fallback

България и още 7 държави искат отлагане на Eвро 7

Коалицията смята, че новите екостандарти пречат на крайната цел, поставена пред ЕС

Осем държави от ЕС, в това число и България, се обявиха против срока за приемане на новите екологични стандарти, който сега е 2025 г. Те подписали общ документ, в който посочват, че по-строгите стандарти ще отклонят средства,, нужни за постигане на голямата цел на ЕС, а именно – забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035, съобщава Reuters.

Освен България под документа са се подписали Франция, Италия, Румъния, Полша, Унгария, Словакия и Чехия, като това е почти 1/3 от държавите в ЕС. Те са изпратили писмото и до други страни, но дори то да не бъде подкрепено, тези 8 държави ще разполагат с достатъчно гласове, за да попречат на приемането на новите екологични стандарти.

Подкрепилите документа категорично заявяват, че „се противопоставят на всякакви нови разпоредби за вредните емисии от отработените газове, както и на новите изисквания за тестване на автомобили и ванове“. Любопитното е, че Германия не попада в новата коалицията, въпреки че нейният министър на транспорта Фолкер Висинг нееднократно е изразявал съмнение спрямо новите стандарти.

Също така Германия е и една от страните в ЕС, които се противопоставиха на пълната забрана на продажби на нови коли с ДВГ през 2035 г., настоявайки за допускане на изключения за автомобилите, използващи синтетични горива.

Някои от водещите производители на автомобили също са срещу приемането на Евро 7 през 2025 г. По-рано тази година изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Таварес, заяви, че новите правила са „безполезни“ и ще имат отрицателно въздействие върху индустрията, но не и върху околната среда. Той беше категоричен, че приемането на новите екостандарти ще бъде много скъпо за производителите, като те ще трябва да харчат пари, които би трябвало да се използват за разработване на електрически модели.

На същото мнение е и изпълнителният директор на Volkswagen Cars – Томас Шафер. Той допълни, че приемането на Евро 7 ще повиши значително цената на малки автомобили като VW Polo и Skoda Fabia, например, и така те ще станат непродаваеми.

fallback
  • #47
    Ал ( преди 1 година )
    Зелени гл*упости! На квадрат!
  • #46
    Български Народен Съ ( преди 1 година )
    Ние работим за пълна забрана на дизелите и бензините без филтър за твърди частици от 2025 година. Задължителен повинен труд на всички МПС водачи (с изключение на тези с нулеви емисии) по залесяване на територии и задължителни дежурства в онкологични, кардиологични и белодробни отделения.
  • #45
    До 44 ( преди 1 година )
    То пък неелектрическите са застраховани от пожар. Ето ти един от преди десетина дни в България. Един от многото :На 10 май в Районното управление на полицията и в пожарната в Ловеч е получен сигнал за пожар на лек автомобил и гараж в кв. Гозница в града. Огънят е унищожил превозното средство и около 30 м2 покривна конструкция, информира ОДМВР.Извършен е оглед и в РУ - Ловеч е образувано досъдебно производство за установяване на причините за пожара. .
  • #44
    до някъф по-доле ( преди 1 година )
    Нормално хората да не искат да останат в гараж с работещ ДВГ, също както не един производител призова собствениците на електрички да не ги оставят в гаража
  • #43
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла свали надутите си цени и ти пак не си купи.
  • #42
    Гостенино ( преди 1 година )
    Тесла свали цените си с до 20 000 долара преди субсидии само тази година. С колко паднаха цените на ДВГ? Не ми обяснявай че цените на старите модели са се вдигнали заради евро 7, което я влезе я не влезе в сила. А Тесла свали цените само заради икономии от мащаба, защото колкото повече автомобили произвежда толкова по-евтино става производството. Намали цените с 20000 долара на фона на покачващи се цени на материалите. А тези материали и те ще поевтинеят, като им свърши дефицита.
  • #41
    Гост ( преди 1 година )
    Цените на електромобилите с ДВГ се вдигат с забрани и еконорми.Цените на електромобилите се сваля с субсидии.Няма нищо пазарно в това.
  • #40
    До 38 ( преди 1 година )
    Ще коментираш ли и друга тенденция за цените, моля? Съгласен съм че с цените на автомобилите с ДВГ ще се вдигат и заедно с тях и цените на втората употреба Първо че ще е скъпо да си купиш нов автомобил и няма да има толкова налични втора употреба, но по-важното, ще спрат да се предлагат определени модели като нови и това ще им вдигне цените. Но ще ми кажеш ли как смяташ, че ще вървят цените на морално остарелите електромобили втора ръка? Новите поевтиняват, но и технологично са по-добри.
  • #39
    До 38 ( преди 1 година )
    Това че имаш нереалистични очаквания и вече 10 години не можеш да разбереш какво ви приказвам и защо точно през 2025 година се очаква да се изравнят цените си е лично твой проблем. От приблизително десетина години ви повтарям, че до 2025 година цените на електромобилите ще падат а тези на автомобилите с ДВГ ще се вдигат, както и че цените на тока ще паднат, а тези на горивата ще се вдигат. Разбира се не предвидих войни и пандемии, но резултатът ще е същия, но на по-високи цени.
  • #38
    До 35 ( преди 1 година )
    За изравняване ще се изравнят. Но е много пирова победа, като просто ДВГ поскъпне. Идеята беше Ел да поевтинее. Каква е файдата на масовия потребител каращ хеч от В сегмент който до вчера е струвал 40к лв като утре стане 60к. Просто ще се купуват по-малко коли. И цените втора ръка ще се до небето.
fallback
Последни