fallback

България и още 7 държави искат отлагане на Eвро 7

Коалицията смята, че новите екостандарти пречат на крайната цел, поставена пред ЕС

Осем държави от ЕС, в това число и България, се обявиха против срока за приемане на новите екологични стандарти, който сега е 2025 г. Те подписали общ документ, в който посочват, че по-строгите стандарти ще отклонят средства,, нужни за постигане на голямата цел на ЕС, а именно – забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035, съобщава Reuters.

Освен България под документа са се подписали Франция, Италия, Румъния, Полша, Унгария, Словакия и Чехия, като това е почти 1/3 от държавите в ЕС. Те са изпратили писмото и до други страни, но дори то да не бъде подкрепено, тези 8 държави ще разполагат с достатъчно гласове, за да попречат на приемането на новите екологични стандарти.

Подкрепилите документа категорично заявяват, че „се противопоставят на всякакви нови разпоредби за вредните емисии от отработените газове, както и на новите изисквания за тестване на автомобили и ванове“. Любопитното е, че Германия не попада в новата коалицията, въпреки че нейният министър на транспорта Фолкер Висинг нееднократно е изразявал съмнение спрямо новите стандарти.

Също така Германия е и една от страните в ЕС, които се противопоставиха на пълната забрана на продажби на нови коли с ДВГ през 2035 г., настоявайки за допускане на изключения за автомобилите, използващи синтетични горива.

Някои от водещите производители на автомобили също са срещу приемането на Евро 7 през 2025 г. По-рано тази година изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Таварес, заяви, че новите правила са „безполезни“ и ще имат отрицателно въздействие върху индустрията, но не и върху околната среда. Той беше категоричен, че приемането на новите екостандарти ще бъде много скъпо за производителите, като те ще трябва да харчат пари, които би трябвало да се използват за разработване на електрически модели.

На същото мнение е и изпълнителният директор на Volkswagen Cars – Томас Шафер. Той допълни, че приемането на Евро 7 ще повиши значително цената на малки автомобили като VW Polo и Skoda Fabia, например, и така те ще станат непродаваеми.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Според мен трябва да бъде въведен Евро 7 възможно най-скоро. Мазда направиха 6 цилиндров турбодизел, който покрива стандарта. И другите японци, а и корейците ще направят. Тъпите европейски производители да си правят електричките и да ходят да ровят по кофите.
  • #16
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тези които ми слагат минуси искам преди това да ми отговорят за гаража и да ми кажат че не съм прав. След това слагайте минуси колкото искате. Но по-стар български обичай слагате минусите не защото това което казвам не е вярно. А защото не ви харесва и няма какво да кажете освен да сложите един минус. Слагайте ги. Това само доказва вашето безсилие. Дайте сега анонимно да шляпнем един минус, дано да променим физичните закони и да излезем прави!
  • #15
    До 12 ( преди 11 месеца )
    Всъщност ми хрумна една много добра аналогия за котловина. Затворения гараж в който също няма движение на въздуха. Ако си толкова сигурен искаш ли да се обзаложим, дали можеш да издържиш няколко часа със затворени врати и работещ двигател? Винаги сте много отворени колко са безопасни автомобилите с ДВГ, но винаги бягате от теста с гаража. Защо? Не питам само тебе искам някой да ми отговори ясно и конкретно защо не иска да влезе в затворен гараж с работещ двигател, ако е безопасно?
  • #14
    До 12 ( преди 11 месеца )
    Тоест искаш да кажеш че ако в една котловина направят въглищни централи и всичкия пушек от комините и се задържа в града ще е абсолютно същото като да няма въглищна централа а фотоволтаична централа и да не се пали абсолютно нищо и да не се движат автомобили с ДВГ? Точно за котловините е най-важно да няма горене от какъвто и да е вид за да е чист въздуха там. Не знам колко трябва да си умен за да повярваш, че няма да има никаква разлика.
  • #13
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Хайде стига с тази мантра че ако няма слънце няма ток, ако затворим въглищата. Къде забрави атомните централи, вятърните централи, ВЕЦ и най-вече ПАВЕЦ, който може да съхранява слънчевата енергия за ползване включително през нощта? Не знам как е при тебе времето но при мен е доста облачно. Въпреки това фотоволтаиците произвеждат колкото АЕЦ козлодуй
  • #12
    анонимен ( преди 11 месеца )
    4-ти е абсолютно прав, че подмяната няма да доведе до нищо. Има природни процеси, срещу които човека е безсилен и не може да промени. В Германия реваха да забраняват дизели в Щутгарт, но се отказаха че ефекта щеше да е 0, поради географски особеностти на града (като котел е). А колкото до Евро 7.. май целта е не само отлагане, ами да не се приеме изобщо, че май няма да го бъде със "зелената далавера"
  • #11
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Не ми се прави на хитър и прочети внимателно въпроса и ми отговори от къде ще дойде замърсяването при производството на батерии и движението на електромобилите? Представи си че вече е станало. Ще има ли разлика?"Искаш да кажеш че ако всички автомобили по улиците са електромобили и са затворени всички тецове, нито честотата на въздуха ще се промени в градовете, нито въглеродния отпечатък както от производството така и от движението на транспорта?"
  • #10
    Гост ( преди 11 месеца )
    Не ми излизай с мантрата да произвеждаш с ток от ФЕЦ.Производсвените линии само 4-5 часа през лятото и през деня ли ще работят?
  • #9
    Гост ( преди 11 месеца )
    До 5.***, производството на батерии и електромобили не замърсява ли въздуха?Еко тока от ТЕЦ за зареждане не замърсява ли?
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    А в В сегмент не съм намерил електричка за 7к или по-малко. Та стига с тази опорка че в Китай ел е по-евтино от ДВГ.
fallback
Последни