IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти: Tesla напусна премиум-сегмента

Компанията на Мъск се отказва от битката с Mercedes, за да се бори с Ford и Renault

Американският производител Tesla инициира „ценови войни“ на пазара и няма съмнение, че скоро нейните основни конкуренти няма да бъдат премиум-марките, а масовите производители. В САЩ това ще бъдат Ford, а в Европа – Renault, убедени са анализаторите от Bloomberg.


Tesla


Експертите са сигурни, че Илон Мъск жертва печалбите в името на обема на продажбите и Tesla вече няма да може да се конкурира с премиум-марките на пазара. Те припомнят, че първоначално електрическите автомобили на американския производител са привличали купувачи на луксозни модели от същия ценови сегмент като BMW или Mercedes-Benz. Дори най-масовите електромобили на марката – като Model 3, струват повече от тези на „евтините“ конкуренти, но в последно време Мъск промени стратегията си.

През 2023 г. цените на електрическите превозни средства на Tesla в САЩ паднаха с 15-29%, като автомобилният производител прилага подобна тактика и на други пазари по света. В същото време конкуренти няма с какво да отговорят. Ford беше принуден да реагира и да намали цената на Mach-E с 4500 долара, което ще бъде проблем, тъй като прогнозирана загуба на марката за 2023 г. е цели 3 милиарда долара.

Обратната страна на политиката на Tesla е действителното оттегляне от премиум-сегмента и възможното обезценяване на водещите модели Model S и Model X. Интересното е, че в същото време Mercedes-Benz следва обратната стратегия - евтините модели ще бъдат пенсионирани, а обемите ще бъдат пожертван в името на статута на първокласна марка.


0 от 500
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    До 39 - теорията ти че премиум означава само скъпо без покритие отдавана съм я разбил! Но че Тесла се мъчат да правят скъпо, без покритие, си прав! Благодаря за подкрепата!До 40 - *** те Тесла са си го написали бре!Поне с това се запознай като нямаш акъл за повече!Performance pack акцентира на сукорение!Това което вие твърдите, че я прави Premium! То ако беше така щеше да е Tesla Model 3 Premium! *** то с мал о ум ници как да говориш! То акъл бе, как да ти го набия!
  • #40
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До ха ха му ( преди 1 година )
    "Premium pack - лукс! Performance pack" ей го и този не може да направи разлика между компютри и компоти? Къде пък отиде да сравняваш премиум с перформанс и какво общо имат?
  • #39
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    За 10-ти път задавам въпроса каква е разликата между премиум и лукс? Подсказвам, че не е ускорението и не знам кой ви го втълпи? А стъкленият покрив на toyota е премиум пакет. Не можеш да си го поръчаш без премиум. Само премиум модификацията имат такъв. Тоест всяка една тесла по тази логика е премиум, защото предлага много по-висококачествени покриви дори на базовите си модели. Пак питам разликата между премиум и лукс. Премиум е по средата между лукс и достъпност. Откога го повтарям!
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Premium pack - лукс! Performance pack - ускорение! Tesla Model 3 Performance - версия с най-добро ускорение! Дори Тесла са го квалифицирали като хората! Теслопитеците не можете!!! Още въпроси?!?
  • #37
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 35 ( преди 1 година )
    не са бе, да ти преразказвам ли? Ти не можеш ли да прочетеш?! Клас Premium няма и в двете класификации! Има само в главите на теслопитеците! Дачия Дъстър като е по проходима от EQS премиум ли бре?!? Нали е с нещо по добра от EQSa! Баси логиката вадите, не е истина! Айде писна ми от и ди о ти!
  • #36
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 33 ( преди 1 година )
    Не, ти сам си отговори - премиум пакета означава луксозни екстри! Благодаря, че потвърди това което си опитвам да обясня в *** ви глави! А да даваш пример с дефектите на Тойота показва безсилие на оргументи! Стъкление покрив на тойота дали се чупи или не, не дава по-голямо ускорение или по голям пробег! Но е включен в пакет Премиум, защото е луксозна екстра, в сравнение с полиестерна тапицерия, нали! Усете ли къде сбърка с аргументите?! :-)
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 34 ( преди 1 година )
    Като толкова си чел в европа и в сащ едни и същи ли са значенията и сегментите?
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 32 ( преди 1 година )
    Нищо не задавам в гугъл дечко! Има си официална класификация в Европа, САЩ и т.н. Premium e подклас на Luxury! Продължавай да разтягаш теории!
  • #33
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 31 ( преди 1 година )
    Ами сам може да си отговориш. Аз вече ти отговорих в статията за toyota, където в премиум пакет слагат стъклен покрив на toyota-та който се самовзривява от време на време. Как така един и същ модел става премиум само с премиум пакет? Значи една toyota става премиум като и сложат най-обикновено закалено стъкло на тавана, но тесла не е премиум, въпреки че всяка една базова Тесла има много по безопасно и добро ламинирано стъкло както на покрива, така и на страничните стъкла! ВСЯКА ЕДНА ТЕСЛА!
  • #32
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Executive car ( преди 1 година )
    Хайде преди да намесиш и Executive car, първо да разбереш разликата между luxury car и premium car, като зададеш на google елементарния въпрос Premium & Luxury Cars - Whats The Difference? Нали търсиш разлики между двете? Или не търсиш, защото ВЯРВАШ че луксозен и премиум е едно и също, А ВЯРАТА НЯМА НУЖДА ОТ ПРОВЕРКА! На това му се казва СЕКТАНТСТВО. А на проверката на дадена информация му се казва критично мислене. Особено ако от месеци някой ти казва да провериш!