Ръководството на Kia вече не смята марката за бюджетна. Това заяви пред Automotive News изпълнителният директор на американското подразделение на компанията Шон Юн.
Той обясни, че от 2018 г. продажбите на дребно на автомобили Kia са нараснали с почти една трета, докато средната сума на сделката за покупка на автомобил се е увеличила с 60%. Това предполага, че марката привлича по-заможни клиенти и вече е неправилно да я наричаме „бюджетна".
Трансформацията на Kia започна преди пет години с представянето на големия SUV - Telluride, който се превърна във флагмана на офроуд-линията на марката. Представителят на Kia в САЩ също така отбеляза тенденцията към подмладяване на аудиторията на компанията - все повече млади хора се насочват към нейните модела. Това се дължи и на интереса на клиентите към електрическите модели на Kia, а именно EV6 и EV9.
Като цяло приблизително 80% от продажбите на марката са в SUV сегмента, а именно кросоувъри и SUV. В същото време, според топ-мениджъра на Kia, потенциалът на моделите Sportage, Seltos и Telluride все още не е напълно разкрит.
Дългосрочната стратегия за развитие на Kia предвижда корейската компания да се трансформира от производител на автомобили в доставчик на „решения за зелена мобилност". До 2027 г. гамата на марката ще включва седем нови електрически превозни средства и ще стане по-активна в използването на рециклируеми материали и енергия от възобновяеми източници.