Американският производител Tesla инициира „ценови войни“ на пазара и няма съмнение, че скоро нейните основни конкуренти няма да бъдат премиум-марките, а масовите производители. В САЩ това ще бъдат Ford, а в Европа – Renault, убедени са анализаторите от Bloomberg.
Експертите са сигурни, че Илон Мъск жертва печалбите в името на обема на продажбите и Tesla вече няма да може да се конкурира с премиум-марките на пазара. Те припомнят, че първоначално електрическите автомобили на американския производител са привличали купувачи на луксозни модели от същия ценови сегмент като BMW или Mercedes-Benz. Дори най-масовите електромобили на марката – като Model 3, струват повече от тези на „евтините“ конкуренти, но в последно време Мъск промени стратегията си.
През 2023 г. цените на електрическите превозни средства на Tesla в САЩ паднаха с 15-29%, като автомобилният производител прилага подобна тактика и на други пазари по света. В същото време конкуренти няма с какво да отговорят. Ford беше принуден да реагира и да намали цената на Mach-E с 4500 долара, което ще бъде проблем, тъй като прогнозирана загуба на марката за 2023 г. е цели 3 милиарда долара.
Обратната страна на политиката на Tesla е действителното оттегляне от премиум-сегмента и възможното обезценяване на водещите модели Model S и Model X. Интересното е, че в същото време Mercedes-Benz следва обратната стратегия - евтините модели ще бъдат пенсионирани, а обемите ще бъдат пожертван в името на статута на първокласна марка.