fallback

България и още 7 държави искат отлагане на Eвро 7

Коалицията смята, че новите екостандарти пречат на крайната цел, поставена пред ЕС

Осем държави от ЕС, в това число и България, се обявиха против срока за приемане на новите екологични стандарти, който сега е 2025 г. Те подписали общ документ, в който посочват, че по-строгите стандарти ще отклонят средства,, нужни за постигане на голямата цел на ЕС, а именно – забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035, съобщава Reuters.

Освен България под документа са се подписали Франция, Италия, Румъния, Полша, Унгария, Словакия и Чехия, като това е почти 1/3 от държавите в ЕС. Те са изпратили писмото и до други страни, но дори то да не бъде подкрепено, тези 8 държави ще разполагат с достатъчно гласове, за да попречат на приемането на новите екологични стандарти.

Подкрепилите документа категорично заявяват, че „се противопоставят на всякакви нови разпоредби за вредните емисии от отработените газове, както и на новите изисквания за тестване на автомобили и ванове“. Любопитното е, че Германия не попада в новата коалицията, въпреки че нейният министър на транспорта Фолкер Висинг нееднократно е изразявал съмнение спрямо новите стандарти.

Също така Германия е и една от страните в ЕС, които се противопоставиха на пълната забрана на продажби на нови коли с ДВГ през 2035 г., настоявайки за допускане на изключения за автомобилите, използващи синтетични горива.

Някои от водещите производители на автомобили също са срещу приемането на Евро 7 през 2025 г. По-рано тази година изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Таварес, заяви, че новите правила са „безполезни“ и ще имат отрицателно въздействие върху индустрията, но не и върху околната среда. Той беше категоричен, че приемането на новите екостандарти ще бъде много скъпо за производителите, като те ще трябва да харчат пари, които би трябвало да се използват за разработване на електрически модели.

На същото мнение е и изпълнителният директор на Volkswagen Cars – Томас Шафер. Той допълни, че приемането на Евро 7 ще повиши значително цената на малки автомобили като VW Polo и Skoda Fabia, например, и така те ще станат непродаваеми.

fallback
  • #37
    До 35 ( преди 1 година )
    "Защо да се въвежда,след като влиза забрана от 2035?Евро 7 ще оскъпи ДВГ и ще убие половината от моделите с ДВГ." Тоест признаваш че след 2025 година ще е момента в който електромобилите ще станат по-евтини и съответно по-търсени, точно както се предвижда от 10 години насам? Нали това нямаше как да стане?
  • #36
    Защо мълчите ( преди 1 година )
    Да видим дали правилно съм разбрал? Значи България държи повече на забраната за продажба на автомобили с ДВГ през 2035 година и в името на тази задължителна забрана са склонни да отложат евро 7 през 2025 година. Интересно ми е да чуя мнението на антиелектриците по тази тема? Защото аз може и да съм електрик, но смятам за по-нормално да се търси по-чист транспорт, но по напълно пазарни принципи, а не със забрани за продажба на даден вид транспорт.
  • #35
    Турбо ( преди 1 година )
    Ти ако си безработен,а не съм.Колата ми е евро 5 ,с работещ фап филтър.На прегледа покрива всички еко норми.За мен евро 7 е пълна безсмислица.Защо да се въвежда,след като влиза забрана от 2035?Евро 7 ще оскъпи ДВГ и ще убие половината от моделите с ДВГ.
  • #34
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Опитват се да извадят очите на електромобилите с евро 7 но ще им изпишат вежди. Производителите ще са длъжни да кажат колко са вредните емисии за производство на електромобила и ще ви отпаднат и останалите опорни точки, защото ще се окажат по-ниски отколкото си мислиш и вместо за 80 000 км, ще си изчистват въглеродните емисии още след 40 000 км пробег, за да станат по-чисти от автомобил с ДВГ и euro 7. Освен това праховите частици от спирачките зависят от това колко накладки си сменил
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Така си и знаех. Най-вероятно ти си написал мнението за вентилацията за да отклониш разговора. Защото много добре знаеш че вече от ауспуха си отделил повече въглеродния мисии отколкото за производство на поне две Тесли. И то ако въглеродните емисии отговорят на написаното на хартия, но най-големият проблем на евро 07 е, че вече нищо няма да се изчислява а ще се измерва в реални условия, както при студен двигател така и при реални градски шофирания и ще лъсне истината.
  • #32
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Това ли е единственото което имаш да кажеш по темата? Да отговориш на пост, който не е писан от мен? Няма ли да защитиш колегите на тия електрици че от ауспуха излиза само чист планински въздух и всякакви изисквания за вредният ми си са пълна глупост и измислица на бюрократите?
  • #31
    До 28 ( преди 1 година )
    Така е и никой не го отрича. Но праховите частици не са толкова опасни нито за здравето нито за живота на хората и един обикновен дъжд може да се справи с тях. Докато смесването на дъжда с въглеродни и азотни окиси, го превръща в киселинен дъжд който пък унищожава храната ни и то не само в района на замърсяването, а може да стигне на хиляди километри. Един лек ветрец вдига повече финни прахови частици, отколкото автомобил за целия си живот.
  • #30
    Турбо ( преди 1 година )
    До 27.Не си прав тесльо.В подземния гараж който ползвам от май 2022 има работеща вентилационна система.
  • #29
    До 22 ( преди 1 година )
    Щом смяташ че целия проблем ще е заради липсата на кислород, съгласен ли си да те затворим с цялото ти семейство в гаража и да сложим и една кислородна бутилка, която да отделя достатъчно кислород, за да се компенсира както горенето така и дишането ви, след като смяташ че NOx и въглеродните окиси са толкова безвредни за човешкото здраве и дори живот? Хайде прочети какви са смъртоносните дози и за колко минути ще бъдат постигнати от това което излиза от ауспуха и то само на хартия, а те са повече
  • #28
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Евро 7 планира лимити за финните частици от гуми и спирачки. А с това ще лъсне че тежките електомобили далеч не са с нулеви емисии, даже превъзхождат ДВГ в тези категории. Над 90% А трес-льо е просто форумния ***, ха-ха-ха!
fallback
Последни