IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти: Tesla напусна премиум-сегмента

Компанията на Мъск се отказва от битката с Mercedes, за да се бори с Ford и Renault

Американският производител Tesla инициира „ценови войни“ на пазара и няма съмнение, че скоро нейните основни конкуренти няма да бъдат премиум-марките, а масовите производители. В САЩ това ще бъдат Ford, а в Европа – Renault, убедени са анализаторите от Bloomberg.


Tesla


Експертите са сигурни, че Илон Мъск жертва печалбите в името на обема на продажбите и Tesla вече няма да може да се конкурира с премиум-марките на пазара. Те припомнят, че първоначално електрическите автомобили на американския производител са привличали купувачи на луксозни модели от същия ценови сегмент като BMW или Mercedes-Benz. Дори най-масовите електромобили на марката – като Model 3, струват повече от тези на „евтините“ конкуренти, но в последно време Мъск промени стратегията си.

През 2023 г. цените на електрическите превозни средства на Tesla в САЩ паднаха с 15-29%, като автомобилният производител прилага подобна тактика и на други пазари по света. В същото време конкуренти няма с какво да отговорят. Ford беше принуден да реагира и да намали цената на Mach-E с 4500 долара, което ще бъде проблем, тъй като прогнозирана загуба на марката за 2023 г. е цели 3 милиарда долара.

Обратната страна на политиката на Tesla е действителното оттегляне от премиум-сегмента и възможното обезценяване на водещите модели Model S и Model X. Интересното е, че в същото време Mercedes-Benz следва обратната стратегия - евтините модели ще бъдат пенсионирани, а обемите ще бъдат пожертван в името на статута на първокласна марка.


0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Кои са накратко тези доста показатели да знаем и ние?
  • #10
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Тесла и премиум???
  • #9
    13 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Проблема на Тесла не е, че не са премиум, проблема е че ги интересува само печалбата и не си оправят основни проблеми вече години наред които дори коли като Киа ги нямат, които между другото вече задминават Тесла по доста показатели.
  • #8
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Prt ( преди 1 година )
    Да Тесла не са премиум, но в тяхният клас няма да намерите нещо по- добро за парите. Осталите марки няма с какво да отговорят. Идеята тук е mass production и достъпност, също и бързо преминаване към устойчив и екологичен транспорт. И сега антиелектриците ще почнат с хейта. Само искам от тях коментар относно завода за батерии на VW в канада на стойност 200млрд. Долара. Какво ще кажете за това.
  • #7
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла никога не са били в премиум сегмента, за да излизат от него. Да продаваха малко и на висока цена, което някой го сметнаха, че е премиум, но не е. Материалите в купето, изработката са далеч от премиум колите. Също така стратегията на компанията е за агресивно смачкване на другите с ценова политика и завладяване на пазара на електромобилите. Ако си премиум, това няма как да се случи. Хубавото е, че вече е казано и да се знае, защото някои фенове все още твърдат, че Тесла са премиум коли.
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Оффф, лелеее, тук някои пак не им е ясно какво е премиум. Не, не е само цената. Материалите трябва да са премиум или казано с високо качество, изработката, технически да е кад масовите и не на последно място трябва да бъде създаден такъв имидж, за да бъде премиум. Без имиджа, няма шанс да е такъв. Пример е ФВ Фаетон. Всичко му е премиум, но няма как да бъде премиум заради емблемата. Ако му бяха сложили емблема на Ауди, щеше да бъде друго нещо. Тогава същата кола щеше да е премиум.
  • #5
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Коко ( преди 1 година )
    Тесла, премиум?!Ха-ха-ха!!!Само баламурниците могат да се хванат да купят подобно недоразумение! Седалки по-зле от градски автобус, евтини китайски таблети, окачване като на лагерна количка и за десерт каросерия, като леген.Не, благодаря!
  • #4
    4 rate up comment 11 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    А премия според тебе какво означава, ако не ПАРИ /НАДЦЕНКА?
  • #3
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Jay ( преди 1 година )
    Тесла никога не са били в премиум сегмента, освен по цени!
  • #2
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре бе разбирач, карай си наборлията мерцедес, дизелов или бензинов на газ, защото нямаш пари да го нахраниш и се пъни тука, че имаш премиум автомобил!