IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ниските продажби решиха съдбата на SEAT

Испанците спират да произвеждат автомобили и става доставчик на градска мобилност

Испанският производител SEAT е продал 385 600 автомобила в световен мащаб миналата година, което представлява спад от 18,1% в сравнение с 2021 г. Компанията обвини недостига на полупроводници и други основни части за лошите си резултати, но не е за пренебрегване и факта, че марката има сравнително малка моделна гама, в която не влизат електрически превозни средства.


SEAT


Всичко това прави бъдещето на SEAT като автомобилен производител доста трудно и да превърне компанията в нещо различно. По информация на Autocar, в края на десетилетието испанската марка ще спре да произвежда автомобили и ще се трансформира в доставчик на градска мобилност.

Все още няма окончателно решение, което трябва да бъде взето от ръководството на VW Group. Според източници от компанията, в момента се анализира каква роля може да изиграе SEAT с наближаване на влизането в сила забраната на продажби на автомобили с ДВГ. И най-вероятно марката ще се превърне в доставчик на решения за мобилност, насочена основно към младите хора.

Единственият електрически продукт на SEAT, който в момента се продава, е електрическият скутер Mo. Компанията представи и друг четириколесен EV с концепцията Minimo, но този проект беше спрян поради пандемията от коронавирус. Последните информации сочат, че марката няма планове да пусне електрическо превозно средство преди 2026 г., като може и изобщо да не го направи. Тази задача ще бъде оставена на новия бранд Cupra, който се развива много успешно и непрекъснато увеличава продажбите си.

„В този момент SEAT и Cupra се развиват успоредно. Имаме най-доброто от два свята - ДВГ и електричество“, коментира представител на испанската компания. Cupra ще пусне електрическия кросоувър Tavascan в продажба през следващата година, предлагайки по-спортна алтернатива на Volkswagen ID.5 и други базирани на платформата MEB превозни средства под шапката на VAG.


0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хахохи ( преди 11 месеца )
    Сеат си купуваш, ако живееш в Испания или/и нямаш пари за фолксваген. Когато бях на интервю за работа в шкода им казах същото... не бяха доволни от отговора, но ме искаха на работа! И тази славна европейска марка ще отиде където и е мястото. След като искаме да возим такава политика... ще дойдат китайски коли, по-евтини и добри...
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Пфу ( преди 11 месеца )
    Жалко. Най-здравата кола, която съм имал беше Сеат!
  • #14
    13 rate up comment 1 rate down comment
    21ПФМ ( преди 11 месеца )
    Но какво да говорим, след като дори автомобилостроенето се политизира, и е силно повлияно от политически диктат в услуга на брутално алчни корпоративни игри и интереси.VW бяха до края на 90те и малко след това.. последните им добре строени и надеждни коли.Оттам нататък вс е с нисък ресурс на основни части,компоненти, цените им далеч от разумни. ВАГ са болни от алчност, както и останалите марки. Какъвто и маркетинг да въртят - VW далеч не е това което би трябвало да бъде извън Германия.
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    ПФМ ( преди 11 месеца )
    За съжаление всичко до каквото ВАГ се докопат, го обезличават и затриват със скапаната си техника и политика всичко да е в сянката на алчността им. Жалко за марката, сериозни размествания из производителите явно има, с тия еко концепции. От една страна с батериите нещата далеч не са на ниво, + проблематики с материалите за производството им.. от друга нагло действат за налагането им чрез липса на алтернатива.Новите ДВГ пък са на ръба не бедните смеси заради еко норми, от което са трошливи..
  • #12
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Ккл ( преди 11 месеца )
    Не виждам китайците каква заплаха са, колите са им по скъпи от европейските а тези които са евтини са пълни ***.
  • #11
    33 rate up comment 4 rate down comment
    Ххх ( преди 11 месеца )
    Не е проблем че един изчезва. Проблема е , че това ще се случи с почти всички в автмобилната индустрия в Европа.Китайското идва. И това е не само защото китайците го могат, проблема е, че Европа в момента е с ампутирана мозъчна дейност.
  • #10
    34 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Seat винаги са правили по красиви машини от шкода.
  • #9
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 11 месеца )
    Копи пейста винаги води до фалит....
  • #8
    24 rate up comment 1 rate down comment
    Сеат Ибиза ( преди 11 месеца )
    Карах Сеат Ибиза 2010 година, 1,4 бензин, 86 к.с. Купих го седем годишен и за 3 години му навъртях 80000 км, обиколих балканския полуостров. Много красива, бърза и с много екстри за годините си. Жалко за марката, ако спре да съществува.
  • #7
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Ламарин Тенекеджиев ( преди 11 месеца )
    Преди бяха собственост на FIAT, сега на VW... Вървят все по на север... Путин каза, че новия "Москвич" може да ги вземе