fallback

Кои автомобили са повреждат повече - електрическите или с ДВГ?

Отговор дава статистика на най-големия клуб на автомобилисти в Германия

Електрическите автомобили страдат от по-малко повреди в областите „двигател, управление на двигателя и система за високо напрежение“, отколкото колите с двигатели с вътрешно горене, показва проучване на най-големия Клуб на автомобилисти в Германия (ADAC), който има около 20 милиона членове и основната му дейност е пътната помощ.

 

 

Според изследването разликата в повредите на двигателя може да се дължи, наред с други неща, на по-простата техническа структура на електрическия мотор. Проблемите с тяговата батерия също изглеждат сравнително редки.

Също така се отчита и по-големият пробег на двигателите с вътрешно горене, като според автомобилния клуб електрическите автомобили изминават средно около 12 000 км годишно в сравнение с 20 300 км за автомобили с ДВГ. Няма големи разлики при повреди в осветлението, купето и спирачките. И двете групи превозни средства са сходни по отношение на проблеми със стартерната батерия.

 

 

Сравнението между ДВГ и електрическите обаче не може да претендира за абсолютна достоверност, защото само четири електрически модела са включени в статистиката - BMW i3, Renault Zoe, Tesla Model 3 и VW ID.3. Само те изпълняват изискването за поне 7000 регистрации за две години.

Освен това статистиката се отнася само за превозни средства, регистрирани за първи път през 2020 г. Четирите превозни средства са сравнени с двигатели с вътрешно горене от същия клас и със същата година на първа регистрация. И четирите електрически модела са малко по-напред от тези с ДВГ. VW ID.3 и BMW i3 от година на регистрация 2020-а са с най-малко повреди като цяло.

 

 

При оценката на статистиката за повредите обаче се включват само такива, за които ADAC е извикан да помогне. Не са отчетени повреди, които се отстраняват директно от сервиз, или от специалисти от марката на превозното средство, което може да доведе до изкривяване на данните.

Тази статистика е част от обща за повредите през 2022 г., за която са оценени общо 155 серии автомобили от около 20 марки. Включени са всички повреди през 2022-а, които са засегнали автомобили на възраст от 3 до 10 години (първа регистрация 2013 до 2020 г.).

 

 

От общия брой повреди през 2022 г. 43,2 процента се дължат на (стартерната) батерия - с 3,0 процентни пункта по-малко в сравнение с предходната година. 17,4 процента от повредите са в категорията на двигателя и 10,6 процента при електричеството.

 

 

fallback
  • #40
    анонимен ( преди 1 година )
    А всеки лагер работи на различни обороти, най-високи са тези на двигателя, а с лагерите на всяко едно зъбно колело, оборотите намаляват, като са най-ниски на изходящия вал. Натоварването е в обратна посока, най-натоварените са тези на изходящия вал, а най ниско натоварване имат точно тези на двигателя. Освен това лагерите са предвидени да работят с обороти за поддържане на над 300 км в час, а в 99% от времето работят с под 50% от максималните обороти и под 5% от максималното натоварване.
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    А иначе 20 000 часа са си 20 000 часа независимо дали са на гумите или на двигателя.
  • #38
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Пак отговаряш на въпрос който не ти е задаван но в същото време не отговаряш на 10-те въпроси които вече са ти зададени. Типично тролско поведение. *** който само говори като развалена грамофонна плоча и не участва в никаква дискусия
  • #37
    Турбо ( преди 1 година )
    Да ти подскажа,тесльо.Обороти и натоварване.Но оборотите на електромотора,а не на гумата.За натовареното е прекалено сложно да ти обяснявам за твоя елекрофилски мозък.
  • #36
    не става ( преди 1 година )
    Няма как да се прави такова сравнение, при положение, че от вчера има електрички !
  • #35
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    И последно, разбери се със себе си дали си инженер или разбираш от финанси, за да обсъждаш и финансовото състояние на Тесла, която според тебе имало финансови проблеми защото няма никакви дългове и има 20 милиарда в кеш, но toyota и volkswagen би ли в много по-добро финансово здраве защото има ли само по над 200 милиарда дългове, а toyota само за последната година има 15 милиарда печалба и 14 милиарда нови дългове. Ама акциите на тесла падали и това било проблем. Проблем ама за кого?
  • #34
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Е да смениш никовете за да не отговаряш на въпросите които ти се задават и да продължиш да се заяждаш като се излагаш отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново.
  • #33
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    А ти си такъв инженер че още не си отговорил могат ли да се рециклират батериите вече или още не могат както твърдеше преди седмица. Има ли поне една фабрика за рециклиране на батерии която да работи или това е прекалено скъп процес и още не го практикуват? Да се изградят достатъчно фабрики до 2030 година или онова написаното в статията е вярно и това ще е невъзможно и е поредната опорна точка която да повтаряте до втръсване? Да не караш вече с 5 км в час, за да казваш че Гост е прав?
  • #32
    Турбо ( преди 1 година )
    Пиши Тесльо,пиши тъкмо ще има на какво да се смеем днес.Всеки машинен инженер знае как се изчислява и избира лагер.Ти не си такъв така,че ти е простено.
  • #31
    До 24 ( преди 1 година )
    "Не нося очила" То добре, че не носиш, защото щеше да купиш по едни за всеки член от семейството с точно твоите диоптри и да им ги връчиш, като да ги задължиш да ги носят, защото ти разбираш всичко най-добре и всичко което си изпитал лично е най-доброто и не подлежи на съмнение.
fallback
Последни