IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla ще продава коли с нулева печалба

Според Илон Мъск компанията му може да печели достатъчно само от технологии

Постоянно променящите се цени на автомобилите на Tesla в последно време озадачиха както анализатори, така и инвеститори, като мнозина се чудеха колко големи са печалбите на компанията. Точните цифри са известни на малцина, а производителят е готов да отиде по-далеч от намаляване на цените, става ясно от изявление на главния изпълнителен директор Илон Мъск.


Tesla


В отчета за приходите на Tesla за първото тримесечие на годината Мъск заяви, че компанията му е готова да пожертва печалби, за да увеличи обемите в краткосрочен план. И по този начин потвърждава ангажимента на автомобилния производител да намали цените. Според милиардера именно сега е моментът за увеличение на продажбите, като печалбата остава на заден план.

Инвеститори и анализатори зададоха на Мъск повече от половин дузина въпроси относно намаленията на цените на Tesla, след като компанията направи това 6 пъти от началото на годината. И един от въпросите накара нейният ръководител да направи стряскащо признание.

„Tesla е в уникално силна стратегическа позиция, защото ние сме единствените, които правят автомобили, които технически можем да продадем с нулева печалба в момента и след време да получим огромни приходи от продажба на технологии за автономно движение. Няма друг производител, който може да направи това“, отговори Мъск.

Милиардерът допълни, че е по-добре сега Tesla да произвежда и доставя голям брой превозни средства с ниски маржове и впоследствие да печели пари, като продава технологии за вече реализираните автомобили на пазара.


0 от 500
  • #41
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    до 40 - ко речи? "При тесла безплатните екстри..." ко ко? безплатни? хахахахха
  • #40
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 39 ( преди 1 година )
    Е какъв ти е проблема? Нали така или иначе екстри не ви трябваха и даже климатик не бил нужен. При тесла безплатните екстри са повече отколкото можеш да си пожелаеш, така че никой не те кара да си купуваш автопилот за 12 000 долара който така или иначе няма да ползваш. Който иска да си го плаща. Така не ти ли е по-добре?
  • #39
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Цените на електромобилите падала,но после ще си доплащаш за екстрите ако искаш да ги ползваш.Като добавим месечен абонамент за някои услуги и цената хвръкна в небесата.
  • #38
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Ох, Докторе ( преди 1 година )
    Какви технологии? Няма абсолютно никакви уникални технологии. Всичко е китайско.
  • #37
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Гроздето е зелено , казала лисицата,
  • #36
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На път сме да видим ценова война за електромобилите, която ще завърши с ценови паритет на ДВГ (и в крайна сметка известна консолидация/фалити сред производителите, които не могат да се справят)До този момент предлагането беше далеч под търсенето. Сега те се изравняват и спадовете на цените ще преобразуват маржовете на печалба от електромобилите в по-високо търсене.Ще се получи порочен кръг, тъй като търсенето на електромобили намалява търсенето на ДВГ и ДВГ губи икономия от мащаба.
  • #35
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла това, Тесла онова. Накрая ще останат силни само зарядните станции. Ще раздават почти безплатно коли, само за да им зареждаш на станциите.
  • #34
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Бафмааму ( преди 1 година )
    В един друг сайт (български) в петък изледе новина, че след намаленията на цените сега Тесла пък ги били повишили (поне на някои модели). Като за фирма без маркетингов отдел, добре ги отразяват, както винаги, но важното е да има шум покрай името им. Ей ги на, тукашните електрофили се грижат активно да провокират антиелектриците (които сме на същия акъл).
  • #33
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 30 ( преди 1 година )
    Как 3 000 евро като обикновено е 1 800 евро това да падне ускорението на 4 сек до 100?
  • #32
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И не разбрах какво лошо виждаш в това, да си платиш за да ти отключат допълнителна мощност? Нима хората и сега не го правят с автомобили с ДВГ? В единия случай плащаш десетки хиляди долари за AMG или в по-лошия случай пак си плащаш 3000 долара на някой гаражен майстор, но ти отпада гаранцията.