fallback

Кои автомобили са повреждат повече - електрическите или с ДВГ?

Отговор дава статистика на най-големия клуб на автомобилисти в Германия

Електрическите автомобили страдат от по-малко повреди в областите „двигател, управление на двигателя и система за високо напрежение“, отколкото колите с двигатели с вътрешно горене, показва проучване на най-големия Клуб на автомобилисти в Германия (ADAC), който има около 20 милиона членове и основната му дейност е пътната помощ.

 

 

Според изследването разликата в повредите на двигателя може да се дължи, наред с други неща, на по-простата техническа структура на електрическия мотор. Проблемите с тяговата батерия също изглеждат сравнително редки.

Също така се отчита и по-големият пробег на двигателите с вътрешно горене, като според автомобилния клуб електрическите автомобили изминават средно около 12 000 км годишно в сравнение с 20 300 км за автомобили с ДВГ. Няма големи разлики при повреди в осветлението, купето и спирачките. И двете групи превозни средства са сходни по отношение на проблеми със стартерната батерия.

 

 

Сравнението между ДВГ и електрическите обаче не може да претендира за абсолютна достоверност, защото само четири електрически модела са включени в статистиката - BMW i3, Renault Zoe, Tesla Model 3 и VW ID.3. Само те изпълняват изискването за поне 7000 регистрации за две години.

Освен това статистиката се отнася само за превозни средства, регистрирани за първи път през 2020 г. Четирите превозни средства са сравнени с двигатели с вътрешно горене от същия клас и със същата година на първа регистрация. И четирите електрически модела са малко по-напред от тези с ДВГ. VW ID.3 и BMW i3 от година на регистрация 2020-а са с най-малко повреди като цяло.

 

 

При оценката на статистиката за повредите обаче се включват само такива, за които ADAC е извикан да помогне. Не са отчетени повреди, които се отстраняват директно от сервиз, или от специалисти от марката на превозното средство, което може да доведе до изкривяване на данните.

Тази статистика е част от обща за повредите през 2022 г., за която са оценени общо 155 серии автомобили от около 20 марки. Включени са всички повреди през 2022-а, които са засегнали автомобили на възраст от 3 до 10 години (първа регистрация 2013 до 2020 г.).

 

 

От общия брой повреди през 2022 г. 43,2 процента се дължат на (стартерната) батерия - с 3,0 процентни пункта по-малко в сравнение с предходната година. 17,4 процента от повредите са в категорията на двигателя и 10,6 процента при електричеството.

 

 

fallback
  • #10
    Гост ( преди 1 година )
    ДВГ с разходи само за обслужване може да изкара милион километра,примери има много в нета.Една Тесла изкара милион километра с 3 смени на батерии и 8 смени на електромора.
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    На оная Тесла с рекордния пробег и бяха сменили 3 електромотора и 4 батерии или нещо такова беше. Не ми се търси статията, но бройката не е толкова важна в случая, а по-важното е, че са сменяни електродвигатели, а по твое твърдение те не изгарят. Защо тогара са ги сменяли според теб. Заради някой лагер ли? Не вярвам. Скоро попаднах на обява за БМВ и3 с дефектен двигател. Вероятно е бил изгорял предполагам.
  • #8
    До 4 ( преди 1 година )
    Четем заглавие "Критично евтин ток: 0.39 лв. за 1000 кВтч е борсовата цена в 10 ч. на 23 априлИма голяма вероятност бизнесът да не получи компенсации за април, тъй като енергията ще е под границата от 200 лв./мВтч"Каква е вероятността апокалиптичният сценарий за 1200 лева на мегаватчас за който пишеш да се сбъдне? Камиона на Тесла с 1000kWh минава 100км и е могъл да ги зареди за около 70лв по цена за фирмен ток. Това са 7лв/100км. Твоята кола колко лв/100 харчи?
  • #7
    Ти сериозно ли ( преди 1 година )
    Смяташ че можеш да претовариш 200 киловата електрически двигател с водно охлаждане и десетки датчици за температура? Да си чул за изгорял електрически двигател на електромобил? Единственото което може да се повреди на електрически двигател са лагерите.
  • #6
    До Неук ( преди 1 година )
    Вероятността да ти се прецака ДВГ в нормално обслужван автомобил е нищожна. При електричките това е още по-рядко. Следователно, лесно ще случиш на дълга гаранция и няма да се притесняваш. Едно време двигателите бяха ремонтно пригодни, но шофьорите постоянно ги ремонтираха делкото, карбуратора, чистене, настройки ужас. С въвеждането на електрониката и новите технологии, по двигателите нищо не се пипа. Да, бай *** го е страх, че не можел да си го поправи, нищо, че и без това е две леви ръце!
  • #5
    паси трабантът ( преди 1 година )
    Глупав Ханс първо Ел. колите са от няколко години а ДВГ са от 100 години като се има предвид средно колите с ДВГ са 12-15 годишни и изминават много повече километри. Кой нормален ще тръгне от Германия да дойде с Ел. кола в например България или Турция. Зарядните станции в големите градове в Европа са проблем -няма свободни приблизително като паркингите а камо ли и по Автомагистралите виждал съм най много за 6 коли на едно място ако в момента са са заети ? Глупав Ханс първо Ел. колите са от н
  • #4
    Неук ( преди 1 година )
    А и след вдигането на цените на тока от 1.07 най-вероятно кВ на зарядна ще стане поне 1.20. При средно 18-20 кВ/ч на 100 км при движение със 130км/ч, това си е доста по-скъпо от ДВГ с 200 кс и същата скорост. Както и да го смятам. В града токът ще е значително по-евтин, но аз съм в дълбокия прованс и най-близката ми междуградска дистанция е около 40 км. Ерго все още далеч от електричка.
  • #3
    Неук ( преди 1 година )
    Разбрах, че двигателите на електричките се чупят по-малко, но това не е успокоение, защото са практически ремонтно непригодни. Не може дори сериозен сервиз да ви го пренавие. Така че ноторен факт без голямо значение за реалното обективно избиране ДВГ или електрически двигател.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз също не разбрах (:
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо не разбрах от статията. А вие?
fallback
Последни