IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla официално стъпи в Турция, обявени са и цени

Вече работят и зарядни станции на американската компания

Американската компания Tesla официално стъпи в Турция, като вече има и обявени цени на електрическите автомобили, които ще бъдат продавани, съобщи турското издание на Motor1. Засега в страната ще бъде предлаган само петместният Model Y, който ще се доставя от завода в Берлин и може да се поръча онлайн, като се заплати такса от 10 000 турски лири (476,98 евро). Доставката ще започне през май.

Ще се предлагат три различни нива на оборудване, а системата Autopilot ще бъде стандарт. Усъвършенстваният автопилот ще бъде опционален и ще бъде добавен към списъка с оборудване скоро.

 

tesla-model-y

 

Цената на Модел Y със задвижване на задните колела, пробег (WLTP) от 455 км и ускорение до 100 км/ч за 6,9 секунди ще бъде 1 548 732 турски лири (73 804,82 евро), като са включени ДДС, доставка и документи. Модел Y Long Range със задвижване на всички колела с два двигателя, пробег (WLTP) от 533 км и ускорение до 100 км/ч за 5,0 секунди ще се продава за 1 619 532 лири (77 259,77 евро). Модел Y Performance със задвижване на четирите колела с два двигателя, пробег (WLTP) от 514 км и ускорение до 100 км/ч за 3,7 секунди струва 1 778 832 лири (84 834,53 евро).

Вече са отворени и собствените зарядни станции на американската компания, на които зареждането на Tesla ще струва 7,30 лири (0,35 евро) на кВт, а зареждането на други марки електромобили ще е 8,60 лири (0,41 евро) на кВт.

 

 

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Истанбул не ми харесва, но Измир е топ.
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И на тази снимка дъждовно време, ще излезе, че в Истанбул вали много често. От толкова южен град като Истанбул човек очаква постоянно слънце.
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 19. ТеслюФците така и не разбрахте, цената е важна.Кола не се избира по мощност и ускорение.Всеки ще предпочете Тойота за 45 к.лв пред Тесла за 50 к. долара.
  • #19
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А нивият Приус с половин мощност е 45 хил. евро. Познай дали някой ще си купи Тойота пред Тесла за 10 хил. лева отгоре.
  • #18
    5 rate up comment 1 rate down comment
    40k ( преди 1 година )
    За сравнение в Естония, словакия и латвия Model Y SR е 40k eвро. Така че зависи от държавата с какви такси и данъци ги товари
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 15 ( преди 1 година )
    Честно казано и аз се чудих как са се наредили на опашка за турския електромобил за 50 и кусур хиляди евро, но като гледам какви такси и мита слагат на вносните автомобили, вече не се чудя че турският автомобил им изглежда адски евтин.
  • #16
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    А относно инфраструктурата, тези които са си приготвили над 100 000 лв за нов автомобил обикновено имат и гараж в който да го зареждат, а тези които са купили електромобила за да пестят, също няма да им излязат сметките ако нямат къде да го зареждат всяка нощ. Тоест електромобилите за сега не стават за всеки, а за малка група хора, но пък точно на тях им вършат работа. Бързи зарядни вече има достатъчно, за да им покрият нуждите от редките дълги пътувания, макар и да е по-скъпо и по-бавно на тях.
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Хахаха ( преди 1 година )
    73 000 евро за тая играчка?
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Бъркаш причина и следствие. Едните клиенти на Тесла са такива, които са приготвили 100 хиляди за автомобил и се чудят какво да си купят и избират тесла пред някой mercedes с или bmw 3 защото е по-бърза и покупката им е емоционална. При тях ефективността е бонус, но не е задължително условие. Другите са такива които си търсят икономичен автомобил, защото ежедневно изминават много километри. При тях е бонус, че карат по скъп автомобил, но и ми излиза по-евтино отколкото да карат голф или clio
  • #13
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Без инфраструктура не става, а ако ще се кара само в града то по-добре СПАРК а и пак да си го кажа, да се изръсиш на 100к лева за кола и да ми се хвалиш колко си спестил от гориво е доказателство колко сте се облъчили по тия Тесл-и.