IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen: Новите ни бензинови мотори ще ги прави Skoda

Чешката марка ще разработва по-мощни и с по-ниски емисии агрегати от серията EA211

Германската Volkswagen Group няма да изостави двигателите с вътрешно горене и доказателство за това е взето решение да пусне на пазара нова серия бензинови агрегати. Променя се обаче стратегията и разработката вече е възложена на влизащата в компанията чешка марка Skoda. По-конкретно става въпрос за серията двигатели EA211, използвани в не по-малко от 50 моделни линии на седем марки, част от концерна VW.

 

skoda-ea211-engine

 

Двигателят EA211 на VW Group съществува от 2011 г. и в момента се предлага в множество конфигурации, като се започне с 1.0 MPI с атмосферно пълнене за най-евтините автомобили. Следва неговият брат с турбокомпресор TSI, също само с три цилиндъра. След това има 1.4 TSI с четири цилиндъра при plug-in хибридите и 1.5 TSI. В зависимост от варианта на двигателя, мощността варира от 64 до 154 к.с.

Базираният в Млада Болеслав автомобилен производител наема близо 150 служители за своя отдел за техническо развитие, за да работят върху двигатели с вътрешно горене. Целта е да се разработят по-мощни малки двигатели, които ще генерират по-ниски емисии. Говорейки за това, компанията-майка VW иска Европейската комисия да забави прилагането на стандарта Евро 7 в ЕС, позовавайки се на високите разходи, за да направят двигателите съвместими.

 

Volkswagen Passat-1

 

Очаква се четирицилиндровият EA211 да задвижва следващото поколение Volkswagen Passat, който е разработен от Skoda и ще се предлага изключително като комби. Официалният дебют се очаква скоро, а доставките до клиентите ще започнат през септември. Моделът ще се произвежда в Братислава (Словакия) заедно с новия Superb. До края на годината последният ще се продава отново като лифтбек и комби. И двете ще бъдат на актуализирана платформа MQB и ще се конкурират в разреден масов сегмент, където липсват Ford Mondeo и Opel Insignia.

EA211 се предлага в световен мащаб, включително извън Европейския съюз, където разпоредбите за емисиите не са толкова строги. Skoda казва, че ще продължи развитието както на атмосферни, така и на турбо версии, обещавайки да намали разхода на гориво и да направи тези двигатели по-чисти. На някои пазари EA 211 работят със сгъстен природен газ (CNG) или етанол и се предлагат и в модели с мек хибрид (MHEV) и плъгин хибрид (PHEV).

 

skoda-volkswagen

 

Към днешна дата Skoda е разработила основно атмосферните бензинови двигатели MPI, които са част от споменатата серия. Сега чехите ще отидат една крачка напред, като поемат отговорност за разработването на TSI. Бензиновите двигатели TSI играят водеща роля не само при марката Volkswagen. Те са ключови и в продуктовата оферта на самата Skoda, Seat, Cupra и Audi.

За кратко време Skoda се утвърди като ключов играч в бъдещето на автомобили с ДВГ на Volkswagen Group. Преди по-малко от две години германската компания обяви, че Skoda поема отговорността за разработването на платформата MQB A0 в световен мащаб. Архитектура, използвана в много други модели като Skoda Fabia и SEAT Arona. Трябва да вземе предвид и още един факт, който не е маловажен - двигателите от серията EA 211 са съвместими с платформата MQB A0. Skoda отговаря и за разработването на барабанни спирачки за целия автомобилен конгломерат.

 

skoda-volkswagen-3

 

Мартин Хрдличка, ръководител на отдела за развитие на шасита и задвижващи агрегати в Skoda, подчерта, че новите бензинови двигатели, които ще бъдат разработени, ще се открояват, наред с други неща, с ниската си консумация: „Двигателите с вътрешно горене от серията EA 211 се характеризират с висока ефективност, изтънченост и нисък разход на гориво. Ще продължим да надграждаме върху тези характеристики, докато разработваме версии с турбокомпресор и атмосферно пълнене, които имат вълнуващо бъдеще пред себе си на различни световни пазари."

 

 

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Реална цена ( преди 1 година )
    Реалната цена при производството на голф на поточната линия е 7000.Знам го от човек,който работи там.А пазарната цена е от 30000 нагоре.Над 200% печалба от всеки продаден голф
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 1 година )
    Мале , мале и после даваш една чанта пари, и търговеца ти вика немско караш, караш грънци!Без значение ФВ или друга марка.
  • #2
    18 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Skoda ще проектира и произвежда ДВГ за volkswagen, а китайците ще им проектират и произвеждат батериите и електродвигателите, а от volkswagen ще сглобяват конфекция и ще се водят производители на автомобили!
  • #1
    4 rate up comment 24 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    СКОДА тва фирма за чехли и хавлии ли беше