3
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Чичо ти Митко ( преди 10 месеца )
    Зарядни станции от София до Бургас Само на Финес чарджинг Църна маца 2 колонки по 200kW. Ихтиман 2х150kW Долно вършило 80kW Церово 70kW Гелеменово 3х200kW Царацово 2х150kW Оризово 2х150kW Нова загора 2х150 и още 3х225kW На разклона за Камено 4х150kW Jumbo преди Бургас 2х150kW Трябвало много мислене къде да заредиш. Е колко пък мозъчни гънки трябва да имаш, за да не закъсаш от София до Бургас дори да караш с 250км/ч при минус 30
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 1 - В България няма станции на всеки 50 км. Има на чичо Митко кръчмата, писана като зарядба сатанция, уж с 22 квч капацитет, ама еално 2.3, щот толкова е макса от контакта.
  • #1
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Плъг ин хибрида е ни рак ни риба. Притежава недостатъците както на електромобилите така и на автомобилите с ДВГ. Наистина е глух клон, въпреки че някои компании за лъга че това ще е преходното звено между ДВГ и електромобилите, когато нямаше достатъчно зарядни станции и електромобилите се зареждаха за часове. При положение че дори в България на всеки 50-100 км има бързи зарядни станции, които зареждат 100 км пробег за 5 минути, хибрида става безсмислена технология.