IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla ще продава коли с нулева печалба

Според Илон Мъск компанията му може да печели достатъчно само от технологии

Постоянно променящите се цени на автомобилите на Tesla в последно време озадачиха както анализатори, така и инвеститори, като мнозина се чудеха колко големи са печалбите на компанията. Точните цифри са известни на малцина, а производителят е готов да отиде по-далеч от намаляване на цените, става ясно от изявление на главния изпълнителен директор Илон Мъск.


Tesla


В отчета за приходите на Tesla за първото тримесечие на годината Мъск заяви, че компанията му е готова да пожертва печалби, за да увеличи обемите в краткосрочен план. И по този начин потвърждава ангажимента на автомобилния производител да намали цените. Според милиардера именно сега е моментът за увеличение на продажбите, като печалбата остава на заден план.

Инвеститори и анализатори зададоха на Мъск повече от половин дузина въпроси относно намаленията на цените на Tesla, след като компанията направи това 6 пъти от началото на годината. И един от въпросите накара нейният ръководител да направи стряскащо признание.

„Tesla е в уникално силна стратегическа позиция, защото ние сме единствените, които правят автомобили, които технически можем да продадем с нулева печалба в момента и след време да получим огромни приходи от продажба на технологии за автономно движение. Няма друг производител, който може да направи това“, отговори Мъск.

Милиардерът допълни, че е по-добре сега Tesla да произвежда и доставя голям брой превозни средства с ниски маржове и впоследствие да печели пари, като продава технологии за вече реализираните автомобили на пазара.


0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    В случая тези 5% произведени, но не продадени автомобили няма как да бъдат избегнати. Както виждаш за последното тримесечие са намалели на 4%, а логиката сочи че трябваше да бъдат увеличени защото преди имаше натрупани заявки за месеци, а сега почти не се чака след като си направиш заявката. А това се случва защото тези не продадени автомобили всъщност се намират на корабите и се транспортират около месец. С увеличаване на производството в Берлин тези количества намаляват.
  • #10
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Чичо Сам докато дава кеш ще е така.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    По принцип си прав, но не и в случая. Цените се свалят когато производството започна да изпреварва търсенето. Но в случая и дума не може да стане за намаляващи поръчки, защото както виждаш с всяко изминало тримесечие поставят рекорди при продажбите и очевидно търсенето не намалява. Променя се точно обратната част от уравнението - всеки месец производството се увеличава и намаляването на цените се прави, за да се увеличи търсенето за да може да се балансира с увеличаващото производство.
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Старо но златно! Вече сме го изпитали с безплатните телефони срещу висок абонаментен план за мобилен оператор. Не е като да е измислил топлата вода. В случая колкото повече електромобили по улиците дори с минимална печалба, толкова повече автомобили и съответно печалба от зарядните станции, които скоро ще се захранват предимно от фотоволтаици собственост на компанията и ще са машина за печатане на пари.
  • #7
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако смъкваш цените значи с готвиш да намаляващи поръчки. По принцип излишъка от 5% който има Тесла нормално би бил напълно здравословен резерв. Но при бизнес модела им без дилъри и дори регионални складове всъщност е проблем.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Знам че е най-нормалното да вдигнеш цените за да ограничиш заявките, но това не ми го обяснявай на мен а на онези които казаха, че Тесла го прави от лакомия и мисли само за пари. А както виждаш от настоящата ситуация, очевидно не е така и тесла доброволно прави това, което за останалите е пълен кошмар и се стремят да избягват по всякакъв възможен начин. Досега само китайците са го правили и не случайно са на път да станат първата икономическа сила в света. Останалите ако го направят ще фалират.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Статията е малко сбъркана! Тесла въпреки огромните намаления, за последното тримесечие има 11% брутен марж на печалбата, който е един от най-големите в индустрията и печели най-много на продаден автомобил, а не продава на нула. Освен това Мъск каза, че на практика не им трябват печалби които да реинвестират, защото на практика нямат никакви дългове, а дори е обратното - натрупаните печалби в кеш могат да им осигурят планираните инвестиции до 2027 и дотогава ще печелят пазарен дял, а не пари.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "...единствено и само за да намали заявките които се бяха натрупали за една година напред,..." Ами то това е основен маркетингов принцип. И е най-нормалното действие което да предприемеш. А не е защото Мъск е гении. Отделно при растящи поръчки не смъкваш цената.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Скоро ще дойде и другия момент за който ще ви казвам аз казах ли ви. В момента в който дори и на най-ниските цени на които може да си позволи тесла нямат 50% годишен ръст на продажбите защото са задоволили търсенето в предлаганите сегменти, изневиделица ще се окаже че почти е започнало производството на тесла модел 2, но никой не го е обявил, за да не канибализира продажбите на настоящите модели.
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак дойде време да ви казвам аз казах ли ви! Нали все питах те защо от тесла увеличават цените? Причината беше повече от прозаична, но вие така и не можете да я видите. Те са него правеше защото се лакоми за печалба, а единствено и само за да намали заявките които се бяха натрупали за една година напред, а те нямаха производствен капацитет за да ги задоволят. Тогава ви казах че тесла ще се върне на близки до нула печалби, чак когато успее да задоволи търсенето и този момент дойде.