fallback

Кои автомобили са повреждат повече - електрическите или с ДВГ?

Отговор дава статистика на най-големия клуб на автомобилисти в Германия

Електрическите автомобили страдат от по-малко повреди в областите „двигател, управление на двигателя и система за високо напрежение“, отколкото колите с двигатели с вътрешно горене, показва проучване на най-големия Клуб на автомобилисти в Германия (ADAC), който има около 20 милиона членове и основната му дейност е пътната помощ.

 

 

Според изследването разликата в повредите на двигателя може да се дължи, наред с други неща, на по-простата техническа структура на електрическия мотор. Проблемите с тяговата батерия също изглеждат сравнително редки.

Също така се отчита и по-големият пробег на двигателите с вътрешно горене, като според автомобилния клуб електрическите автомобили изминават средно около 12 000 км годишно в сравнение с 20 300 км за автомобили с ДВГ. Няма големи разлики при повреди в осветлението, купето и спирачките. И двете групи превозни средства са сходни по отношение на проблеми със стартерната батерия.

 

 

Сравнението между ДВГ и електрическите обаче не може да претендира за абсолютна достоверност, защото само четири електрически модела са включени в статистиката - BMW i3, Renault Zoe, Tesla Model 3 и VW ID.3. Само те изпълняват изискването за поне 7000 регистрации за две години.

Освен това статистиката се отнася само за превозни средства, регистрирани за първи път през 2020 г. Четирите превозни средства са сравнени с двигатели с вътрешно горене от същия клас и със същата година на първа регистрация. И четирите електрически модела са малко по-напред от тези с ДВГ. VW ID.3 и BMW i3 от година на регистрация 2020-а са с най-малко повреди като цяло.

 

 

При оценката на статистиката за повредите обаче се включват само такива, за които ADAC е извикан да помогне. Не са отчетени повреди, които се отстраняват директно от сервиз, или от специалисти от марката на превозното средство, което може да доведе до изкривяване на данните.

Тази статистика е част от обща за повредите през 2022 г., за която са оценени общо 155 серии автомобили от около 20 марки. Включени са всички повреди през 2022-а, които са засегнали автомобили на възраст от 3 до 10 години (първа регистрация 2013 до 2020 г.).

 

 

От общия брой повреди през 2022 г. 43,2 процента се дължат на (стартерната) батерия - с 3,0 процентни пункта по-малко в сравнение с предходната година. 17,4 процента от повредите са в категорията на двигателя и 10,6 процента при електричеството.

 

 

fallback
  • #30
    До 24 ( преди 1 година )
    "Няма търкалящ лагер който да изкара повече от 20 к.часа,около 100 до 200 к. км" кой е този, който ще кара с 5 км в час за да измине 100 000 км за 20 000 часа? Ти познаваш ли такъв човек? Дори със средна скорост 50 км в час, 20 000 часа са 1 милион километра, а обикновено големите разстояния се изминават със средна скорост около 100 км в час което са 2 милиона с най-обикновен лагер без смазване. При 8 часа шофиране на ден, 20 000 часа са 10 години
  • #29
    До попа ( преди 1 година )
    Дори и дума не може да става за сравнение на надежността на електромобилите от преди 10 години с настоящите. Като погледнеш статистиката с пожарите например, вече сме почти средата на годината, а има само четири запалени тесли от 4 милиона. Преди 7-8 години е имало повече пожари за същото време, въпреки че тогава е имало само стотина хиляди Тесли по пътищата. Да не говорим че първите двигатели на Тесла изкарваха по 80 000км, а батериите около 300 000 и трябваше да се балансират ръчно.
  • #28
    До попа ( преди 1 година )
    Прав си попе. Но дори и тогава статистиката ще е изкривена, защото при ДВГ развитието не е спирало за последния век, а електродвигателите в автомобилите и особено батериите, бяха спрели развитието си за цел век и преживяват ренесанс само за последните 10 години, като масовото им производство започна преди 5 и към момента дори не са се проявили всичките им детски болести, така че който си купува електромобил си има едно наум, че това е едва ли не прототип и може да очаква проблеми.
  • #27
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    За можем правилно да оценим къде стоят електрическите автомобили по отношение на повреди, ще са необходими поне още 10 години...
  • #26
    Гостенино ( преди 1 година )
    Я кажи сега кои са истинските жени? Русите, брюнетките или черните? Червенокосите сигурно са менте, че като гледам много не ги ползват.
  • #25
    Гостенино ( преди 1 година )
    А за какво според тебе служат маслената помпа и масления филтър в задвижващите механизми на тесла? Или и такова животно нЕма, след като не си чувал за него? Щом не носиш очила съм сигурен, че според тебе тези които ги носят са някакви лигльовци които само си мислят, че имат проблеми със зрението, а според тебе истинските мъже нямат такива проблеми и никога няма да носиш очила!
  • #24
    Гост ( преди 1 година )
    Няма търкалящ лагер който да изкара повече от 20 к.часа,около 100 до 200 к. км.Плъзгащ лагер на ДВГ смазван с масло под налягане изкарва и над милион.Не нося очила,пак си ял едни гъби.
  • #23
    до 4 ( преди 1 година )
    Лош момент си избрал да ръсиш опорки. Точно вчера Тесла свали цените за зареждане в цяла Европа с 20%. Поне си признаваш, че си Неук.
  • #22
    Гостенино ( преди 1 година )
    Само си представям ако носиш очила, как ще си снимаш рецептата за диоптрите и астигматизма и ще я препращаш във viber на всеки който има проблеми със зрението, защото това са най-правилните очила за абсолютно всички, понеже ти виждаш перфектно с тях. Защо хората е нужно да си губят времето да ходят на очен лекар след като ти можеш да им дадеш решението на мига. След като за тебе това решение е перфектно значи е перфектно и за 99,9% от всички с влошено зрение. Най-много да са им неудобни рамките
  • #21
    До 19 ( преди 1 година )
    За тебе абсолютно всички решения за транспорт на абсолютно всякакви видове товари и пътници се свеждат до toyota corolla или дизелова баничарка в зависимост от ника с който си си избрал да пишеш. Няма абсолютно никакво значение дали човекът ще минава 2000 км на година или 200 хиляди, един и същ автомобил ще е подходящият за него според вас. Точно този който карате в момента и нито един друг. Нито по-скъп нито по-евтин и в никакъв случай с друго гориво. Това е най-правилния избор за 99,99%
fallback
Последни