IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla ще продава коли с нулева печалба

Според Илон Мъск компанията му може да печели достатъчно само от технологии

Постоянно променящите се цени на автомобилите на Tesla в последно време озадачиха както анализатори, така и инвеститори, като мнозина се чудеха колко големи са печалбите на компанията. Точните цифри са известни на малцина, а производителят е готов да отиде по-далеч от намаляване на цените, става ясно от изявление на главния изпълнителен директор Илон Мъск.


Tesla


В отчета за приходите на Tesla за първото тримесечие на годината Мъск заяви, че компанията му е готова да пожертва печалби, за да увеличи обемите в краткосрочен план. И по този начин потвърждава ангажимента на автомобилния производител да намали цените. Според милиардера именно сега е моментът за увеличение на продажбите, като печалбата остава на заден план.

Инвеститори и анализатори зададоха на Мъск повече от половин дузина въпроси относно намаленията на цените на Tesla, след като компанията направи това 6 пъти от началото на годината. И един от въпросите накара нейният ръководител да направи стряскащо признание.

„Tesla е в уникално силна стратегическа позиция, защото ние сме единствените, които правят автомобили, които технически можем да продадем с нулева печалба в момента и след време да получим огромни приходи от продажба на технологии за автономно движение. Няма друг производител, който може да направи това“, отговори Мъск.

Милиардерът допълни, че е по-добре сега Tesla да произвежда и доставя голям брой превозни средства с ниски маржове и впоследствие да печели пари, като продава технологии за вече реализираните автомобили на пазара.


0 от 500
  • #31
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 30 ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав. Почти няма собственик който да не плюе по Тесла и то сочно, с големи храчки. Има видеа по половин час в които се оплакват от това и от онова от Тесла. Но и другият е прав. Защото почти всички видеа накрая завършват " тесла има много трески за дялане, но не бих я заменил с друг автомобил, защото недостатъците и са досадни, но не са фатални, а предимствата
  • #30
    8 rate up comment 5 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Не познавам човек, включително и моя милост, който да притежава или е ползвал тесла и да не е резервиран към качествата и! Мнението ти само показва, че никога не си имал досег с тесла!Стратегията на Мъск е ясна - да продадем възможно най-много преди да са почнали другите да продават много!Пък после баламите ще ги цедим с платени ъпдейти!" Знаете ли че модел 3 който си купихте през 2023, всъщност може да има още 70к.с. мощност?!?Платет 3000 евро и ще отключим тази мощ специално за вас"
  • #29
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 27 ( преди 1 година )
    Винаги се съм се чудил каква е логиката зад такива изказвания? Какво тесла получава повече от всички останали автомобилни компании които произвеждат електромобили? Кажи ми едно единствено предимство на тесла пред останалите базирано на политическа подкрепа. Омръзна ми да повтарям че държавите умишлено затрудняват тесла по всички възможни начини за да пазят националните си интереси, защото е повече от очевидно, че тесла им е трън в нали се сещаш къде. Дай конкретен пример най-накрая!
  • #28
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 25 ( преди 1 година )
    Е като си некадърник може да те прекара и през Истанбул. Като си задал най-евтиния маршрут за зареждане и задължително само на супер charger, ти изчислява, че за да те стигнеш за без пари, ще трябва да минеш да заредиш безплатно на буглокещ. Ако махнеш тази опция и му позволиш да зарежда и на платените зарядни на финес чарджинг и елдрайв, ще ти позволи да минеш и директно, но за повече пари. Избора си е твой, а маршрута е оптималния по твоите критерии.
  • #27
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Мхм ( преди 1 година )
    Тесла е фирма изцяло базирана на държавен протекционизъм.Тя няма ланс да бие който и да е100 годишен защото те дъщо разчитат на протекционизъм за китайските и идийските компании които се задават пък да не говорим
  • #26
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сто годишните ще се оправят , щото правителствата няма да им позволят да фалират ! Но успеха на Тесла и китайците е много голям трън в ( едно специално място ) на камиларите , и колхозниците ! За тях няма надежда
  • #25
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Само навигацията на Тесла може да те прекара през Румъния ако искаш да пътуваш от София до Варна, нямам повече какво да споделям, пълен потрес. За Варна през Буглокещ!
  • #24
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Мпол ( преди 1 година )
    Тесла се превръща в монополист. 100 годишните са обречени. Ненавиждат я само тези които никога не са се качвали да покарат Тесла.
  • #23
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 22 ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав! Тесла, general motors, hyundai и kia ползваха батерии от един доставчик LG. На всички останали с изключение на Тесла им се наложи да заменят абсолютно всички произведени от lg батерии на електромобилите си, заради множество самозапалвания. И като казвам множество само за 2 години се самозапалиха без причина повече автомобили, отколкото за цялата история на Тесла при каквито и да е обстоятелства включително катастрофи. При тесла няма нито един пожар със самозапалена LG.
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    Самото производство може и да е елементарно защото дори да не правиш има доставчици на мотори, батерии и всичко нужно колкото щеш но да се постигне определена цена за характеристики никак не е елементарно. То мотор и батерия всеки може да сглоби от десетилетия ако става въпрос но това само по себе си нищо не е да вземеш мотор и батерия от някъде и да ги сложиш в кола без да го направиш достатъчно добре