През последните години Kia пусна няколко много успешни електрически модела на пазара. EV6 и Niro EV обаче са само началото, тъй като корейският производител се готви да инвестира (заедно с Hyundai) близо 18 млрд долара в трансформацията си в изцяло електрическа марка.
Едновременно с това Kia ще продължи да предлага plug-ni хибридни модели, което обаче се оказва проблем. За него призна един от топ-мениджърите на марката – маркетинговият директор на австралийското подразделение Дийн Норбиато. В интервю за CarExpert той нарече PHEV „технология, която е без изход“.
„Това е много трудна за продажба концепция, тъй като потребителите определено не я разбират. Те не са наясно какво точно получават при покупка на PHEV, а в същото време продуктовата гама е много разпокъсана и нито един производител не разполага с достатъчно количество, което е нужно на индустрията, за да може тези автомобили да се наложат“, коментира Норбиато.
Това, разбира се, не означава, че Kia ще спре продажбите на своите plug-in модели. В Австралия марката предлага само Sorento PHEV, но в САЩ тя залага на още два хибридни модела, които се зареждат от мрежата - Niro PHEV и Sportage PHEV.
За корейската марка обаче електромобилите си остават основен приоритет. Големия SUV – EV9, направи своя официален дебют, но производството му в САЩ ще стартира в началото на 2024 г., като ще се осъществява в завода в Джорджия. Продажбите на електромобила стартират през есента, което означава, че първите бройки ще бъдат внесени от Южна Корея.