fallback

Кои автомобили са повреждат повече - електрическите или с ДВГ?

Отговор дава статистика на най-големия клуб на автомобилисти в Германия

Електрическите автомобили страдат от по-малко повреди в областите „двигател, управление на двигателя и система за високо напрежение“, отколкото колите с двигатели с вътрешно горене, показва проучване на най-големия Клуб на автомобилисти в Германия (ADAC), който има около 20 милиона членове и основната му дейност е пътната помощ.

 

 

Според изследването разликата в повредите на двигателя може да се дължи, наред с други неща, на по-простата техническа структура на електрическия мотор. Проблемите с тяговата батерия също изглеждат сравнително редки.

Също така се отчита и по-големият пробег на двигателите с вътрешно горене, като според автомобилния клуб електрическите автомобили изминават средно около 12 000 км годишно в сравнение с 20 300 км за автомобили с ДВГ. Няма големи разлики при повреди в осветлението, купето и спирачките. И двете групи превозни средства са сходни по отношение на проблеми със стартерната батерия.

 

 

Сравнението между ДВГ и електрическите обаче не може да претендира за абсолютна достоверност, защото само четири електрически модела са включени в статистиката - BMW i3, Renault Zoe, Tesla Model 3 и VW ID.3. Само те изпълняват изискването за поне 7000 регистрации за две години.

Освен това статистиката се отнася само за превозни средства, регистрирани за първи път през 2020 г. Четирите превозни средства са сравнени с двигатели с вътрешно горене от същия клас и със същата година на първа регистрация. И четирите електрически модела са малко по-напред от тези с ДВГ. VW ID.3 и BMW i3 от година на регистрация 2020-а са с най-малко повреди като цяло.

 

 

При оценката на статистиката за повредите обаче се включват само такива, за които ADAC е извикан да помогне. Не са отчетени повреди, които се отстраняват директно от сервиз, или от специалисти от марката на превозното средство, което може да доведе до изкривяване на данните.

Тази статистика е част от обща за повредите през 2022 г., за която са оценени общо 155 серии автомобили от около 20 марки. Включени са всички повреди през 2022-а, които са засегнали автомобили на възраст от 3 до 10 години (първа регистрация 2013 до 2020 г.).

 

 

От общия брой повреди през 2022 г. 43,2 процента се дължат на (стартерната) батерия - с 3,0 процентни пункта по-малко в сравнение с предходната година. 17,4 процента от повредите са в категорията на двигателя и 10,6 процента при електричеството.

 

 

fallback
  • #50
    Собственик ( преди 1 година )
    На 85-ците могат да почнат да вият лагери на електромотора заради индукционни тоци, дето скапват смазката, НО колата върви милиони километри безпроблемно. Гаранционната подмяна ставаше, за да не шуми на хората, дали по 100-150 бона, все пак. Виж тука у нашенско 100% са им намерили цаката сервизите. Смяна лагер колко му е. Не е като ризи, бутала, сегменти, гумички клапани, обтегачи, семереинги долен горен вал и още мнайсе хиляди пpостотии
  • #49
    ВЪПРОС ( преди 1 година )
    Кога е по-светло: през деня или през нощта? - ето такъв въпрос разисква тази статия.
  • #48
    До 47 ( преди 1 година )
    Плъзгащ лагер на ДВГ смазван с масло под налягане изкарва и над милион.
  • #47
    Механик ( преди 1 година )
    Пак ли ве тесляк?Един лагер трудно издържа повече от 200 х км,без значение дали е на главината на колелото или е на ролките на ангренажния ремък,водната помпа, алтернатора.
  • #46
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Електрокорозия електрокорозия електрокорозия електрокорозия електрокорозия електрокорозия електрокорозия електрокорозия електрокорозия електрокорозия електрокорозия електрокорозия електрокорозия. Стига ли или да продължа да повтарям? С новите двигатели тези проблеми ги няма. Чувал ли си за повреден двигател на тесла модел 3? И да чуеш ще е по-скоро изключение отколкото сериен проблем и детска болест, като със старите двигатели.
  • #45
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    "Сам си отговори колко издържат лагерите на електромотора,щом за милион мили са сменили 8 електромотора." Вече 78 пъти ти отговорих каква е причината и всички които не са инженери я разбраха но баш топ инженерите на българия антиелектрици все още не са разбрали, че при първите модели на тесла се получаваха вихрови токове в лагерите се получаваше електрокорозия, заради която лагерите след време започваха да свирят и ги сменяха заради дразнещ шум. Колко пъти още да ти го повторя за да го разбереш?
  • #44
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Да отговори ми това: "Батерии се изхвърлят вместо да се рециклират.Тесли се палят.Акциите на Тесла се сринаха от 400 на 160 долара, пазарната капитализация също падна.Мъск залага акции на Тесла и тегли кредити.Наш тесльо твърди,че Тесла имали милиарди кеш,които нямало какво да ги правят.Производството на Тесла се увеличава,няма кой да ги купи.Мъск сваля цените"
  • #43
    Турбо ( преди 1 година )
    Вече ти отговорих за рециклирането в предишна тема,но ти продължавай да питаш.Сам си отговори колко издържат лагерите на електромотора,щом за милион мили са сменили 8 електромотора.
  • #42
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Предлагам ти вместо да отговаряш да вземеш да си прибереш с всичките си никове обратно във факти от където изпълзяхте. Отивайте там да си тролите на воля, защото като гледам нещо коментарите са едноцифрени числа и посещенията също паднаха, защото едно време хората влизаха по десетки пъти в една и съща статия само за да четат коментарите, а сега е мъртвило заради вас. Тук се водят смислени дискусии и няма място за *** като вас.
  • #41
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде сега кажи за рециклиращите предприятия ? Могат ли да се рециклират ли ти е военни батерии тази седмица или все още не могат като миналата? Ще е възможно ли до 2030 година да бъдат построени достатъчно заводи за рециклиране на батерии? Смяташ ли някога и някъде да отговориш на този въпрос или ще мълчиш като да не казвам какво, за да не ти падам на нивото? Хайде да започна да ви разбивам всичките опорни точки, че ми писна да ги повтаряте като грамофонни плочи.
fallback
Последни