IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia призна, че plug-In хибридите се продават трудно

Въпреки това корейците няма да се откажат от предлагането на PHEV модели

През последните години Kia пусна няколко много успешни електрически модела на пазара. EV6 и Niro EV обаче са само началото, тъй като корейският производител се готви да инвестира (заедно с Hyundai) близо 18 млрд долара в трансформацията си в изцяло електрическа марка.


Kia Sorento


Едновременно с това Kia ще продължи да предлага plug-ni хибридни модели, което обаче се оказва проблем. За него призна един от топ-мениджърите на марката – маркетинговият директор на австралийското подразделение Дийн Норбиато. В интервю за CarExpert той нарече PHEV „технология, която е без изход“.

„Това е много трудна за продажба концепция, тъй като потребителите определено не я разбират. Те не са наясно какво точно получават при покупка на PHEV, а в същото време продуктовата гама е много разпокъсана и нито един производител не разполага с достатъчно количество, което е нужно на индустрията, за да може тези автомобили да се наложат“, коментира Норбиато.

Това, разбира се, не означава, че Kia ще спре продажбите на своите plug-in модели. В Австралия марката предлага само Sorento PHEV, но в САЩ тя залага на още два хибридни модела, които се зареждат от мрежата - Niro PHEV и Sportage PHEV.

За корейската марка обаче електромобилите си остават основен приоритет. Големия SUV – EV9, направи своя официален дебют, но производството му в САЩ ще стартира в началото на 2024 г., като ще се осъществява в завода в Джорджия. Продажбите на електромобила стартират през есента, което означава, че първите бройки ще бъдат внесени от Южна Корея.


0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Хибридите имаха вътък когато бяха на половината от цената на електрически автомобил. С повишението от последните 2 години скоро ще са 1:1 и хората наистина се питат какво печелят от покупката им
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория до 16 ( преди 10 месеца )
    Ако трябва с тази Шкода да минавам повече от 200 км. за ден извън магистрала, навярно ще трябва да ползвам успокоителни. За седмица употреба, единствената положителна емоция бе при зареждане. Малка, неудобни контроли, не виждах показанията на таблото с приятните за мен настройки на седалката (а не съм висок), на седалката имаше възглавница, в началото я махнах, на втория ден разбрах защо е добавена... Навярно с времето и употребата на приятни за ползване автомобили искам все повече...
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Написах по-долу за колата - Шкода Фабия с двигател 60 к.с. в началото на живота си, с LPG. Как го карам - то не може да се нарече каране с нея. До 50 км/ч ускорява горе-долу нормално и след това, уви, бавно и дълго. С повече от 120 км/ч просто не може колата, и то по магистрала, за да може да ускори. Единствената радост от тази кола беше на бензиностанцията като я зареждах. Първия път не повярвах, следващите беше приятно. Наложи ми се да я ползвам предната седмица (не е моя колата).
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 10 месеца )
    51 лв за 840 км с бензинов автомобил е по-скоро изключение отколкото правило. Дори най-икономичната баничарка която знам в света, дето гори само 4,5 л на 100 по магистралата за 840 км, ще изхарчи 38 литра дизел, които са 90 лв, въпреки че софия бургас софия ще му отнеме над 8 часа шофиране, а на теслата ще и отнеме 6 часа. Тоест теслата ще ги измие 2 часа по-бързо и 30 лв по-евтино.
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 10 месеца )
    Браво брат! 7 на 100 газ е добър разход! Как го постигаш?
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 10 месеца )
    Извинявай ако си се почувствал засегнат, но предишният ми коментар беше копиран в отговор на друг събеседник който обясняваше че трябвало три дни планиране за пътуването до морето и една нощувка за зареждане, защото по пътя нямало бързи зарядни станции. Не знам къде живееш но вече цяла България е опасана с бързи зарядни станции, а вече започна изграждане и на бавни зарядни станции от частни лица, като ти подаряват зарядна станция и плащаш само десетина лева абонамент, а печалбите са за тебе
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    От София до Бургас 16 бързи зарядни с 39 колонки. Църна маца 2 колонки по 200kW. Ихтиман 2х150kW Долно вършило 80kW Церово 70kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х200kW McDonald's преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 2х150kW Mcdonald's Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 2х150 и още 3х225kW На разклона за Камено 4х150kWJumbo преди Бургас 2х150kW В пъти повече от бензиностанциите и колонките на ...
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 11 културно ( преди 10 месеца )
    Ново броене:От София до Бургас 16 бързи зарядни с 39 колонки. Църна маца 2 колонки по 200kW. Ихтиман 2х150kW Долно вършило 80kW Церово 70kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х200kW McDonald's преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 2х150kW Mcdonald's Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 2х150 и още 3х225kW На разклона за Камено 4х150kWJumbo преди Бургас 2х150kW В пъти повече от бензиностанциите и к ...
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 3 - Трябва да си изклчючително просто, грубо и селско същетвто, за да ми говориш. За да се изкара морално и интелектуално прав (в което се проваляш, само по начина си на отговор), започваш да ми развиваш теории и да ми приписваш качества и действия, които смятяш, че хората, котио не харесваш имат и действат. По магистралата има по колнка-две. Ок. НО НЕ СА НА СЕКИ 50 КМ! Не всичко живее на магистралата. Не говори на НИКОГО на живо така.
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 5 - Само да не се надяваш на ЕВН-ските. 95 стотинки на квч, ама зареждат то 20 квч и след 15 минтуа те таксуват по 5-6 стотинки на минута престой. 30 квч - 32.25 лв с престоя. Маа му стара, аз все едно карам стария МЛ на дизел ...