IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти: Tesla напусна премиум-сегмента

Компанията на Мъск се отказва от битката с Mercedes, за да се бори с Ford и Renault

Американският производител Tesla инициира „ценови войни“ на пазара и няма съмнение, че скоро нейните основни конкуренти няма да бъдат премиум-марките, а масовите производители. В САЩ това ще бъдат Ford, а в Европа – Renault, убедени са анализаторите от Bloomberg.


Tesla


Експертите са сигурни, че Илон Мъск жертва печалбите в името на обема на продажбите и Tesla вече няма да може да се конкурира с премиум-марките на пазара. Те припомнят, че първоначално електрическите автомобили на американския производител са привличали купувачи на луксозни модели от същия ценови сегмент като BMW или Mercedes-Benz. Дори най-масовите електромобили на марката – като Model 3, струват повече от тези на „евтините“ конкуренти, но в последно време Мъск промени стратегията си.

През 2023 г. цените на електрическите превозни средства на Tesla в САЩ паднаха с 15-29%, като автомобилният производител прилага подобна тактика и на други пазари по света. В същото време конкуренти няма с какво да отговорят. Ford беше принуден да реагира и да намали цената на Mach-E с 4500 долара, което ще бъде проблем, тъй като прогнозирана загуба на марката за 2023 г. е цели 3 милиарда долара.

Обратната страна на политиката на Tesla е действителното оттегляне от премиум-сегмента и възможното обезценяване на водещите модели Model S и Model X. Интересното е, че в същото време Mercedes-Benz следва обратната стратегия - евтините модели ще бъдат пенсионирани, а обемите ще бъдат пожертван в името на статута на първокласна марка.


0 от 500
  • #61
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ехоо?? ( преди 10 месеца )
    Кога тролейте са били в премиум сегмента ?
  • #60
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Фф ( преди 11 месеца )
    Премиум си когато никой не предлага това което ти предлагаш.Никой няма ефикасността на Тесла - особено Мерцедес , Бмв....да не говорим за Фолксваген/Ауди.Реално само Хюндай се доближава до тях.Играят си в собствена лига Тесла
  • #59
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Дон ( преди 11 месеца )
    Един единствен път съм карал Тесла S на 30000км според продавача , централната конзола скърца от всякъде се чуват шумове, волана протрит, возията по твърда от на голф, а е на възд.окач.При вглеждане фугите големи и с непр.форма.Единствено автопилота и ускорението впечатляват.
  • #58
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 51 ( преди 11 месеца )
    "Скъпо не означава луксозно! Нито означава Премиум!Означава, че си намерил балами да го платят и да му се радват!"По тази твоята логика ще обясниш ли каква е разликата между обикновено bmw и емка? М power синоним на лукс ли е? Автомобилът по луксозен по premium или само по-скъп става?
  • #57
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До 58 ( преди 11 месеца )
    "Тесла е в сегмента дърводелски инструменти." То и интелектуалното ти ниво е в същия сегмент. Даже е теслата е малко по-интелигентна от тебе. Но не се възгордявай, защото говоря за дърводелската тесла! На другата, ако и зададеш въпроса на гласовия асистент веднага ще ти отговори каква е разликата между премиум и луксозен автомобил, за разлика от тебе!
  • #56
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Тесла е в сегмента дърводелски инструменти.
  • #55
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Сегменти ( преди 11 месеца )
    Поне статията да бяхте прочели за да разберете за какви СЕГМЕНТИ става въпрос!"първоначално електрическите автомобили на американския производител са привличали купувачи на луксозни модели от същия ЦЕНОВИ СЕГМЕНТ като BMW или Mercedes-Benz."Някъде нещо да пише за лукс? Някъде да пише че тесла ще промени нещо по автомобилите за да ги направи по луксозни или по нелуксозни? Единствената промяна ще е в цената и точно за това ще излязат от ПРЕМИУМ СЕГМЕНТА. В луксозния никога НЕ са били!
  • #54
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Сегменти в Европа ( преди 11 месеца )
    Малка поправка, че са се изгубили интервалите. A mini B small C medium D large E executive. Тесла модел 3 е в D сегмент, а тесла модел S в Е сегмент според европейските класификации. Всичко останало са ваши фантасмагории!
  • #53
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 53 ( преди 11 месеца )
    Пак четеш едно, а разбираш друго! Това че си купил луксозно копче за балтона не го прави луксозен? Разбери го накрая?
  • #52
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 51 ( преди 11 месеца )
    А ти четеш ли си глупостите, как mercedes c class попада в C сегмента заедно с volkswagen golf. Кажи ми след такава глупост, с какви очи въобще спориш по темата, като ти се губят елементарни понятия? В C сегмента е A клас! Ти това не можеш да оправиш още а набута всички премиум автомобили в луксозния сегмент! В луксозния сегмент е само и единствено s-class. Всички останали са просто премиум автомобили в своя сегмент. Ама за вас щом е mercedes значи е луксозен!