Германската Volkswagen Group няма да изостави двигателите с вътрешно горене и доказателство за това е взето решение да пусне на пазара нова серия бензинови агрегати. Променя се обаче стратегията и разработката вече е възложена на влизащата в компанията чешка марка Skoda. По-конкретно става въпрос за серията двигатели EA211, използвани в не по-малко от 50 моделни линии на седем марки, част от концерна VW.
Двигателят EA211 на VW Group съществува от 2011 г. и в момента се предлага в множество конфигурации, като се започне с 1.0 MPI с атмосферно пълнене за най-евтините автомобили. Следва неговият брат с турбокомпресор TSI, също само с три цилиндъра. След това има 1.4 TSI с четири цилиндъра при plug-in хибридите и 1.5 TSI. В зависимост от варианта на двигателя, мощността варира от 64 до 154 к.с.
Базираният в Млада Болеслав автомобилен производител наема близо 150 служители за своя отдел за техническо развитие, за да работят върху двигатели с вътрешно горене. Целта е да се разработят по-мощни малки двигатели, които ще генерират по-ниски емисии. Говорейки за това, компанията-майка VW иска Европейската комисия да забави прилагането на стандарта Евро 7 в ЕС, позовавайки се на високите разходи, за да направят двигателите съвместими.
Очаква се четирицилиндровият EA211 да задвижва следващото поколение Volkswagen Passat, който е разработен от Skoda и ще се предлага изключително като комби. Официалният дебют се очаква скоро, а доставките до клиентите ще започнат през септември. Моделът ще се произвежда в Братислава (Словакия) заедно с новия Superb. До края на годината последният ще се продава отново като лифтбек и комби. И двете ще бъдат на актуализирана платформа MQB и ще се конкурират в разреден масов сегмент, където липсват Ford Mondeo и Opel Insignia.
EA211 се предлага в световен мащаб, включително извън Европейския съюз, където разпоредбите за емисиите не са толкова строги. Skoda казва, че ще продължи развитието както на атмосферни, така и на турбо версии, обещавайки да намали разхода на гориво и да направи тези двигатели по-чисти. На някои пазари EA 211 работят със сгъстен природен газ (CNG) или етанол и се предлагат и в модели с мек хибрид (MHEV) и плъгин хибрид (PHEV).
Към днешна дата Skoda е разработила основно атмосферните бензинови двигатели MPI, които са част от споменатата серия. Сега чехите ще отидат една крачка напред, като поемат отговорност за разработването на TSI. Бензиновите двигатели TSI играят водеща роля не само при марката Volkswagen. Те са ключови и в продуктовата оферта на самата Skoda, Seat, Cupra и Audi.
За кратко време Skoda се утвърди като ключов играч в бъдещето на автомобили с ДВГ на Volkswagen Group. Преди по-малко от две години германската компания обяви, че Skoda поема отговорността за разработването на платформата MQB A0 в световен мащаб. Архитектура, използвана в много други модели като Skoda Fabia и SEAT Arona. Трябва да вземе предвид и още един факт, който не е маловажен - двигателите от серията EA 211 са съвместими с платформата MQB A0. Skoda отговаря и за разработването на барабанни спирачки за целия автомобилен конгломерат.
Мартин Хрдличка, ръководител на отдела за развитие на шасита и задвижващи агрегати в Skoda, подчерта, че новите бензинови двигатели, които ще бъдат разработени, ще се открояват, наред с други неща, с ниската си консумация: „Двигателите с вътрешно горене от серията EA 211 се характеризират с висока ефективност, изтънченост и нисък разход на гориво. Ще продължим да надграждаме върху тези характеристики, докато разработваме версии с турбокомпресор и атмосферно пълнене, които имат вълнуващо бъдеще пред себе си на различни световни пазари."