IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia EV9 ще може да захранва къща с ток за 10 дни

Новият голям кросоувър на корейците е предвиден да отдава електричество и към битови консуматори, и към мрежата

Корейският производител Kia иска да направи своите електрически превозни средства още по-лесни за употреба и се фокусира върху прилагането на модерни технологии за батерии и подобряване на възможностите за зареждане.


Kia


Първият основен „стълб“ от плановете на на компанията се нарича Kia Connect. Той поддържа непрекъсната връзка между автомобила, услугите на Kia и доставчиците на данни. Това позволява данните да се предават поточно през приложенията Kia Connected Car Cloud, предоставяйки актуализации и информация в реално време.

Kia започва развитието и на друг проект, наречен Kia Charge. Той показва широката мрежа за зареждане, достъпна за собствениците на електромобили, включително над 500 000 точки за зареждане в 28 европейски страни. Компанията има за цел да инсталира 30 000 нови бързи зарядни устройства до 2030 г. Представителствата на марката също ще бъдат оборудвани с такива станции

Освен това, марката удвоява функционалността на системата Vehicle-to-Load (V2L), въведена в модела EV6. Тя позволява на собствениците да захранват своите 110/220V уреди с батерията на EV6. В новия модел на Kia – EV9, е добавена система „от кола до сграда” и от  „кола до дома” (V2B/V2H), която може да използва батерийния пакет на кросоувъра с капацитет 99,8 кВт/ч, за да захранва дом за 5 до 10 дни.

Kia EV9 поддържа и технологията Vehicle-to-Grid (V2G), което означава, че може да подава излишната мощност обратно в мрежата. Идеята е създаването на един свят, в който хиляди електрически превозни средства могат да бъдат свързани към мрежата и да действат като виртуална електроцентрала за кратък период от време.


0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    За разлика от тебе, аз съм си диверсифицирал както отоплението така и затоплянето на гореща вода. Имам пелетен котел с който в момента не ми излиза сметката и се топля на термопомпи, захранвани от фотоволтаиците, а могат да бъдат захранвани и от инвертора на електромобил. Но ако видя зор имам пелети поне за един месец, както и инвертор с който работи помпата му с помощта на акумулатор, който също може да бъде зареждан от фотоволтиците и ми грее и бойлера. А ти какво ще правиш 10 дни без ток?
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    ***,зимата няма ли да се отопляваш?Няма ли да се къпеш? Електрофилите ще ви разпознаваме по миризмата.
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Край ( преди 1 година )
    Лошото е че може да се ползва и като кинжал или поне като хаймарс, като и с поиздуе батерията.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Когато знаеш че ще стоиш цяла седмица без ток, това което си изброил плюс рутера не те ли устройва? Разбира се че няма да готвиш на ток и да си включваш бойлера, ако нямаш фотоволтаици на покрива които да ти заредят батерията през деня за да нямаш ограничения. Точно за тази функционалност ви говоря от десетина години и това ще е функцията която осмисля да теглиш кредит за да се откажеш от ДВГ, ако нямаш парите за първия си електромобил, те никога няма да станат евтини дори втора ръка.
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    10 квтч наден,са 400 вата на час.Какво ще захраниш с 400 вата, хладилник, телевизия и осветление?
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Не е много сигурно дали е кой знае колко по-голяма мощността, предвид факта че е говорят за 10 дни от 100 киловатчаса батерия, което е 10 kWh на ден. Тоест дори 3kW киловата ще могат да работят само три часа на ден на пълна мощност.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    #4, EV6 и Niro EV имат Vehicle 2 Load (V2L) - то е един кабел, който се забучва в порта за зареждане, а на другия му край има щепсел и в него можеш да включиш електроуред или разклонител до 3 kW. V2H е по-различно, но според мен трябва да има инвертор на къщата и да действа като инсталация за соларни панели - взема от колата и добавя от мрежата при нужда. Респективно може и да връща към мрежата. В инверторите се вкарва прав ток от колата и може да се отдава доста по-голяма мощност.
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    А иначе съм напълно съгласен с тебе, че за България електромобилите ще станат повече от автомобилите с ДВГ чак след 30-40 години, но аз срокове не съм уточнил. И въпросът въобще не е дали ще стане, а кога. Още повече, че както виждаш ти смятам по сегашните 7,4 киловата вградени в автомобилите зарядни. Предполагам че само след 10 години вече ще са примерно 74 kw, защото тогава ще е точно обратното. Колкото е по-голяма мощността толкова по-сигурни и ненатоварени ще стават мрежите.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Прекалено завоалирано и общо говориш. Проблемите на батериите не са един и два, но голяма част от тях вече са решени. Към момента единствените два проблема при батериите които трябва да бъдат решени са цената им и достатъчният капацитет на производство за да успеят да задоволят търсенето. А това с един процент продажби на електрически автомобили просто доказва колко зле информиран си. В китай над 30% от продажбите са на автомобили които се зареждат в контакта, в европа са над 15%, САЩ около 10 %
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поправете ме ако греша, но това не е новост за Kia. До колкото си спомням, EV6 също има такива възможности ?