IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти: Tesla напусна премиум-сегмента

Компанията на Мъск се отказва от битката с Mercedes, за да се бори с Ford и Renault

Американският производител Tesla инициира „ценови войни“ на пазара и няма съмнение, че скоро нейните основни конкуренти няма да бъдат премиум-марките, а масовите производители. В САЩ това ще бъдат Ford, а в Европа – Renault, убедени са анализаторите от Bloomberg.


Tesla


Експертите са сигурни, че Илон Мъск жертва печалбите в името на обема на продажбите и Tesla вече няма да може да се конкурира с премиум-марките на пазара. Те припомнят, че първоначално електрическите автомобили на американския производител са привличали купувачи на луксозни модели от същия ценови сегмент като BMW или Mercedes-Benz. Дори най-масовите електромобили на марката – като Model 3, струват повече от тези на „евтините“ конкуренти, но в последно време Мъск промени стратегията си.

През 2023 г. цените на електрическите превозни средства на Tesla в САЩ паднаха с 15-29%, като автомобилният производител прилага подобна тактика и на други пазари по света. В същото време конкуренти няма с какво да отговорят. Ford беше принуден да реагира и да намали цената на Mach-E с 4500 долара, което ще бъде проблем, тъй като прогнозирана загуба на марката за 2023 г. е цели 3 милиарда долара.

Обратната страна на политиката на Tesla е действителното оттегляне от премиум-сегмента и възможното обезценяване на водещите модели Model S и Model X. Интересното е, че в същото време Mercedes-Benz следва обратната стратегия - евтините модели ще бъдат пенсионирани, а обемите ще бъдат пожертван в името на статута на първокласна марка.


0 от 500
  • #21
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Муахахах ( преди 1 година )
    Тесла е била в премиум сигмента само по приказките на разни зомбита и пропагандатори, 90% от които никога не са сядали в техен модел! Качеството на материали и изработка е съпоставимо с новите модели на Дачия! Вярно, от високия клас оборудване на Дачия, ама на Дачия! Другото си е разтягане на лукуми!!!
  • #20
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Carlife by Dani ( преди 1 година )
    Премиум или не, на теста Kia EV 6 GT (същата платформа с Ioniq 5) по маршрута София - Железница даде разход 43/100 при 25-28 за Модел 3/Модел Y. Последно поколение коли с 800-волтова архитектура... С други думи, kонkypенцията на Тесла просто я няма на картата.
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Шментири ( преди 1 година )
    "Словом МИНУС Седемдесет и четири. Много ви поздрави от "зелената" енергия!"Е това лошо ли е според тебе за тези, които зареждат електрически автомобил? Колко ще им струва зареждането за дневно пътуване от 1000 км и задлъжава ли си да си изгубят шофьорите половин час за зареждане? Нали ви притесняваше цената за зареждане на тези 250 киловатчаса?
  • #18
    3 rate up comment 4 rate down comment
    От 1 и 3 ( преди 1 година )
    До #2,#4,#5, #6, #7, #9 анонимен , #10 Гост, #14 добърден. Омръзна ми да споря с неграмотни хора, които не знаят значението на думите и затова птеди да продулжим спора, ще ви помоля да копирате отнякъде значението на думата Premium и да коментираме ПОСЛЕ, дали Тесла е била премиум или не. ЧАКАМ С НЕТЪРПЕНИЕ цитата на английски или преведено, няма значение! Хайде да видим дали на някой му стиска да го направи и да си признае грешката!
  • #17
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На Тесла премиума, съответства само цената. Останалото и Дачия го правят по-добре! Бяха авангардни с налагането на електрическите автомобили и до там! Автомобили не могат да правят все още, едва ли ще се и научат!
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Само една новина - неотдавна цената на електроенергията в Холандия беше -74 цента!!! Словом МИНУС Седемдесет и четири. Много ви поздрави от "зелената" енергия!
  • #15
    10 rate up comment 11 rate down comment
    край ( преди 1 година )
    Едни мислеха че премиум телефоните ще са със златни копчета, кристали сваровски и диаманти Ама ... айфона ги прати да правят гумени ботуши. Сега още някой мислят за сглобки, кравешки кожи по седалките и дървения по таблото и много таблети в колата Ама ... тесла ще ги прати да правят ремаркета за трактори.
  • #14
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Добърден ( преди 1 година )
    Ха ха, че теслата кога е била премиум бе?
  • #13
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност си бяха премиум не само заради цената но и заради необичайното задвижване и отличното ускорение но вече това задвижване е много по-масово и подобно ускорение по-често срещано отделно от това, че и цената е намалена до нивото на другите нелуксозни електромобили
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Завода на ВАГ за батерии в Канада ще е 15 милиарда долара а не 200