IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla се насочи към още един популярен сегмент

Марката потвърди бъдещ компактен модел и анонсира появата на товарен миниван

След като пусна свои модели в някои от най-популярните класове на пазара, американският производител Tesla се насочи към един напълно нов за нея – този на минивановете. На сайта на компанията се появи тийзър, който е част от представянето на Tesla Master Plan Part 3 и на него се виждат два покрити електромобила. Единият е компактният модел, за който се говори с последно време, а другият – товарен минаван (LCV).


Tesla


Двете нови електрически превозни средства са поставени до Cybertruck. Това предполага, че дебютът им е сигурно. В същото време не се споменава нищо за новата Tesla Roadster, чиято премиера беше отложена за по-далечно бъдеще в полза на по-приоритетните модели за марката.

И ако за компактния модел се появи доста информация в последно време, то миниванът крие доста въпросителни. Не е известно дали тийзър моделът има нещо общо с „робот-таксито“, обявено от Илон Мъск миналата година. В същото време новият електромобил се описва като специален модел с „доста футуристичен“ вид.


Tesla


Според слухове, търговският миниван ще получи батерия с капацитет 100 кВт/ч, която е със същия размер като тази на големите седани/SUV и камиони. Въпреки това, вместо технологията LFP (литиево-железен фосфат), по-голямата батерия ще използва технология с високо съдържание на никел (никел-манганови катоди с нулево съдържание на кобалт), която е по-подходяща за превозни средства на дълги разстояния.

В Tesla вярват, че LFP-батерия с 300 кВт/ч ще бъде достатъчна за автобуси, а с 500 кВт/ч ще е подходяща за камиони. Батерията с високо съдържание на никел и капацитет 800 кВт/ч е предвидена за тежко-товарни превозни средства, изминаващи големи разстояния.


0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Няма как да се разбера с комшиите. Подземният паркинг е общ за нова жилищна сграда с два входа, прекалено много сме да се разберем.Ще си прекарам отделна партида,когато му дойде времето.За сега мисля,че следващата баничарка ще бъде с ДВГ.Може би по следващата,само да сме живи и здрави.
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А от друга страна, ако има как да се разбереш със съседите, този 1,5 квадрата кабел ще ти върши перфектна работа за зареждане на електромобила. Всяка нощ ще можеш да зареждаш 200-300 км
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поне засега няма месечни такси за частните партиди. Плащаш само това което ползваш. Имам един наследствен гараж от баща ми на който плащаме по два-три лева на година за ток. Ползват се само лампите и то рядко, защото го ползвам за склад. Така че няма какво да чакаш. Действай! Все по-трудно ще става в бъдеще. Знаеш че съм реалист и виждам както добрите така и лошите последствия от масовата електрификация.
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Очевидно не си ме слушал въпреки че ми благодари. 600 лв беше партида 15 kw преди няколко години. Сега колко да се е вдигнала? Няма нужда да пестиш някакви си 150 лв за да си прекарваш 6 kw партида. А зарядно така или иначе не ти трябва. Ако имаш контакт значи имаш и зарядно. Не си спомням дали стотината лв проучване влизаха в тази цена. Оттам нататък ти прекарват електромера до границата на имота, а от там нататък си плащаш кабела до гаража.
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    За електромобилите съм напълно съгласен с теб.Ще проявя интерес чак след като цените им се изравнят по цена с бензинов автомобил,подобрят пробега и скоростта на зареждане, достатъчно зарядни станции.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Предполагам,че поставянето на зарядна точка с мощност 7,4 квт не е само 600 лева,а има и някаква месечна такса,без значение дали ползваш енергия или не ползваш.Инсталацията в гаражите е направена с 1,5 квадрата кабел,който е подходящ само за осветление и малки консуматори като дрелка, ъглошлайф и прахосмукачка.
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Гаражът е подземен и има изградена електрическа инсталация с обща партида само за осветление и един контакт.За зарядна станция ще ми трябва по дебел кабел и отделна партида.Ще си сложа зарядна станция,чак когато реша да си купя електрически автомобил. Няма да е скоро,при тези цени.Вода може да си прекарам.Канал не може,защото нивото на гаража е по ниско от канализацията,може но с резервоар и помпа.Не си заслужава инвестицията.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Ти сериозно ли нямаш една крушка в гаража и си светиш със свещи? Вярно ли ще чакаш да си купиш електромобил за да си прекараш ток? Да не мислиш че това става от днес за утре? Ще те размотават минимум половин година, но по-скоро година докато ти пуснат тока. Не се ослушвай, а действай. 600 лв няма да те объркат. Дори и никога да не си купиш електромобил, токът в гаража си е удобство. Инструмент да си включиш, акумулатора да заредиш, прахосмукачка да пуснеш. В моите и вода съм си прекарал.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Да колега Гост,така е сгрешил съм.Аз предпочитам товаропътническа баничарка.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Когато не разбирам нещо, питам.Гаража съм го купил с идеята,че някога ще се наложи да си прекарам зарядна точка за електромобил. Ако не за мен,то за синовете.Благодарих за информацията, електротехниката не ми е силна страна.За сега го ползвам само за гараж на Пежото, Хюндая и мазе.